Hvad mener I om hele Tivoli-debatten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

Faith

Jeg har stemt "Jeg ammer i offentlighed, da jeg finder det naturligt".

Men vil dog lige tilføje at jeg sørger for at dække for herlighederne, både for min egen og andres skyld. Jeg er blufærdig, og så synes jeg faktisk også at jeg vil skåne andre for at være nødt til at kigge på mine vafler.

Jeg er faktisk også begyndt at spørge om det er ok jeg ammer når jeg fks. er på cafe eller restaurant. Kommer meget på en cafe som nærmest er en "amme-cafe". Det er der alle mødrene kommer med deres små børn, og der bliver ammet på højtryk derinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Miss Kat skriver:

Nu har jeg fulgt en hel del med i dag, i det kaos der har været omkring den ammende kvinde i Tivoli.

Sagen kan læses her:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-58890485:m%C3%A5tte-ikke-amme-p%C3%A5-spisested-i-tivoli.html

Desuden foregår den hede debat her:

https://www.facebook.com/tivoli?fref=ts

Det virker som om, vandene er delt ca. ligeligt mellem dem, der mener, det er det mest naturlige i verden at amme sit barn, også offentligt, samt dem, der mener, det hører privatlivet til og ikke bør foregå, hvor det kan genere andre...

Det kom lidt bag på mig, præcis hvor hedt et emne det egentlig er, eftersom folk åbenbart vitterligt ikke kan blive enige på dette punkt og nærmest er klar til at flå hovederne af hinanden! Så hvis I gider svare i afstemningen, kan vi få et billede af, ca. hvordan fordelingen er (jeg er klar over, resultatet nok ville se noget anderledes ud i et andet forum end et babyforum).

Hvad mener I? Og hold nu tonen sober!

Nu skal jeg ganske vist først amme til januar 

Men altså, jeg vil stadig amme offentligt. Jeg syntes måske det er lidt pinligt og flovt (ved ikke hvorfor), men mit barn skal jo have mad. Samtidig ville jeg sætte mig væk og have en klud eller noget over da jeg egentligt ikke har lyst til at alle skal se mine "junger" 

Har da også tænkt at når jeg er ved min svigerfamilie at så vil jeg da heller ikke bare sidde ved samlingsstedet og hive jungerne frem, jeg ville da stadig gå op til bordet eller ned i sofaen afhængig af hvor vi er henne  Ved godt at de ikke kigger på mine junger, men bare på babyen, men syntes alligevel det er mærkeligt hehe.

Jeg kan godt vrisse lidt (inde i hovedet) af de mødre der bare hiver jungerne frem uden at tænke over offentligtheden, men samtidig er der også dem der tager forholdsregler og tager hensyn ved at dække sig lidt til og måske trække sig lidt væk og det syntes jeg er helt fint 

Men alt i alt, så syntes jeg at amning er ganske naturligt og baby skal altså have mad når baby er sulten 

Anmeld

20. oktober 2012

Miss Kat

Lusi skriver:

Overvejede selv at starte en debat om det herinde, men havde ik lige tid.
Inde på facebook kom jeg til at skrive til en mand: så bliv dog hjemme din lille stakkel. Hvis du er så pervers, at du ikke kan tåle at se et lille barn blive ammet, er det sgu nok også det bedste

Kunne simpelthen ikke lade vær. Han var SÅ klam at høre på derinde, og svinede bare ammende kvinder til

Jeg kan ik forstå at sådan én som ham, sikkert gladeligt sidder og glor øjnene ud af hoved, hvis der kommer en høj, tynd sexbombe med kæmpe silikone patter gående.. Såå er de bryster jo sikkert gode nok at se på men ligeså snart de bliver brugt til det de rent faktisk ér der for, ja fy for den lede, så er de bare klamme hængepatter som ungen hænger i.. Misundelse er en grim ting

Hvis man ikke kan lide at se på det, så vend dig om!
Vil så sige at hvis kvinden, ik prøver at dække bryst til og bare sidder og flasher det hele, så er det okay at give en advarsel, men ellers ik..

Enig, jeg var også ret aktiv i debatten derinde i går... Der er nogle enkelte, der går helt i selvsving for at få deres pointe igennem, og lyder som ridsede LP'er der er gået i hak...

