Hvad mener I om hele Tivoli-debatten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Lahn11 skriver:

Jeg ammer offentligt.. Og ja jeg lægger en stofble over... 

jeg synes det er det mest naturlige i verdenen.. Og det er TIT folk der ikke har børn. eller mænd spm har et problem med det, eller, kvinder som har lav selvværd, og ikke vil have det skal være i offentligheden så deres mænd kan se det... 

Da jeg ammede, gjorde jeg det når min datter var sulten, det var der ikke nogen som skulle bestemme, jeg har siddet på en restaurant og ammet.. Sunes at bliver det ulovligt i offentligheden, så tvinger vi lidt kvinder til at fravælge amning, eller isolere sig selv i de måneder de nu ammer... 

og der skal vi IKKE ud!! Det er klart det sundestes for barnet at amme.. 

Mener de menesker der ser det dom et problem, selv har et problem !! 

det gør vi da ikke? Amning kan da fint forbydes f.eks midt i en restaurant men henvises til hjørneborde osv - hvad i alverden skulle problemet være i det?

1. Barnet får sin fred og nærhed uden helt lige så meget lyde omkring det.

2. alle andre skal ikke se på det

win-win

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Gardenia

Miss Kat skriver:

Nu har jeg fulgt en hel del med i dag, i det kaos der har været omkring den ammende kvinde i Tivoli.

Sagen kan læses her:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-58890485:m%C3%A5tte-ikke-amme-p%C3%A5-spisested-i-tivoli.html

Desuden foregår den hede debat her:

https://www.facebook.com/tivoli?fref=ts

Det virker som om, vandene er delt ca. ligeligt mellem dem, der mener, det er det mest naturlige i verden at amme sit barn, også offentligt, samt dem, der mener, det hører privatlivet til og ikke bør foregå, hvor det kan genere andre...

Det kom lidt bag på mig, præcis hvor hedt et emne det egentlig er, eftersom folk åbenbart vitterligt ikke kan blive enige på dette punkt og nærmest er klar til at flå hovederne af hinanden! Så hvis I gider svare i afstemningen, kan vi få et billede af, ca. hvordan fordelingen er (jeg er klar over, resultatet nok ville se noget anderledes ud i et andet forum end et babyforum).

Hvad mener I? Og hold nu tonen sober!

Jeg har stemt den sidste og overså den ret ledende bemærkning om at jeg så ned på dem

Jeg bryder mig bare ikke om bare kroppe, så jeg holder det hele pænt samlet. Men det er ikke sådan noget med jeg stejler hvis der er andre der gør det, sålænge de også pakker sig lidt sammen.

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Carl-Emil's mor skriver:

det gør vi da ikke? Amning kan da fint forbydes f.eks midt i en restaurant men henvises til hjørneborde osv - hvad i alverden skulle problemet være i det?

1. Barnet får sin fred og nærhed uden helt lige så meget lyde omkring det.

2. alle andre skal ikke se på det

win-win

Der er vel heller ikke nogen som sidder midt i en restaurant og ammer  

mig hvis man må amme nogen steder på restaurant, så er det stadig offentligt, og dermed stadig lovligt offentligt.. Det senarie jeg stiller op er hvis vi gør det HELT. Ulovligt .. Altså så man kun må det derhjemme.. 

Anmeld

21. oktober 2012

MMOGM

Miss Kat skriver:

Nu har jeg fulgt en hel del med i dag, i det kaos der har været omkring den ammende kvinde i Tivoli.

Sagen kan læses her:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-58890485:m%C3%A5tte-ikke-amme-p%C3%A5-spisested-i-tivoli.html

Det virker som om, vandene er delt ca. ligeligt mellem dem, der mener, det er det mest naturlige i verden at amme sit barn, også offentligt, samt dem, der mener, det hører privatlivet til og ikke bør foregå, hvor det kan genere andre...

Det kom lidt bag på mig, præcis hvor hedt et emne det egentlig er, eftersom folk åbenbart vitterligt ikke kan blive enige på dette punkt og nærmest er klar til at flå hovederne af hinanden! Så hvis I gider svare i afstemningen, kan vi få et billede af, ca. hvordan fordelingen er (jeg er klar over, resultatet nok ville se noget anderledes ud i et andet forum end et babyforum).

Jeg læste godt denne debat inde på facebook. Jeg synes det er forfærdeligt at mennesker kan blive stødt over sådan en naturlig ting!! 

Denne debat på facebook har nu gjort at jeg er bange for at amme min søn på snart 1 måned offentligt! Jeg ville føle mig ydmyget på det groveste, hvis jeg blev bedt om at pakke mine ting og forlade et sted, fordi jeg ikke måtte amme der.

Der var en der kommenterede til dette opslag på facebook, at hvis man ville på restaurent med en baby, måtte man give sit barn flaske, ellers kunne man blive hjemme. Hvad fanden bilder folk sig ind?

