modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

Gardenia

modesty skriver:

Prøv lige at læse dit første indlæg én gang til. Hvis du ikke føler dig ramt på egne vegne, så føler du dig godt nok ramt på andres og mine kommentarer står stadig.

Hvis man farer i flint over at der bliver linket til en artikel, så burde man måske ikke befinde sig på en debatside hvis primære formål er vidensdeling og, ja, debat. Helt OK at komme med sit besyv, men at blive stødt over et link til en artikel med meget hårde og grundløse formuleringer til følge, nej.

Du må endeligt ikke tro det ikke er en proces at nå til punktet hvor du er ligeglad med andre, mere erfarne mødres mening. Jeg nåede til den hurtigere end andre, andre får pustet til efterfødselsreaktioner af andres bedømmelse.

Du bruger ord som "farer i flint", "føle sig stødt" og "hårde ord og formuleringer" - igen, se på dig selv før du begynder at være efter os andre. Mit oprindelige indlæg var ikke hårdt, men du sidder der og føler dig ramt? Og taler om at føle sig stødt, fare i flint. Herregud - min pointe er at se på sig selv og gemme fordømmelserne til de mødre der har fortjent den, at se kritisk på de avisartikler man læser halvvejs og lade være med at linke til noget man ikke ved er rigtigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Gardenia

Muhmi skriver:

Jamen, den hjemmeside kan man da bare undgå? Man behøver jo ikke læse hvad der står derinde, bare for at få dårligere selvtillid...

Og man kan jo lukke ørerne for alt det der, man KAN være ligeglad og høre efter ens sunde fornuft...

Altså op og hop med dem der siger alt muligt om alt muligt... Man kan jo kun gå ud efter hvad man selv mener er det bedste for ens barn...

Njah, det kan man jo ikke når vi har sygeplejersker på hospitalerne der kalder den for sund vejledning. Som førstegangsmor vil man gøre alt hvad man kan for at gøre det rigtigt, det ved du jo godt. Det er få af os forundt at kunne være ligeglad med andre, langt de fleste kvinder bliver meget kede af at mødes med andet end åbne arme og forståelse for deres situation.

Og så kommer der så avisartikler som den her, der spredes hurtigt uden en kommentar om at den muligt er lidt mangelfuld. Det er da et problem?

Anmeld

21. oktober 2012

Masig

Frøken J. skriver:

Netop Selvfølgelig skal det tages alvorligt, hvis det viser sig at være generelt og være noget om snakken, men jeg synes ikke man skal lade sig skræmme, for i nogle tilfælde er MME nødvendigt, og hvad skal man ellers gøre? Da Rose var 4 måneder havde jeg kun et par dråber mælk tilbage, og hun måtte få MME. Jeg ville have elsket at amme længere, men hvad skulle jeg ellers, sulte hende?

På den anden side skal jeg da være ærlig og sige at jeg synes det er fint, hvis det måske kan skubbe nogen i retningen af amning. Forstå mig ret, ikke i det tilfælde hvor man ikke kan, har det psykisk svært med det osv., men der findes mange mennesker som bare ikke GIDER, og der findes lande hvor normen er MME, og i de tilfælde synes jeg det er ok, hvis det måske kunne give en eller to mere lyst til at amme, når de har muligheden

Jamen jeg kan kun sige jeg er enig i alt det du skriver

Anmeld

21. oktober 2012

Masig

Lahn11 skriver:

Hvorfor har alle ikke det valg at give modermælk istedet for mme ? Det kan da købes ? 

Det er udelukkende en smagssag.. Og jeg kan heller ikke lide mcd eller andet fastfood.. Det betyder ikke, at bare fordi jeg ikke kan lide det, eller ville lade mine børn spise det, at jeg ser ned på folk der gør ?  

Men det er helt fint at folk ikke er ligeså sippet som jeg er .. 

Jeg vil bare have ret til at have min mening for MINE børn 

Er det ikke en hel del dyrer end MME da?? Synes jeg da at have hørt... men kan jo tage fejl, men igen ved man jo ikke om modermælk fra en donor er godt for dit barn.. Det kan være hun har spist noget dit barn ikke kan tåle, eller lige netop den modermælk bare ikke er god til dit barn... Ligesom med MME tænker jeg at der også er forskel på om barnet kan tåle andres modermælk måske...

Jamen selvfølgelig skal du tage det valg for dine børn du synes er det bedste, hvem skulle ellers gøre det, så jeg har fuld respekt for de valg du træffer... Det var bare din formulering i kommentaren jeg ikke brød mig om og som jeg synes var lidt stødende og unfair på en måde overfor os der ikke har noget valg...

