modermælkserstatning kan giv blodkræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor til Ella skriver:

JEPS så skal man lige have endnu dårligere samvittighed over ikke at have ammet....

Vi skader jo direkte vores børn....

Jeg er sku efterhånden træt af alle de her undersøgelser, der kun kan få en til at føle sig som virkelig dårlig mor....

Jeg har en datter der ikke vil spise, der kan jeg jo så læse på BT at det er fordi jeg sikkert har lavt selvværd og ikke har knyttet bånd til mit barn, og at ens 8 mdr gamle barn så måske allerede udvikler spiseforstyrelse....

DÅRLIG MOR IGEN 

ØV siger jeg bare ØV

Jeg forstår det altså ikke. Skal man lade være med at forske for ikke at gøre nogle kede af det? Er det et udtryk for ondskabsfuldhed, når man har klarlagt risikoen ved passiv rygning, fordi det har gjort ondt på forældre, der intetanende havde røget i selskab med deres børn? 

Jeg synes da, det gælder om i en hulens fart at få fulgt op på den undersøgelse og be- eller afkræftet, om der er grund til at forbedre de MME-produkter, der er på markedet nu samt få vurderet, i hvilket omfang, risikoen er - det må da være i alles interesse. 

Erkendelsen af, HVOR skadelig, passiv rygning er, kom også i små bidder - måske er det uheldigt at lufte en teori, før der foreligger grundigere dokumentation, men der skal dæleme også nok lyde et ramaskrig, hvis man venter for længe med at fortælle den brede befolkning, at teorien ER bragt op. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
JonTri skriver:

Hvem mon har betalt for denne undersøgelse?... Og en undersøgelse på 142 mennesker er ikke reliabel og er ikke brugbar rent forskningsmæssigt.

Nej, intet er endnu dokumenteret, og det er tilsyneladende blot en teori - men mht. til finansieringen af undersøgelsen, vil det så ikke være i alles interesse at få undersøgt sagen tilbundsgående? Havde mine børn fået flaske, ville jeg da være stærkt interesseret i at vide, om der er noget at komme efter - mener du oprigtigt, at der er lumske motiver bag en sådan undersøgelse? 

Anmeld

21. oktober 2012

anynom

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår det altså ikke. Skal man lade være med at forske for ikke at gøre nogle kede af det? Er det et udtryk for ondskabsfuldhed, når man har klarlagt risikoen ved passiv rygning, fordi det har gjort ondt på forældre, der intetanende havde røget i selskab med deres børn? 

Jeg synes da, det gælder om i en hulens fart at få fulgt op på den undersøgelse og be- eller afkræftet, om der er grund til at forbedre de MME-produkter, der er på markedet nu samt få vurderet, i hvilket omfang, risikoen er - det må da være i alles interesse. 

Erkendelsen af, HVOR skadelig, passiv rygning er, kom også i små bidder - måske er det uheldigt at lufte en teori, før der foreligger grundigere dokumentation, men der skal dæleme også nok lyde et ramaskrig, hvis man venter for længe med at fortælle den brede befolkning, at teorien ER bragt op. 

For mit vedkommende handler det ikke om selve undersøgelsen, men om at det bliver offentliggjort i en frittilgængelig avis når det i bund og grund stadig er gisninger.
En fjer bliver hurtigt til fem høns og lur mig om der ikke snart er nogle som siger "mme giver kræft, det er bevist" bare fordi de har læst den artikel (eller har hørt fra nogen, som har hørt fra nogen).
Selvfølgelig skal de undersøge det og jeg forventer da, at de laver flere studier om emnet. Men det må og skal (efter min mening) ikke være noget offentligheden kan læse om før de er sikre.

Anmeld

21. oktober 2012

modesty

men med ko mælk og den slags synes jeg nu ikke der er noget galt i.. Det er jo også helt naturligt, dog fra et andet dyr, men stadig ganske naturligt... Og det er jo sundt for os og indeholder de vitaminer og mineraler vi har brug for...

Og mht MME tror jeg nu også det er sammensat er så naturlige ingredienser som muligt...

Det er der faktisk en hel del diskussion om det er. Sammensætningen af f.eks væksthormoner er helt anderledes i komælk end i menneskemælk. Komælk er beregnet til et helt andet dyr med et helt andet fordøjelsessystem end mennesker. 

Den her bog, skrevet af en overlæge på Johns Hopkins, er ret interessant i den sammenhæng. En anden undersøgelse fra Harvard viser også at anbefalingen med en halv liter mælk pr. dag er voldsomt overdrevet. Vi bor i et land der producerer mælk og korn og derfor får vi at vide at vi skal drikke en masse mælk og spise en masse korn. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at det er det bedste for os.

MME er baseret på komælk.

http://www.amazon.com/Dont-Drink-Your-Milk-Frank/dp/0945383347

Anmeld

22. oktober 2012

Mor til Ella

Mor og meget mere skriver:

Det er super man forsker.

Men så længe der ikke er et alternativ, og undersøgelsen ikke er mere undersøgt/dokumenteret så synes jeg det er voldsomt at bringe sådan en artikel.

Og det gælder enlig generelt om det er omkring børn, kræft eller hvad det kan være, der bliver blæst en stemning op over ingenting. Og skal vi følge alle anbefalinger skal vi jo låse os inde i en plastikkasse og dø af sult da der efterhånden er noget i ALT vi kan blive påvirket af.

Og nybagte mødre er nok meget modtaglige over for sådanne ting ( jeg er ) for hvis ens barn ikke gør som gennemsnittet skal man lige gokkes oven i nøden for så må der da være noget galt med en.