Med fare for at lyde som inkarneret rødstrømpe og fordømmende generelt, fik jeg mere og mere en fornemmelse af, at de mænd, der VIRKELIG var imod offentlig amning derinde, også er de mænd, som objektificerer kvinder og altså ser dem som sexobjekter for deres egen fornøjelses skyld. De havde nemlig travlt med at pointere at de ikke har noget mod kvindekroppen (nej det er da klart), men jeg fik lidt idéen om, at når kvindekroppen bruges til noget så usexet som at amme, ødelægger det jo de stakkels mænds verdensbillede... "De bryster er slet ikke skabt kun for mig! Der kommer klamt, hvidt stads ud af dem og når jeg ser ammende kvinder, bliver nøgne bryster associeret med spædbørn og barnegylp, og det er jo ikke spor frækt!"

Altså, meget groft sagt, ikke! Og så drejer det sig jo om noget så ynkeligt som mandschauvinisme... Der er sikkert masser af andre bevægegrunde, men dette her er i hvert fald bare dobbeltmoral. Beklager stereotypen!

Anmeld

20. oktober 2012

Muhmi

Lusi skriver:

Overvejede selv at starte en debat om det herinde, men havde ik lige tid.
Inde på facebook kom jeg til at skrive til en mand: så bliv dog hjemme din lille stakkel. Hvis du er så pervers, at du ikke kan tåle at se et lille barn blive ammet, er det sgu nok også det bedste

Kunne simpelthen ikke lade vær. Han var SÅ klam at høre på derinde, og svinede bare ammende kvinder til

Jeg kan ik forstå at sådan én som ham, sikkert gladeligt sidder og glor øjnene ud af hoved, hvis der kommer en høj, tynd sexbombe med kæmpe silikone patter gående.. Såå er de bryster jo sikkert gode nok at se på men ligeså snart de bliver brugt til det de rent faktisk ér der for, ja fy for den lede, så er de bare klamme hængepatter som ungen hænger i.. Misundelse er en grim ting

Hvis man ikke kan lide at se på det, så vend dig om!
Vil så sige at hvis kvinden, ik prøver at dække bryst til og bare sidder og flasher det hele, så er det okay at give en advarsel, men ellers ik..

Anmeld

20. oktober 2012

isabellasmor

Muhmi skriver:

Men det bliver man jo også nød til, hvis vi vil ændre folks tankegang... Jeg må indrømme at jeg selv er ved at blive så forarget over alt det her med at kvinder skal gemme amningen helt væk, fordi det er "ulækkert" gør at jeg virkelig overvejer at sætte mig midt på strøget efter jeg har født og amme så alle kan se det...

Det SKAL ikke være et tabu at amme, det MÅ det simpelthen ikke!! Og jeg bliver så sur over tendensen til at forbinde amning med noget seksuelt.. Der er intet seksuelt ved at amme sit barn, men der er nogle twistede hjerner derude der fordrejer sandheden! Det er mad og vand, intet andet, og dem der ser på det anderledes, bør virkelig få tjekket hovedet igennem!

Anmeld

20. oktober 2012

tarkoflen

Muhmi skriver:

Men det bliver man jo også nød til, hvis vi vil ændre folks tankegang... Jeg må indrømme at jeg selv er ved at blive så forarget over alt det her med at kvinder skal gemme amningen helt væk, fordi det er "ulækkert" gør at jeg virkelig overvejer at sætte mig midt på strøget efter jeg har født og amme så alle kan se det...

Det SKAL ikke være et tabu at amme, det MÅ det simpelthen ikke!! Og jeg bliver så sur over tendensen til at forbinde amning med noget seksuelt.. Der er intet seksuelt ved at amme sit barn, men der er nogle twistede hjerner derude der fordrejer sandheden! Det er mad og vand, intet andet, og dem der ser på det anderledes, bør virkelig få tjekket hovedet igennem!

Det er på ingen måde fordi jeg synes det er ulækkert, men jeg synes godt man kan tage hensyn til, at andre har en anden blufærdigheds grænse end en selv! Jeg kunne aldrig drømme om at gå topløs på stranden fordi det er jeg for blufærdig til, og jeg synes faktisk heller ikke det er specielt rart, at andre gør det... Det må folk selvfølgelig selv om, men det er jo ikke anderledes end at man kan synes det overskrider en grænse, at folk ammer meget offentligt!

Jeg har som sagt ikke noget i mod, at folk ammer i det offentlige rum, men jeg er stadig af den holdning, at man godt må tage hensyn til andre!

Anmeld

20. oktober 2012

Miss Kat

Jeg forstår udmærket godt din tankegang og du har helt ret i mine øjne, men jeg tror desværre, at det ville have den fuldstændigt modsatte effekt, hvis du gik helt over i den anden grøft og bevidst blottede bryster under amning, for at lave et statement.

