modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

Masig

Pikku Myy skriver:

Bare du selv er klar over at du handler lidt irrationelt

Jeg kan ikke se at jeg handler irrationelt? Jeg vil da mene at der netop er grund til at reagere på den information vi får i artiklen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Faith

Pikku Myy skriver:

Misforstår jeg dig? Er vi ikke enige?

Det er fint at forskerne laver forskning og deler denne med hinanden til konferencer og i tidsskrifter, men ufint at 24timer bringer artiklen ...?

Jeg tvivler på at Hr og Fru Danmark var med til den pågældende konference ...

Ok så forstår jeg dig.

Vi er enige.

Anmeld

20. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Faith skriver:

Jep jeg har læst hele artiklen, og det er også derfor jeg ved den ikke er evidensbaseret.

Men nu er det bare sådan at OVERSKRIFTER FÆNGER!!!!

Rigtig mange læser kun overskrifter, og så er det lavinen ruller.

Kvinden i venteværelset hos tandlægen når kun lige at læse overskriften og skimme indholdet, og så kører hjernen ellers på højtryk, og hun må bare dele sin viden med alle veninderne.

Og så har vi problemet!

Men hvad er det for en lavine, der ruller? Hvis jeg læste en hurtig overskrift eller hørte en veninde sige, at MME kunne give blodkræft, ville jeg - hvis altså mit barn fik MME - hurtigst muligt undersøge sagen nærmere - google artiklen, spørge SP eller lægen. Jeg ville da aldrig sulte mit barn på baggrund af en overskrift eller løs snak. 

Hvis risikoen viser sig at være reel, så tror jeg altså også, mange mødre til flaskebørn vil blive rasende over, at de intet har hørt om teorien, før den er blevet dokumenteret - og over, at emnet har været vendt blandt fagfolk, uden at det er blevet oplyst via medierne. Ikke, at jeg mener, man bør skræmme folk på et løst grundlag, men lur mig, om ikke nogen ville harmes, hvis de fandt ud af, at teorien havde været luftet længe før en evt. bekræftelse. Det er da set før. 

Anmeld

20. oktober 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mor og meget mere skriver:

Men hvad er det for en lavine, der ruller? Hvis jeg læste en hurtig overskrift eller hørte en veninde sige, at MME kunne give blodkræft, ville jeg - hvis altså mit barn fik MME - hurtigst muligt undersøge sagen nærmere - google artiklen, spørge SP eller lægen. Jeg ville da aldrig sulte mit barn på baggrund af en overskrift eller løs snak. 

Hvis risikoen viser sig at være reel, så tror jeg altså også, mange mødre til flaskebørn vil blive rasende over, at de intet har hørt om teorien, før den er blevet dokumenteret - og over, at emnet har været vendt blandt fagfolk, uden at det er blevet oplyst via medierne. Ikke, at jeg mener, man bør skræmme folk på et løst grundlag, men lur mig, om ikke nogen ville harmes, hvis de fandt ud af, at teorien havde været luftet længe før en evt. bekræftelse. Det er da set før. 

Anmeld

21. oktober 2012

Masig

Jeg kan godt et eller andet sted følge dig, men når der ikke er nogen former for alternativer til MME'en, hvorfor så offentliggøre det så længe det stadig kun er en teori... Så snart det er bevist at det kan give kræft, vil de jo også hurtigst muligt finde et alternativ så man har et valg, men så længe der ikke er den mulighed, er det vel ok, at vente med at offentliggøre det og gøre mødrene bekymrede, når man alligevel ikke kan bevise at det er kræftfremkaldende...

Jeg tænker bare at mange nok hellere ville være den information foruden, når de ikke havde mulighed for at give deres barn anden ernæring... Så skulle de sidde hver dag og være bekymret for om deres barn fik kræft fordi de ikke har andet mad at give det... Det ville da nok gøre hverdagen noget træls for mange kunne jeg forestille mig...

Anmeld

21. oktober 2012

Pernille84

Ved ikke hvad jeg skal tænke om det.

Alle mine børn har fået MME, og de er da heldigvis sunde og raske. Hvis det er så farligt burde de netop finde på noget andet mad til de små, det er ikke alle der har mulighed for at amme deres børn.

Anmeld

21. oktober 2012

Hønsemor

Jamen dog nu ved jeg da hvad jeg selv og mine dreng skal dø/kan risikere at dø af på sigt ..