Anmeld

21. oktober 2012

modesty

Du må endeligt ikke tro det ikke er en proces at nå til punktet hvor du er ligeglad med andre, mere erfarne mødres mening. Jeg nåede til den hurtigere end andre, andre får pustet til efterfødselsreaktioner af andres bedømmelse.

Du bruger ord som "farer i flint", "føle sig stødt" og "hårde ord og formuleringer" - igen, se på dig selv før du begynder at være efter os andre. Mit oprindelige indlæg var ikke hårdt, men du sidder der og føler dig ramt? Og taler om at føle sig stødt, fare i flint. Herregud - min pointe er at se på sig selv og gemme fordømmelserne til de mødre der har fortjent den, at se kritisk på de avisartikler man læser halvvejs og lade være med at linke til noget man ikke ved er rigtigt.

Jo, dit oprindelige indlæg var hårdt. Og det er den tone jeg reagerer på, i dit første indlæg. 

Et uddrag:

"Og vi mødre skulle passe os selv, indtil vi finder et barn på vores vej der i sandhed er ulykkelig, så skulle vi hive alle vores gode intentioner frem. Men det her med vi bedømmer hinanden på MME versus amme er kvalmende, det forhindrer os i at have en åben debat og det marginaliserer de kvinder der ikke har andet valg end MME.

Nogen skulle mindes om, at MME-mødre også er mennesker, enten får de flaske eller også dør de. Den er altså ikke længere."

I en tråd hvor du og andre flaskemødre ikke er blevet angrebet. 

Anmeld

21. oktober 2012

Gardenia

modesty skriver:

Jo, dit oprindelige indlæg var hårdt. Og det er den tone jeg reagerer på, i dit første indlæg. 

Et uddrag:

"Og vi mødre skulle passe os selv, indtil vi finder et barn på vores vej der i sandhed er ulykkelig, så skulle vi hive alle vores gode intentioner frem. Men det her med vi bedømmer hinanden på MME versus amme er kvalmende, det forhindrer os i at have en åben debat og det marginaliserer de kvinder der ikke har andet valg end MME.

Nogen skulle mindes om, at MME-mødre også er mennesker, enten får de flaske eller også dør de. Den er altså ikke længere."

I en tråd hvor du og andre flaskemødre ikke er blevet angrebet. 

Hehe. Hvis du vil læse det som at jeg farer i flint og skriver i en hård tone, så dig om det.

Godaften.

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Masig skriver:

Er det ikke en hel del dyrer end MME da?? Synes jeg da at have hørt... men kan jo tage fejl, men igen ved man jo ikke om modermælk fra en donor er godt for dit barn.. Det kan være hun har spist noget dit barn ikke kan tåle, eller lige netop den modermælk bare ikke er god til dit barn... Ligesom med MME tænker jeg at der også er forskel på om barnet kan tåle andres modermælk måske...

Jamen selvfølgelig skal du tage det valg for dine børn du synes er det bedste, hvem skulle ellers gøre det, så jeg har fuld respekt for de valg du træffer... Det var bare din formulering i kommentaren jeg ikke brød mig om og som jeg synes var lidt stødende og unfair på en måde overfor os der ikke har noget valg...

Selvf. Er det dyrre  

det er 1000 kr pr. Liter .. 

heg ville være font tilfreds med modermælk, ligegyldigt hvilken kvinde det var fra osv. Det kan umuligt værre mere unaturligt end mme ... 

Jeg bryder mig heller ikke om ko mælk til menesker, det er beregnet til kalve... 

Erstatninger er i det hele taget ikke mig.. Det virker for mig unaturligt.. Og kan derfor ikke forestille mig at det er særlig sundt At putte i kroppen... 

Anmeld

21. oktober 2012

Kay

har ik læst hele tråden.... men (og ja har sagt dette mange gange før!)

KILDE KRITIK!!!!

en undersøgelse på 142  Børn er IKKE represantativ!

med det grundlag kan man bevise hvad som helst!

så er amning også kraftfremkaldende fordi 97% af alle dem der får bryst krafthar ammet!? (fiktive tal) 

kom lige ind i kampen og vær lidt kritiske overfor det i læser

Anmeld

21. oktober 2012

Pikku Myy

Masig skriver:

Jeg kan ikke se at jeg handler irrationelt? Jeg vil da mene at der netop er grund til at reagere på den information vi får i artiklen...

Det var ikke det jeg mente. Jeg skrev det til dit indlæg hvor du skrev at hvis det ikke havde omhandlet dig, ville du måske kunne have fundet det interessant, men nu hvor det "rammer" dig tænker du med følelserne (min forståelse af ordet irrationel).

Anmeld

21. oktober 2012

JonTri

Hvem mon har betalt for denne undersøgelse?... Og en undersøgelse på 142 mennesker er ikke reliabel og er ikke brugbar rent forskningsmæssigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.