modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

modesty

Selvfølgelig skal man forske i det, men hvad skal vi gøre? Blive rædselsslagne for at give vores børn mad?

Og så synes jeg ikke den undersøgelse er særlig videnskabelig... den er baseret på teori og ikke decideret undersøgelser af MME... de har bare ikke kunne finde anden årsag til kræften og har derfor en teori om at det KAN være MME'en der gør det... Det er ikke bevist at det er det jo

Nej selvfølgelig skal I ikke det.  

Og ja, du har helt ret. Plus deltagerantallet i undersøgelsen er ikke højt nok til at den er statistisk signifikant

Problemet m.h.t. forskning er jo at man af gode grunde ikke kan forske i langtidseffekten af MME på mennesker uden at lave forsøg på mennesker. Hvilket man jo ikke har gjort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Masig

Faith skriver:

Præcis!

Synes det er at skabe røre i andedammen at offentliggøre noget som ikke er evidensbaseret, men udelukkende en teori.

Men sådan synes jeg bare desværre ofte det er med undersøgelser. De giver ingen egentlige beviser, kun teser og gisninger.

Ja og kort efter trækker de i land og siger at det alligevel ikke har noget med MME'en/fødevaren at gøre...

Champignoner, tomater og kaffe kan jeg i hvert fald huske har været kræftfremkaldende.. Men det er de vist pludselig ikke mere, tværtimod så er det sundt og kan forebygge en masse hvis man spiser/drikker det med måde...

Så jeg vil heller ikke tage det så alvorligt før det er helt sikkert at det er det, der er problemet... Og uanset hvad, så er vi jo tvunget til at give vores børn den mad der nu engang er tilgængelig på markedet, når vi af forskellige årsager ikke har muligehden for at amme... kræft eller ej, så har vi jo ikke rigtig noget valg

Anmeld

20. oktober 2012

jydeinden

4kløver skriver:

læste dette i avisen hos lægen. på side 6

http://www.e-pages.dk/24timer/3467/

som jeg ser det er der absolut ingen grund til bekymring.. så vidt jeg læste det var det 50 børn om ÅRET det drejede sig om som har denne sygdom, det er da frygteligt for dem, ingen tvivl om det, men lad os nu lige slå koldt vand i blodet en gang, og ikke gøre erstatningspulver værre end det er.

Anmeld

20. oktober 2012

Dustmuz

TIL JER KVINDER..

nu siger jeg det lige ud..
Uden indpakning eller noget..

HAR I LÆST HELE ARTIKLEN FOR POKKER
og undersøgt hvor mange børn om året der bliver født

Det drejer sig om 50 ud af 59.000 børm OM ÅRET..
Det er 0,1% om året.. Halløjs Kvinder
jeg må altså indrømme i sælger kødet inden koen er død

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

modesty skriver:

Nej selvfølgelig skal I ikke det.  

Og ja, du har helt ret. Plus deltagerantallet i undersøgelsen er ikke højt nok til at den er statistisk signifikant

Problemet m.h.t. forskning er jo at man af gode grunde ikke kan forske i langtidseffekten af MME på mennesker uden at lave forsøg på mennesker. Hvilket man jo ikke har gjort.

Lige præcis, det er jo et temmelig ubrugeligt antal personer de har testet det på, så det kan på ingen måde bruges som bevis efter min mening... Det er klart det skal undersøges nærmere, men indtil da er vi jo nødt til at give vores børn mad, og vi er nødt til at lade være med at tænke for meget over det, ellers kan man hurtigt blive småskør jo... og som sagt kan jeg ikke forestille mig at MME kan være så farligt, jeg tror der er gjort rigtig meget ud af at lave en sammensætning som netop ikke skader børnene...

Men det er selvfølgelig aldrig til at vide og de skal da bestemt forske mere i det, hvis de har en mistanke om at det kan skade vores børn

Anmeld

20. oktober 2012

Faith

Masig skriver:

Ja og kort efter trækker de i land og siger at det alligevel ikke har noget med MME'en/fødevaren at gøre...

Champignoner, tomater og kaffe kan jeg i hvert fald huske har været kræftfremkaldende.. Men det er de vist pludselig ikke mere, tværtimod så er det sundt og kan forebygge en masse hvis man spiser/drikker det med måde...

Så jeg vil heller ikke tage det så alvorligt før det er helt sikkert at det er det, der er problemet... Og uanset hvad, så er vi jo tvunget til at give vores børn den mad der nu engang er tilgængelig på markedet, når vi af forskellige årsager ikke har muligehden for at amme... kræft eller ej, så har vi jo ikke rigtig noget valg

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

jydeinden skriver:

som jeg ser det er der absolut ingen grund til bekymring.. så vidt jeg læste det var det 50 børn om ÅRET det drejede sig om som har denne sygdom, det er da frygteligt for dem, ingen tvivl om det, men lad os nu lige slå koldt vand i blodet en gang, og ikke gøre erstatningspulver værre end det er.

Præcis!

Anmeld

20. oktober 2012

Pikku Myy

JulieWH skriver:

Det er helt bestemt positivt at de undersøger det og udbedrer problemet (hvis det reelt er der), men at de offentliggør det før de er sikre, det er der mit blod kommer i kog. I forvejen bliver "flaske-mødre" set ned på af mange, det her gør det ikke bedre. Specielt ikke for den mor som - af den ene eller anden årsag - skal tage valget i mellem amning eller mme.

Jeg synes faktisk at artiklen virker rimelig saglig og overhovedet ikke peger fingre af mødre der bliver nødt til at fravælge at amme deres børn.

Hvis det drejer sig om selve offentliggørelsen af resultaterne, så er det sådan forskningens verden fungerer. Når du har et resultat, der kan publiceres, så bliver det publiceret. De har sikkert brugt en masse penge på at lave studiet, og det skal der komme noget ud af. Og helst inden der er nogle andre der kan publicere noget lignende.

Anmeld

20. oktober 2012

anynom

Pikku Myy skriver:

Jeg synes faktisk at artiklen virker rimelig saglig og overhovedet ikke peger fingre af mødre der bliver nødt til at fravælge at amme deres børn.

Hvis det drejer sig om selve offentliggørelsen af resultaterne, så er det sådan forskningens verden fungerer. Når du har et resultat, der kan publiceres, så bliver det publiceret. De har sikkert brugt en masse penge på at lave studiet, og det skal der komme noget ud af. Og helst inden der er nogle andre der kan publicere noget lignende.

Selve artiklen peger ikke fingre, det er vi enige om Men der skal nok være nogle, som refererer til den når en mor vil give mme i stedet for at amme - og på den måde forringer det.

Var ikke klar over, at de SKAL publicere resultatet, det er jo så desværre sådan det er

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

Pikku Myy skriver:

Selvfølgelig skal det publiceres på et tidspunkt, men med et emne der er så følsomt, som det er når det handler om vores børns liv, så synes jeg man burde være noget mere sikker i sin sag inden man "maler fanden på væggen"... Især når der ikke er andre muligheder for ernæring til vores børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.