Men SELVFØLGELIG skal der forskes

Anmeld

22. oktober 2012

Masig

Lahn11 skriver:

Ko mælk indeholder mineraler og vitaminer ja, men samtidig er det altså ikke beregnet til menesker.. 

Tænk på hvad der sker hviS du prøver at flaske en kalv op med modermælk erstatning til mennesker, de dør som regel.. Der er vel også en grund til at man har mme, istedet for at flaske børn op på ko mælk .. 

Og tror Japan/Kina har fat i noget mht. Soya mælk istedet, deres dødelighed med f.eks. Kræft er MEGET lav.. 

en anden ting er at jeg selv er ørebarn, og på en eller anden mærkelig måde får jeg frygtelig ondt i ørene / hovedet ved indtagelse af mælk.. Og det siger de ved øre lægen at de meget tit oplever .. 

der er vel også en grund til at man ikke anbefaler et voksent meneske at drikke mere end 0,5 l om dagen, max 

men det er en hel anden debat  

Det er klart at børn ikke skal flaskes op på komælk når mælk er det eneste de får... Men jeg vil nu stadig påstå at det er sundt at få mælk hver dag...

Jeg ved ikke så meget om soyamælk så det vil jeg ikkeudtale mig om

Mht dine øre så ved jeg ikke om det er mælken der gør det, men der er jo mange der har mælkeallergi, så det er muligt det kan gøre noget ved ørerne... Synes nu det lyder mærkeligt, men skal ikke kunne sige det...

Men igen så er det jo en smagssag og et valg man træffer hver især hvad man vil indtage af fødevarer...

Anmeld

22. oktober 2012

Masig

modesty skriver:

Det er der faktisk en hel del diskussion om det er. Sammensætningen af f.eks væksthormoner er helt anderledes i komælk end i menneskemælk. Komælk er beregnet til et helt andet dyr med et helt andet fordøjelsessystem end mennesker. 

Den her bog, skrevet af en overlæge på Johns Hopkins, er ret interessant i den sammenhæng. En anden undersøgelse fra Harvard viser også at anbefalingen med en halv liter mælk pr. dag er voldsomt overdrevet. Vi bor i et land der producerer mælk og korn og derfor får vi at vide at vi skal drikke en masse mælk og spise en masse korn. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at det er det bedste for os.

MME er baseret på komælk.

http://www.amazon.com/Dont-Drink-Your-Milk-Frank/dp/0945383347

Jeg giver dig helt ret i at komælk er beregnet til et helt andet dyr, men nu snakker vi jo heller ikke om at leve af komælk, men at drikke det som en del af en varieret kost - uden at overdrive det, og så vil jeg altså mene det er sundt....

Men igen så er det jo en smagssag.... Jeg vil bare ikke holde igen med at drikke et glas mælk i ny og næ

Anmeld

22. oktober 2012

modesty

Jeg giver dig helt ret i at komælk er beregnet til et helt andet dyr, men nu snakker vi jo heller ikke om at leve af komælk, men at drikke det som en del af en varieret kost - uden at overdrive det, og så vil jeg altså mene det er sundt....

Men igen så er det jo en smagssag.... Jeg vil bare ikke holde igen med at drikke et glas mælk i ny og næ

Nej jeg synes ikke at det er en smagssag. Jeg synes at det er vigtigt at tage et bevidst valg i forhold til hvad man putter i sin egen og sine børns mund(e).

Jeg synes at en halv liter om dagen til et lille barn (og en voksen for den sags skyld) er vildt overdrevet. Specielt taget i betragtning at børn (og voksne) i mange andre verdensdele overhovedet ikke drikker mælk - og ikke døjer med knogleproblemer, som vi ellers får tudet ørerne fulde med, er grunden til at man skal drikke så meget mælk.

Jeg dømmer ikke på nogen måde folk der drikker mælk, slet ikke. Det er folks eget valg og det har jeg fuld forståelse for.

Men ord som "mene" er bare ikke relevante for mig i den her sammenhæng. Man skal så vidt muligt søge at vide. Du ved reelt set ikke om det er sundt.

Anmeld

22. oktober 2012

Masig

modesty skriver:

Nej jeg synes ikke at det er en smagssag. Jeg synes at det er vigtigt at tage et bevidst valg i forhold til hvad man putter i sin egen og sine børns mund(e).

Jeg dømmer ikke på nogen måde folk der drikker mælk, slet ikke. 

Men ord som "mene" er bare ikke relevante for mig i den her sammenhæng. Man skal så vidt muligt søge at vide.

Når det er et valg er det vel netop også en smagssag!!!??! Det er jo et individuelt valg (smag og behag) om hvad man vil...

Det er et spørgsmål om formulering og ordvalg, men princippet er da i bund og grund det samme, og egentlig er vi vel nogenlunde enige.. Måske ikke om valget med at drikke mælk eller ej, men om hvorvidt det er en individuel holdning...

Anmeld

22. oktober 2012

modesty

Masig skriver:

Når det er et valg er det vel netop også en smagssag!!!??! Det er jo et individuelt valg (smag og behag) om hvad man vil...

Det er et spørgsmål om formulering og ordvalg, men princippet er da i bund og grund det samme, og egentlig er vi vel nogenlunde enige.. Måske ikke om valget med at drikke mælk eller ej, men om hvorvidt det er en individuel holdning...

Jeg har lige rettet i mit indlæg for at uddybe. 

Men ja, okay du har ret, jeg skal nok lade være med at være ordkløver.

Det er et individuelt valg. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.