modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

Masig

LouiseVous skriver:

Startede lige med at fryde mig over t Astrid ikk har fået mme, men det har hun jo så :s Og så mere end de 5-6 mdr der står de godt kan tåle det... Så nu sidder jeg da også og bliver en smugle nervøs :s Hun var godt nok 7 mdr og 2 dg gammel da hun startede, men fik det stadig hver aften indtil ca 2 år tror jeg det var.. Godt nok ikk med så præcis opblanding, som man normal skal med spædbørn..

Tror virkelig ikke du skal tænke så meget over det...

For det første:Hvis man skulle være nervøs for alt der kunne skade ens barn kunne man ikke lave andet end leve i en bobbel og være bange altid.

For det andet: Der er så mange fødevarer der er blevet påstået at være kræftfremkaldende, fødevarer du med sikkerhed har givet dit barn masser af gange, men hvor det så har vist sig alligevel ikke at være farligt..

For det tredje: Hvis det virkelig var SÅ farligt så tror jeg nu nok det var mere fremme i medierne...

Så tror altså ikke vi skal tænke så meget over det fordi det lige nævnes i én artikel et sted...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Faith

JulieWH skriver:

Hvor er det bare fantastisk at der bliver ved med at komme  undersøgelser som giver amme mafiaen endnu en fjer til hatten!
Os, som vælger mme til vores børn (af den ene eller anden grund) bør jo åbenbart lade vores børn dø af sult i stedet for at give et godt alternativ til brystmælk.

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

modesty skriver:

For det første: En øgning på 16% er jo ingenting. Specielt ikke når tilfældene er så sjældne.

Derudover: Jer der hidser jer op over artiklens indhold: Jamen vil I så have at man skal holde sådanne undersøgelser hemmelige, eller lade være med at forske i MMEs eventuelle bivirkninger så I ikke får fårlig samvittighed? Det var da en mærkelig holdning til videnskabelige undersøgelser.

Selvfølgelig skal man forske i det, men hvad skal vi gøre? Blive rædselsslagne for at give vores børn mad?

Og så synes jeg ikke den undersøgelse er særlig videnskabelig... den er baseret på teori og ikke decideret undersøgelser af MME... de har bare ikke kunne finde anden årsag til kræften og har derfor en teori om at det KAN være MME'en der gør det... Det er ikke bevist at det er det jo

Anmeld

20. oktober 2012

anynom

modesty skriver:

For det første: En øgning på 16% er jo ingenting. Specielt ikke når tilfældene er så sjældne.

Derudover: Jer der hidser jer op over artiklens indhold: Jamen vil I så have at man skal holde sådanne undersøgelser hemmelige, eller lade være med at forske i MMEs eventuelle bivirkninger så I ikke får fårlig samvittighed? Det var da en mærkelig holdning til videnskabelige undersøgelser.

Nøh, men én undersøgelse giver som regel ikke et reelt billede - der skal mange studier til før noget er sikkert.
At de offentliggør det for tidligt skaber bare unødig hysteri. Hvor mange mødre tror du risikere at ende med at sulte deres barn fordi de bare ikke VIL give mme når det nu er offentliggjort at det måske muligvis er farligt?
De skal godt nok være sikre og have mange flere undersøgelser bag sig før de går til medierne med dét resultat.

Anmeld

20. oktober 2012

Pikku Myy

JulieWH skriver:

Er helt enig!

Bliver simpelthen så gal over sådanne undersøgelser, for hvad i alverden skal man ellers gøre? Lade sit barn hyle og skrige af sult og håbe at de ikke tager skade af dét?

Det nytter ikke noget at blive bitter over at de (muligvis) har påvist en sammenhæng. Måske kan de bruge disse resultater til at udvikle modermælkerstatning, så denne sammenhæng ikke længere behøver være tilstede. Det er da positivt!?!

Problemet er der jo ligegyldigt om de laver undersøgelsen eller ej ...

Anmeld

20. oktober 2012

Faith

Alle mine 3 børn er flasket op med MME af forskellige årsager.

Jeg NÆGTER at lade mig påvirke af sådan en undersøgelse. Bliver ærlig talt vred når jeg læser sådan noget pis

Det er lige endnu et gok i nødden til os DÅRLIGE mødre som ikke formår at amme vores børn.

ØV!!!!!!!!!

Anmeld

20. oktober 2012

Pikku Myy

modesty skriver:

Enig!

Anmeld

20. oktober 2012

anynom

Pikku Myy skriver:

Det nytter ikke noget at blive bitter over at de (muligvis) har påvist en sammenhæng. Måske kan de bruge disse resultater til at udvikle modermælkerstatning, så denne sammenhæng ikke længere behøver være tilstede. Det er da positivt!?!

Problemet er der jo ligegyldigt om de laver undersøgelsen eller ej ...

Det er helt bestemt positivt at de undersøger det og udbedrer problemet (hvis det reelt er der), men at de offentliggør det før de er sikre, det er der mit blod kommer i kog. I forvejen bliver "flaske-mødre" set ned på af mange, det her gør det ikke bedre. Specielt ikke for den mor som - af den ene eller anden årsag - skal tage valget i mellem amning eller mme.

Anmeld

20. oktober 2012

Faith

Masig skriver:

Selvfølgelig skal man forske i det, men hvad skal vi gøre? Blive rædselsslagne for at give vores børn mad?

Og så synes jeg ikke den undersøgelse er særlig videnskabelig... den er baseret på teori og ikke decideret undersøgelser af MME... de har bare ikke kunne finde anden årsag til kræften og har derfor en teori om at det KAN være MME'en der gør det... Det er ikke bevist at det er det jo

Præcis!

Synes det er at skabe røre i andedammen at offentliggøre noget som ikke er evidensbaseret, men udelukkende en teori.

Men sådan synes jeg bare desværre ofte det er med undersøgelser. De giver ingen egentlige beviser, kun teser og gisninger.

Anmeld

20. oktober 2012

Faith

JulieWH skriver:

Nøh, men én undersøgelse giver som regel ikke et reelt billede - der skal mange studier til før noget er sikkert.
At de offentliggør det for tidligt skaber bare unødig hysteri. Hvor mange mødre tror du risikere at ende med at sulte deres barn fordi de bare ikke VIL give mme når det nu er offentliggjort at det måske muligvis er farligt?
De skal godt nok være sikre og have mange flere undersøgelser bag sig før de går til medierne med dét resultat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.