modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

Faith

Dustmuz skriver:

TIL JER KVINDER..

nu siger jeg det lige ud..
Uden indpakning eller noget..

HAR I LÆST HELE ARTIKLEN FOR POKKER
og undersøgt hvor mange børn om året der bliver født

Det drejer sig om 50 ud af 59.000 børm OM ÅRET..
Det er 0,1% om året.. Halløjs Kvinder
jeg må altså indrømme i sælger kødet inden koen er død

Jep jeg har læst hele artiklen, og det er også derfor jeg ved den ikke er evidensbaseret.

Men nu er det bare sådan at OVERSKRIFTER FÆNGER!!!!

Rigtig mange læser kun overskrifter, og så er det lavinen ruller.

Kvinden i venteværelset hos tandlægen når kun lige at læse overskriften og skimme indholdet, og så kører hjernen ellers på højtryk, og hun må bare dele sin viden med alle veninderne.

Og så har vi problemet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Pikku Myy

Masig skriver:

Selvfølgelig skal det publiceres på et tidspunkt, men med et emne der er så følsomt, som det er når det handler om vores børns liv, så synes jeg man burde være noget mere sikker i sin sag inden man "maler fanden på væggen"... Især når der ikke er andre muligheder for ernæring til vores børn...

Men de har fremlagt det på en konference, ikke skrevet en artikel i Nature. Jeg har virkelig svært ved at forstå hvorfor I er så sure på de her forskere ...

Og netop når I ikke har andre muligheder, er det da hammer vigtigt at de finder ud hvorfor det er som det er. Det kan være de kan fjerne problemet ... Det er nu en gang via konferencer og tidsskrifter at forskning bliver delt, så idéer og problemer kan undersøges ...

Anmeld

20. oktober 2012

anynom

Pikku Myy skriver:

Men de har fremlagt det på en konference, ikke skrevet en artikel i Nature. Jeg har virkelig svært ved at forstå hvorfor I er så sure på de her forskere ...

Og netop når I ikke har andre muligheder, er det da hammer vigtigt at de finder ud hvorfor det er som det er. Det kan være de kan fjerne problemet ... Det er nu en gang via konferencer og tidsskrifter at forskning bliver delt, så idéer og problemer kan undersøges ...

JEG er ikke sur på forskerne, de skal have lov at forske alt det de vil, specielt når det drejer sig om vores børns sikkerhed. Men at det skal trykkes i en avis når der kun eksisterer én undersøgelse og den derfor ikke bliver bakket op af ... noget som helst? Dét bliver jeg sur over.

Anmeld

20. oktober 2012

Pikku Myy

JulieWH skriver:

Selve artiklen peger ikke fingre, det er vi enige om Men der skal nok være nogle, som refererer til den når en mor vil give mme i stedet for at amme - og på den måde forringer det.

Var ikke klar over, at de SKAL publicere resultatet, det er jo så desværre sådan det er

Det SKAL ikke publiceres, men det er nu en gang sådan det fungerer. Både for at dele, men også for at tiltrække forskningsmidler. Jeg har svært ved at se problemet, men nu er det jo heller ikke mig der er blevet "ramt" ...

Anmeld

20. oktober 2012

Dustmuz

Faith skriver:

Jep jeg har læst hele artiklen, og det er også derfor jeg ved den ikke er evidensbaseret.

Men nu er det bare sådan at OVERSKRIFTER FÆNGER!!!!

Rigtig mange læser kun overskrifter, og så er det lavinen ruller.

Kvinden i venteværelset hos tandlægen når kun lige at læse overskriften og skimme indholdet, og så kører hjernen ellers på højtryk, og hun må bare dele sin viden med alle veninderne.

Og så har vi problemet!