Amen altså ved ikke hvad jeg skal tænke om det.. Rent egoistisk set tænker jeg, jamen vi skal alle dø en dag af et eller andet og ja hvis det ikke er dette jamen så det noget andet.. Helt reelt set hænger der jo konstant en trussel hen over hovedet på os, vi kan jo ikke en gang begå os i eget hjem uden at risikere at dø af noget..

Nu var min store dreng godt nok 3-4 mdr da han begyndte at få lidt grød, men han var 15 mdr da vi stoppede med flasken helt og igen tænker jeg, han blev mæt og glad! Vores kommende søn skal højt sandsynligt som storebror også have MME og det giver jeg med god samvittighed - så længe det kan købes lovligt i danske supermarkeder så bliver det købt (ved godt man kan købe en masse ting lovligt og gøre det ulovligt)

Oveni så fik storebror de første 14 dage af hans liv min mælk og lillebror skal også have min mælk i første om gang, måske også derfor jeg er afslappet?

Men helt ærligt for nogle år siden måtte man ikke spise den grønne knop på tomaten for den kunne fremkalde cancer, så måtte man gerne, det samme tilfælde gælder sig rødvin og det har endda vist sig at være sundt at drikke et glas i ny og næ..

MME har også været beskyldt for ikke at være sundt nok, men nu er der præcis de samme i sådan helt basalt som i brystmælk..

Jeg venter i hvert fald på at sundhedsstyrrelsen kommer med en udmeldning før jeg ikke vil købe MME og så skal der findes et produkt der kan mætte mit barn på samme måde som MME kan 

Anmeld

21. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Masig skriver:

Jeg kan godt et eller andet sted følge dig, men når der ikke er nogen former for alternativer til MME'en, hvorfor så offentliggøre det så længe det stadig kun er en teori... Så snart det er bevist at det kan give kræft, vil de jo også hurtigst muligt finde et alternativ så man har et valg, men så længe der ikke er den mulighed, er det vel ok, at vente med at offentliggøre det og gøre mødrene bekymrede, når man alligevel ikke kan bevise at det er kræftfremkaldende...

Jeg tænker bare at mange nok hellere ville være den information foruden, når de ikke havde mulighed for at give deres barn anden ernæring... Så skulle de sidde hver dag og være bekymret for om deres barn fik kræft fordi de ikke har andet mad at give det... Det ville da nok gøre hverdagen noget træls for mange kunne jeg forestille mig...

Jo, men der er jo også dem, der træffer et valg om at stoppe amning og give flaske i stedet - og for dem er det vel rimeligt nok, at de kan tage dette med i deres afvejning for og imod? 

Anmeld

21. oktober 2012

Masig

Jo, men der er jo også dem, der træffer et valg om at stoppe amning og give flaske i stedet - og for dem er det vel rimeligt nok, at de kan tage dette med i deres afvejning for og imod? 

Jo selvfølgelig, men igen hvis ikke der er belæg for det... Altså hvis det viser sig at MME slet ikke har noget som helst med kræften at gøre, så synes jeg da det er ærgeligt at man fravælger MME (hvis altså det skulle være den bedste løsning fremfor amning), fordi man frygter noget som man slet ikke bør frygte... selvfølgelig er modermælk jo klart det bedste, men nogle gange er det bare en bedre løsning med MME og så er det da ærgeligt hvis man ikke tør... Hvis du kan følge mig? Lidt svært at forklare, det lyder bedre inde i mit hoved hehe...

Anmeld

21. oktober 2012

ano14316

JulieWH skriver:

Hvor er det bare fantastisk at der bliver ved med at komme  undersøgelser som giver amme mafiaen endnu en fjer til hatten!
Os, som vælger mme til vores børn (af den ene eller anden grund) bør jo åbenbart lade vores børn dø af sult i stedet for at give et godt alternativ til brystmælk.

Jeg tror altså bestemt ikke det er noget der skal bruges imod mødre der bruger mme. Men hvis den slags undersøgelser ikke bliver offentliggjort, så bliver tingene jo aldrig bedre.. 

Tænk nu hvis man om 10 år får et barn, der får mme i det 1. leve år og udvikler blodkræft og så får du at vide at det har man da vidst det kunne give de sidste 10 år. 

Mit syn på "flaske mødre" eller hvad man skal sige ændre sig da ikke.. Magnus blev ammes i de første 6 mdr og har fået flaske siden, og denne artikel bekymre mig da meget, og jeg overvejer har kører ham af hans natflaske hurtigst muligt.. eller om jeg simpelthen nu hvor han er så stor kan erstatte den med komælk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.