Hvad mener I om hele Tivoli-debatten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

Miss Kat

det er der da i høj grad

jeg har sågar set en %%¤&##/#/¤ gå rundt midt i F%#&¤G IKEA og amme sin unge ( ja sorry men var sku rasende ) med BEGGE BABSER hængende fremme både den som der blev spist af og den anden som liiiige skulle lufttører

Men jeg ser da ofte når jeg er på cafe/restaurante at ammende og flaskende mødre ikke sidder ude i kanten/afsidigt men midt i stederne og det forstår jeg sku ikke ...

Det er jo også bare for meget... Og det er typer som hende der betyder, at folk danner sig en negativ mening omkring amning, hvilket i sidste ende kommer til at gå ud over de kvinder, der virkelig gør en dyd ud af at amme diskret. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

RiUL

Carl-Emil's mor skriver:

det er der da i høj grad

jeg har sågar set en %%¤&##/#/¤ gå rundt midt i F%#&¤G IKEA og amme sin unge ( ja sorry men var sku rasende ) med BEGGE BABSER hængende fremme både den som der blev spist af og den anden som liiiige skulle lufttører

Men jeg ser da ofte når jeg er på cafe/restaurante at ammende og flaskende mødre ikke sidder ude i kanten/afsidigt men midt i stederne og det forstår jeg sku ikke ...

Hvad skal moderen med sit sultne barn så gøre når hun er på restaurant? "Undskyld hr. Tjener har du et ekstra bord til 2, min baby er sulten? - nå ikke, jamen så stiller jeg mig da hen i hjørnet" 

jeg har ammer midt på Jensens Bøfhus, ved der bord min familie sad ved, og folk må kigge væk hvis de ikke kan tåle at se min dreng få mad, sidder jo ikke med patterne oppe i sovsen.

Anmeld

21. oktober 2012

Unalisa

skal barnet have mad, så skal barnet have mad, ligemeget hvor og hvornår!!! hvad sker der for verdenen?  det er sgu da det meste naturlige i verden at amme  Man kan da heller ikke bede en dame om at forlade stedet fordi hun giver sit barn mad

Anmeld

21. oktober 2012

Victoriasmor88

Jeg er simpelthen så rystet over denne debat.. 

Jeg har fulgt med i debatten på TV2 nyhederne, og jeg har givet min egen mening tilkende.

Jeg tænker først og fremmeste at man jo selv bestemmer hvor man vil kigge hen. Der sidder ikke ammende kvinder i Danmark der stikker et bryst op i hovedet på nogen, og har man ikke lyst til at forestille sig hvad der finder sted bag en stofble(Her går jeg selvfølgelig ud fra at kvinden ikke flasher sine bryster uhæmmet)så må man jo kigge den anden vej de 10 min det tager. Man går vel på restaurant for at nyde sin mad, ikke for at glo på andre gæster. 

For det andet tænker jeg at de mennesker der har et behov for at udtale sig så nedladende om ammende kvinder mangler noget helt basalt i deres opvækst, ellers kan man umuligt skrive så nedsættende om en lille baby der skal have sin mad. 

Hvordan kan man få sig selv til at sige at en baby skal spise på et toilet eller ude i kulden?? 

Anmeld

21. oktober 2012

raca

jeg syntes det er virkelig trist.. at folk kan finde på at gå op i en diskret amning..

altså når jeg har ammet ude har jeg oftes haft en amme top el amme egnet tøj.. så der var meget meget lidt bar hud, den bare hud der var blev dækket af baby+dyne/ble, bøvsningen har mine aldrig brugt..

jeg vil påstå at folk har skulle virkelig stikke hovdet ned i hovdet på baby for at opdage at der var en bryst bart, og ikke bare en baby der sov i sin dyne ved mor.. og ellers har jeg brugt slyngen, her dækkes bryst og baby helt..

for mig er dette den måde de aller aller fleste ammer på.. så hvad er problemet?

er det alle babyer der skal forbydes på offenlige steder? eller er det kun amme babyer?

hvorfor laver man ikke debatter om nedringet tøj( for det er jo ok ikke?) halvgennemsigtet tøj er også ok, hulkort nedder del ligeså, hængerøvsbukser med udsigt til revnen også ok.osv..

men ammende babyer er ulækket og u appetitligt.

eller er det bare en let gruppe og stikmatisere og vedtage at de uvelkommende, forde det åbenbart er helt ok at komme med nedladende bemærkninger, og havde en mening om det?

kunne den samme debat finde sted i en ligså grim tone, hvis en resturant havde forvist tykke mennesker forde de var klammet at se en med et bmi på 35 spise?

eller bede alle med hængerøvsbukser om at gå ud på WC at spise?