Giver dig ganske ret..
og må ærligt indrømme at Denne debat, er gået halvt i panik..
også derfor jeg spørger om de har læst hele artiklen..
for syntes meget ofte mødre generelt er rigtigt gode til det du skriver..

læse en overskrift, og gå i panik, og så glemme resten af artiklen, eller ikke lige lave en hurtig undersøgelse af hvor mange børn der bliver født om året..
for ja, 50 børn er da meget om året..
Men når der bliver født omkring 150 om dagen, er det jo ligepludselig ikke ret meget..
Det er 1 om ugen.. og der bliver alligevel født 1050 børn om ugen ca

så ja.. mødre og panik hænder desværre oftest sammen

ikke noget personligt angreb ment i dette.. bare en generel konstatering, som jeg ofte har set herinde desværre

Anmeld

20. oktober 2012

anynom

Pikku Myy skriver:

Det SKAL ikke publiceres, men det er nu en gang sådan det fungerer. Både for at dele, men også for at tiltrække forskningsmidler. Jeg har svært ved at se problemet, men nu er det jo heller ikke mig der er blevet "ramt" ...

Næh, så kan det også være svært at forklare

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

Pikku Myy skriver:

Jeg er ikke sur, men jeg mener bare ikke det burde offentliggøres før man er helt sikker... Netop fordi der uden tvivl vil sidde nogle mødre derude som, efter at have læst artiklen vil sidde og frygte for deres barns liv hver gang de giver mad, og det mener jeg ikke der er grund til hvis det viser sig, at der ikke er noget i det...

Jeg er helt enig at der skal forskes mere i det, men det er offentliggørelsen jeg er lidt harm over, da jeg mener det burde vente til de er mere sikre og har flere beviser... Og evt et alternativ til ernæring...

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

Pikku Myy skriver:

Jeg tror netop det er svært at forstå vores reaktion hvis du ikke selv står i situationen og giver MME... Ikke ondt ment, men det kan jo være svært at sætte sig ind i hvordan man vil reagere... Det ville jo være det samme omvendt, hvis nu det blev fremlagt at amning kunne skade barnet.. Så ville jeg ikke blive harm over det, men måske bare finde det interessant, for jeg ammer jo ikke og er jo derfor ikke i "risiko-zonen"....

Anmeld

20. oktober 2012

Faith

Dustmuz skriver:

Giver dig ganske ret..
og må ærligt indrømme at Denne debat, er gået halvt i panik..
også derfor jeg spørger om de har læst hele artiklen..
for syntes meget ofte mødre generelt er rigtigt gode til det du skriver..

læse en overskrift, og gå i panik, og så glemme resten af artiklen, eller ikke lige lave en hurtig undersøgelse af hvor mange børn der bliver født om året..
for ja, 50 børn er da meget om året..
Men når der bliver født omkring 150 om dagen, er det jo ligepludselig ikke ret meget..
Det er 1 om ugen.. og der bliver alligevel født 1050 børn om ugen ca

så ja.. mødre og panik hænder desværre oftest sammen

ikke noget personligt angreb ment i dette.. bare en generel konstatering, som jeg ofte har set herinde desværre

Jamen det tror jeg du har ganske ret i.

Det skyldes jo nok at det går ind og rykker ved det dyrebareste vi kvinder har: Vores børn, og vores evne som mødre.

Da jeg i sin tid måtte opgive amningen følte mig som verdens dårligste mor. Var virkelig ulykkelig og var sikker på at jeg ville miste kontakten til mine børn.

Men jeg oplevede kun at mine to drenge blev gladere (fordi de pludselig blev mætte), og derfor også fik mere overskud til at "bonde" med mig.

Nå det var ikke det denne tråd handlede om. Men det jeg vil frem til er bare at en artikel som denne virkelig rykker ved nogle følsomme emner hos de fleste mødre.

Anmeld

20. oktober 2012

Pikku Myy

JulieWH skriver:

JEG er ikke sur på forskerne, de skal have lov at forske alt det de vil, specielt når det drejer sig om vores børns sikkerhed. Men at det skal trykkes i en avis når der kun eksisterer én undersøgelse og den derfor ikke bliver bakket op af ... noget som helst? Dét bliver jeg sur over.

Jeg citerer dig lige: "Bliver simpelthen så gal over sådanne undersøgelser, for hvad i alverden skal man ellers gøre?"

- det har været dette jeg har taget udgangspunkt i ...

Men jeg er enig med dig i at der ikke er nogen god grund til at skrive en artikel om det i en dansk avis henvendt til den almindelige dansker ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.