modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

Masig

Lahn11 skriver:

Selvf. Er det dyrre  

det er 1000 kr pr. Liter .. 

heg ville være font tilfreds med modermælk, ligegyldigt hvilken kvinde det var fra osv. Det kan umuligt værre mere unaturligt end mme ... 

Jeg bryder mig heller ikke om ko mælk til menesker, det er beregnet til kalve... 

Erstatninger er i det hele taget ikke mig.. Det virker for mig unaturligt.. Og kan derfor ikke forestille mig at det er særlig sundt At putte i kroppen... 

Tja det er jo en smagssag.. kan på en måde godt følge dig med erstatning, men med ko mælk og den slags synes jeg nu ikke der er noget galt i.. Det er jo også helt naturligt, dog fra et andet dyr, men stadig ganske naturligt... Og det er jo sundt for os og indeholder de vitaminer og mineraler vi har brug for...

Og mht MME tror jeg nu også det er sammensat er så naturlige ingredienser som muligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Masig

Pikku Myy skriver:

Det var ikke det jeg mente. Jeg skrev det til dit indlæg hvor du skrev at hvis det ikke havde omhandlet dig, ville du måske kunne have fundet det interessant, men nu hvor det "rammer" dig tænker du med følelserne (min forståelse af ordet irrationel).

Nårh.. Ja okay, så er jeg med... Ja det er nemt at misforstå på skrift jo Men ja det kan du jo have ret i...

Anmeld

21. oktober 2012

Rikke, Liam & Linus

Hvor er det dog trist at disse debatter omkring amning vs. mme eller alm. fødsel vs. kejsersnit mm. altid skal blæses sådan op. Og at man hele tiden skal dømme hinanden eller føle sig ramt. 

Hvorfor er mødre så usikre på om det de gør er det rigtige? Hvad så!! hvis der er nogle der peger fingre eller har en anden mening end dig. Kig den anden vej og lad være med at tage det så tungt. Det er bare ord. 

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Masig skriver:

Tja det er jo en smagssag.. kan på en måde godt følge dig med erstatning, men med ko mælk og den slags synes jeg nu ikke der er noget galt i.. Det er jo også helt naturligt, dog fra et andet dyr, men stadig ganske naturligt... Og det er jo sundt for os og indeholder de vitaminer og mineraler vi har brug for...

Og mht MME tror jeg nu også det er sammensat er så naturlige ingredienser som muligt...

Ko mælk indeholder mineraler og vitaminer ja, men samtidig er det altså ikke beregnet til menesker.. 

Tænk på hvad der sker hviS du prøver at flaske en kalv op med modermælk erstatning til mennesker, de dør som regel.. Der er vel også en grund til at man har mme, istedet for at flaske børn op på ko mælk .. 

Og tror Japan/Kina har fat i noget mht. Soya mælk istedet, deres dødelighed med f.eks. Kræft er MEGET lav.. 

en anden ting er at jeg selv er ørebarn, og på en eller anden mærkelig måde får jeg frygtelig ondt i ørene / hovedet ved indtagelse af mælk.. Og det siger de ved øre lægen at de meget tit oplever .. 

der er vel også en grund til at man ikke anbefaler et voksent meneske at drikke mere end 0,5 l om dagen, max 

men det er en hel anden debat  

Anmeld

21. oktober 2012

Rikke, Liam & Linus

Ko mælk indeholder mineraler og vitaminer ja, men samtidig er det altså ikke beregnet til menesker.. 

Tænk på hvad der sker hviS du prøver at flaske en kalv op med modermælk erstatning til mennesker, de dør som regel.. Der er vel også en grund til at man har mme, istedet for at flaske børn op på ko mælk .. 

Og tror Japan/Kina har fat i noget mht. Soya mælk istedet, deres dødelighed med f.eks. Kræft er MEGET lav.. 

en anden ting er at jeg selv er ørebarn, og på en eller anden mærkelig måde får jeg frygtelig ondt i ørene / hovedet ved indtagelse af mælk.. Og det siger de ved øre lægen at de meget tit oplever .. 

der er vel også en grund til at man ikke anbefaler et voksent meneske at drikke mere end 0,5 l om dagen, max 

Bliver lige nødt til at komme med en indskudt bemærkning.

Min mand er vokset op på landet og er flasket op med ægte dansk komælk, hentet direkte fra koens yver, fra han var omkring 2 måneder gammel. Og han lever altså i bedste velgående den dag i dag. 

Han ville hverken ammes eller mme, ej heller sutteflaske. Så han fik komælk på ske. 

Men som du selv siger....en helt anden debat 

Anmeld

21. oktober 2012

Pikku Myy

Lahn11 skriver:

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge dig, lidt/meget off-topic: Er der virkelig lavet forsøg hvor man har opfostret kalve med mme? Hvad forventede de at få ud af det?

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Pikku Myy skriver:

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge dig, lidt/meget off-topic: Er der virkelig lavet forsøg hvor man har opfostret kalve med mme? Hvad forventede de at få ud af det?

Ved det lyder åndsvagt, men min farmor og farfar havde en gård, de fik forærret en kalv rimelig ud af det blå.. 

de gav den mme til menesker fordi de ikke vidste bedre.. Det klarede den ikke .. 

Anmeld

21. oktober 2012

Mor til Ella

JulieWH skriver:

Hvor er det bare fantastisk at der bliver ved med at komme  undersøgelser som giver amme mafiaen endnu en fjer til hatten!
Os, som vælger mme til vores børn (af den ene eller anden grund) bør jo åbenbart lade vores børn dø af sult i stedet for at give et godt alternativ til brystmælk.

JEPS så skal man lige have endnu dårligere samvittighed over ikke at have ammet....

Vi skader jo direkte vores børn....

Jeg er sku efterhånden træt af alle de her undersøgelser, der kun kan få en til at føle sig som virkelig dårlig mor....

Jeg har en datter der ikke vil spise, der kan jeg jo så læse på BT at det er fordi jeg sikkert har lavt selvværd og ikke har knyttet bånd til mit barn, og at ens 8 mdr gamle barn så måske allerede udvikler spiseforstyrelse....

DÅRLIG MOR IGEN 

ØV siger jeg bare ØV

Anmeld

21. oktober 2012

Pikku Myy

Lahn11 skriver:

Ved det lyder åndsvagt, men min farmor og farfar havde en gård, de fik forærret en kalv rimelig ud af det blå.. 

de gav den mme til menesker fordi de ikke vidste bedre.. Det klarede den ikke .. 

Arh, jeg troede der var nogen der havde lavet et stort forsøg, og havde meget svært ved at se meningen

Anmeld

21. oktober 2012

anynom

Mor til Ella skriver:

JEPS så skal man lige have endnu dårligere samvittighed over ikke at have ammet....

Vi skader jo direkte vores børn....

Jeg er sku efterhånden træt af alle de her undersøgelser, der kun kan få en til at føle sig som virkelig dårlig mor....

Jeg har en datter der ikke vil spise, der kan jeg jo så læse på BT at det er fordi jeg sikkert har lavt selvværd og ikke har knyttet bånd til mit barn, og at ens 8 mdr gamle barn så måske allerede udvikler spiseforstyrelse....

DÅRLIG MOR IGEN 

ØV siger jeg bare ØV

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.