Du ville risikere at folk, der før ikke havde et problem med ammende kvinder, ville misforstå dit budskab og ændre mening, fordi de havde set denne her kvinde, som hev babsenutterne frem midt på Strøget og var fuldstændigt ligeglad med alle andre omkring sig. Og de mennesker, som allerede havde holdningen at amning ikke må foregå offentligt, ville bruge dig som pragteksempel i deres monologer, når de skulle overbevise andre om deres holdninger.

Jeg tror simpelthen ikke det er vejen frem. 

Anmeld

20. oktober 2012

Muhmi

tarkoflen skriver:

Det er på ingen måde fordi jeg synes det er ulækkert, men jeg synes godt man kan tage hensyn til, at andre har en anden blufærdigheds grænse end en selv! Jeg kunne aldrig drømme om at gå topløs på stranden fordi det er jeg for blufærdig til, og jeg synes faktisk heller ikke det er specielt rart, at andre gør det... Det må folk selvfølgelig selv om, men det er jo ikke anderledes end at man kan synes det overskrider en grænse, at folk ammer meget offentligt!

Jeg har som sagt ikke noget i mod, at folk ammer i det offentlige rum, men jeg er stadig af den holdning, at man godt må tage hensyn til andre!

Svarede også kun i forhold til den sætning du skrev...

Kunne sagtens læse mig frem til at du ikke har noget imod amning

Anmeld

20. oktober 2012

Muhmi

Miss Kat skriver:

Jeg forstår udmærket godt din tankegang og du har helt ret i mine øjne, men jeg tror desværre, at det ville have den fuldstændigt modsatte effekt, hvis du gik helt over i den anden grøft og bevidst blottede bryster under amning, for at lave et statement.

Du ville risikere at folk, der før ikke havde et problem med ammende kvinder, ville misforstå dit budskab og ændre mening, fordi de havde set denne her kvinde, som hev babsenutterne frem midt på Strøget og var fuldstændigt ligeglad med alle andre omkring sig. Og de mennesker, som allerede havde holdningen at amning ikke må foregå offentligt, ville bruge dig som pragteksempel i deres monologer, når de skulle overbevise andre om deres holdninger.

Jeg tror simpelthen ikke det er vejen frem. 

Jeg kunne nu nok heller ikke finde på det

Men det giver mig bestemt lyst til at gøre et eller andet drastisk, for jeg synes simpelthen ikke det kan være rigtigt at kvinder skal blive i deres lejlighed fordi der er nogle der kunne blive stødt over at man ammer... Ej nej, det er i min verden helt forkert... Hvis jeg ser en mand stå og pisse på gaden, så knækker jeg simpelthen nakken og glor den anden vej... Kan ikke se det skulle være meget sværrere for én der sidder og spiser og er i godt selskab.. Det burde for dem være det vigtigste, ikke omgivelserne

Anmeld

20. oktober 2012

Lusi

Miss Kat skriver:

Enig, jeg var også ret aktiv i debatten derinde i går... Der er nogle enkelte, der går helt i selvsving for at få deres pointe igennem, og lyder som ridsede LP'er der er gået i hak...

Med fare for at lyde som inkarneret rødstrømpe og fordømmende generelt, fik jeg mere og mere en fornemmelse af, at de mænd, der VIRKELIG var imod offentlig amning derinde, også er de mænd, som objektificerer kvinder og altså ser dem som sexobjekter for deres egen fornøjelses skyld. De havde nemlig travlt med at pointere at de ikke har noget mod kvindekroppen (nej det er da klart), men jeg fik lidt idéen om, at når kvindekroppen bruges til noget så usexet som at amme, ødelægger det jo de stakkels mænds verdensbillede... "De bryster er slet ikke skabt kun for mig! Der kommer klamt, hvidt stads ud af dem og når jeg ser ammende kvinder, bliver nøgne bryster associeret med spædbørn og barnegylp, og det er jo ikke spor frækt!"

Altså, meget groft sagt, ikke! Og så drejer det sig jo om noget så ynkeligt som mandschauvinisme... Der er sikkert masser af andre bevægegrunde, men dette her er i hvert fald bare dobbeltmoral. Beklager stereotypen!

Jamen du har jo ret!!

De bliver jo pisse jaloux et eller andet sted tror jeg.. De TROR jo virkelig selv på at bryster er lavet KUN til dem

Jeg vil da æde min gamle hat på, at har de typer der selv børn, jamen så er det da endt i skilsmisse, for pludselig er det ik DERES babser mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.