Anmeld

21. oktober 2012

Miss Kat

raca skriver:

jeg syntes det er virkelig trist.. at folk kan finde på at gå op i en diskret amning..

altså når jeg har ammet ude har jeg oftes haft en amme top el amme egnet tøj.. så der var meget meget lidt bar hud, den bare hud der var blev dækket af baby+dyne/ble, bøvsningen har mine aldrig brugt..

jeg vil påstå at folk har skulle virkelig stikke hovdet ned i hovdet på baby for at opdage at der var en bryst bart, og ikke bare en baby der sov i sin dyne ved mor.. og ellers har jeg brugt slyngen, her dækkes bryst og baby helt..

for mig er dette den måde de aller aller fleste ammer på.. så hvad er problemet?

er det alle babyer der skal forbydes på offenlige steder? eller er det kun amme babyer?

hvorfor laver man ikke debatter om nedringet tøj( for det er jo ok ikke?) halvgennemsigtet tøj er også ok, hulkort nedder del ligeså, hængerøvsbukser med udsigt til revnen også ok.osv..

men ammende babyer er ulækket og u appetitligt.

eller er det bare en let gruppe og stikmatisere og vedtage at de uvelkommende, forde det åbenbart er helt ok at komme med nedladende bemærkninger, og havde en mening om det?

kunne den samme debat finde sted i en ligså grim tone, hvis en resturant havde forvist tykke mennesker forde de var klammet at se en med et bmi på 35 spise?

eller bede alle med hængerøvsbukser om at gå ud på WC at spise?

Lige præcis.

Og apropos:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151200637544763&set=o.129316717168350&type=1&theater

Anmeld

21. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Prinsesse2ben skriver:

Jeg er simpelthen så rystet over denne debat.. 

Jeg har fulgt med i debatten på TV2 nyhederne, og jeg har givet min egen mening tilkende.

Jeg tænker først og fremmeste at man jo selv bestemmer hvor man vil kigge hen. Der sidder ikke ammende kvinder i Danmark der stikker et bryst op i hovedet på nogen, og har man ikke lyst til at forestille sig hvad der finder sted bag en stofble(Her går jeg selvfølgelig ud fra at kvinden ikke flasher sine bryster uhæmmet)så må man jo kigge den anden vej de 10 min det tager. Man går vel på restaurant for at nyde sin mad, ikke for at glo på andre gæster. 

For det andet tænker jeg at de mennesker der har et behov for at udtale sig så nedladende om ammende kvinder mangler noget helt basalt i deres opvækst, ellers kan man umuligt skrive så nedsættende om en lille baby der skal have sin mad. 

Hvordan kan man få sig selv til at sige at en baby skal spise på et toilet eller ude i kulden?? 

Skrevet direkte ud fra mit hovede! Hvad fanden sker der altså!

Jeg har oplevet at sidde MEGET diskret i et hjørne af en cafe og ammet med en top på, en trøje som jeg hev op og en stofble hen over brystet. Man kunne INTET se og alligevel fik jeg blikke og blev nedstirret af samtlige på cafeen!  Og det er sket MANGE gange!

Helt ærligt, man må glo væk, hvis man ikke vil se på det! 

Jeg er så ked af den mærkelige tendens der er omkring amning. At nogle mennesker opfører sig som om, at man gør alt man kan for at genere dem. SUK!

Anmeld

21. oktober 2012

Ka+Ma=Be

FamilenStorm skriver:

Jeg er for amning offentligt... Og synes det er dybt pinligt at man ikke kan give sit barn mad, fordi man er ude at spise.. Synes der er en tendens i vores samfund at man ser til sin egen næse og ikke længere, og ens ord er lov.. Vi brokker os jo snart over alt...

Det kunne egentlig være lidt sjovt at prøve at teste det lidt det med hvad folk har en mening om om det er det bare bryst eller fordi der hænger en lille bebs i det..

Kunne være sjovt at sende en kvinde ind i en gennemsigtig bluse, som giver et godt syn af hendes babedutter og så efterfølgende en kvinde som ammer sit barn, dog tildækket, (så man faktisk ikke vil ane om barnet ligger og spiser eller om der bare ligger og putter i sin mors arme, for det kan lade sig gøre) Og så se hvor den størst reaktion kommer...

Tror simpelthen ikke på at hvis man sidder tildækket og ammer sit barn vil man ikke kunne se om barnet ligger og spiser eller sover, så de der brokker sig, kigger jo også for at se om de ikke liiiiiige kan ane lidt bryst, så de kan få lo at holde på deres "ret" og bestemme at hende moderen ikke skal være på samme resturant som dem..

Anmeld

21. oktober 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Hvad sker der for Danmark? Hvorfor er det så ulækkert at en moder ammer sit barn?

Jeg fatter det simpelthen ikke - jeg bliver så gal. Og så den måde restauranten havde smidt hende ud på. Føj for søren, håber at den vinstue får rigtig meget modvind det næste stykke tid..

Jeg har altid ammet min søn hvor som helst! Og jeg gør det sgu gerne stadig, hvis han skulle få lyst (han er 13 mdr) Og jeg har ALDRIG spurgt om lov, på restuaranter - det synes jeg er for åndssvagt, jeg sidder jo ikke med patterne oppe på tallerknen, jeg gør det diskret - og det er jeg sikker på at ALLE andre ammende kvinder også gør, for man ammer jo ikke sit barn, for at vise sine bryster til hele verden. 

Jeg synes det er så synd at der ses så skævt på amning, største delen af de mødre jeg kender, har faktisk givet flaske, og hvor er det bare ærgeligt at samfundet ikke støtter lidt op om noget så naturligt. 

Er helt enig! Og jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der hidser mig sådan op  For helved det er svært at holde kæft, men lige så svært at diskutere med nogle der ikke vil se logisk på det.

Vi må lave nogle t-shirt eller noget med teksten "JEG AMMER" eller bare et billede af en kvindekrop med barn i babsen haha! Og så ellers sådan en "brystvorte"-hat til ungerne

Anmeld

21. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Og hvor er det fucking pinligt og ærgerligt at 12 stk rent faktisk har svaret at de "ser ned på ammende kvinder"! ØV!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.