Jeg har da i hvert fald ikke tænkt mig at malke ud, bare fordi jeg skal ud og spise!? 

Tænk at nogen mennesker kan føle sig generet af at man giver sin baby mad!!!! Brækker mig sku snart over nogen folk! 

Anmeld

21. oktober 2012

MortilElias2010

Miss Kat skriver:

Sagen kan læses her:

Da jeg ammede fandt jeg rum der var indrettet til det ligeledes med restaurationer, med tanke om at tage hensyn til andre og fordi jeg så ikke risikerede at der kom en tjener og bad mig om at pakke godterne væk, så kunne jeg lige så fredeligt sidde der og nyde mit barn! Dog syntes jeg personligt at amning kan finde sted alle vegne og jeg tager ikke notits af det ej heller min mand hvis nogen ammer for fuld skrue i det offentlige rum. Børn skal have mad, forældre også - bum! 

Anmeld

21. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Lahn11 skriver:

Der er vel heller ikke nogen som sidder midt i en restaurant og ammer  

mig hvis man må amme nogen steder på restaurant, så er det stadig offentligt, og dermed stadig lovligt offentligt.. Det senarie jeg stiller op er hvis vi gør det HELT. Ulovligt .. Altså så man kun må det derhjemme.. 

det er der da i høj grad

jeg har sågar set en %%¤&##/#/¤ gå rundt midt i F%#&¤G IKEA og amme sin unge ( ja sorry men var sku rasende ) med BEGGE BABSER hængende fremme både den som der blev spist af og den anden som liiiige skulle lufttører

Men jeg ser da ofte når jeg er på cafe/restaurante at ammende og flaskende mødre ikke sidder ude i kanten/afsidigt men midt i stederne og det forstår jeg sku ikke ...

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Carl-Emil's mor skriver:

det er der da i høj grad

jeg har sågar set en %%¤&##/#/¤ gå rundt midt i F%#&¤G IKEA og amme sin unge ( ja sorry men var sku rasende ) med BEGGE BABSER hængende fremme både den som der blev spist af og den anden som liiiige skulle lufttører

Men jeg ser da ofte når jeg er på cafe/restaurante at ammende og flaskende mødre ikke sidder ude i kanten/afsidigt men midt i stederne og det forstår jeg sku ikke ...

Jeg er så også en af dem der dækker mig til, og finder rolige steder, men hvad andre gør, det genere mig ikke  

synes hverken det er uappetitligt eller klamt, så for min skyld kunne de godt rende rundt med det hele fremme, bare det ikke forventes jeg gør det samme  

Anmeld

21. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Lahn11 skriver:

Jeg er så også en af dem der dækker mig til, og finder rolige steder, men hvad andre gør, det genere mig ikke  

synes hverken det er uappetitligt eller klamt, så for min skyld kunne de godt rende rundt med det hele fremme, bare det ikke forventes jeg gør det samme  

altså helt ærligt jeg gider sku ikke at glo på det men det er mest fordi jeg bliver irriteret over man ikke respektere at vi ikke alle er ens og fordi jeg synes det er strengt ikke at tage hensyn til barnet

Anmeld

21. oktober 2012

FruStolpe

chael skriver:

Jeg synes det er helt fint der er steder man gør det og ikke gør det.

Jeg har selv amme, men aldrig på en Restaurent. Jeg er også meget blufærdig, så ville heller ikke have lyst til at gøre det.

Desuden har alle mennesker deres grænser forskellige steder.

Det kan godt være den ammende mor var diskret, men måske overtrådte hun alligevel nogen grænse, som er ude og hygge og måske ikke gidder se på ammende mødre.

Jeg forstår godt hele den der, "det er jo det mest naturlige i verden"- tingen, men altså, hvem siger man skal tage det med ud i offentligheden?

Når man bliver mor/far/forældre, bliver man automatisk medlem af en helt speciel klub. Man begynder at kæfte op om at det skal tages hensyn til den nye familie, til babyen. Så må man ikke røre babyen, så må familien ikke holde. Osv osv... Og så skal man også være piske tvunget til at se på ammende kvinder.

Istedet for selv at tage hensyn.

Det er jo ikke alle i hele verden, hvis liv drejer sig om de små poder og vi kan ikke forlange det skal være sådan.

Så måske vi mødre og ammende, også skulle tage paraderne lidt ned og også vise lidt hensyn den anden vej!!

*Camilla, mor til 3!!!!

Du har skrevet det præcist som jeg tænkte det. Men ikke orkede at formulerer det

Anmeld

21. oktober 2012

Miss Kat

RiUL skriver:

Ej det er godt nok for sjovt! Sådan en skal jeg ha til nr2 Og så skal jeg i Tivoli og amme

Haha 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.