Hvad mener I om hele Tivoli-debatten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Er helt enig! Og jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der hidser mig sådan op  For helved det er svært at holde kæft, men lige så svært at diskutere med nogle der ikke vil se logisk på det.

Vi må lave nogle t-shirt eller noget med teksten "JEG AMMER" eller bare et billede af en kvindekrop med barn i babsen haha! Og så ellers sådan en "brystvorte"-hat til ungerne

Jeg skal så meget ha sådan en pat-hat I hvert fald til den næste Men mon ikke også at pat-man (Oliver) Kunne tænke sig sådan en Griner.. 

Men ja, jeg hidser mig op  Og vil helst undgå debatterne, især den inde på facebook, folk er jo så uintelligente at høre på..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Miss Kat

RiUL skriver:

Jeg skal så meget ha sådan en pat-hat I hvert fald til den næste Men mon ikke også at pat-man (Oliver) Kunne tænke sig sådan en Griner.. 

Men ja, jeg hidser mig op  Og vil helst undgå debatterne, især den inde på facebook, folk er jo så uintelligente at høre på..

Pat-hat!!! 

Anmeld

22. oktober 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Skrevet direkte ud fra mit hovede! Hvad fanden sker der altså!

Jeg har oplevet at sidde MEGET diskret i et hjørne af en cafe og ammet med en top på, en trøje som jeg hev op og en stofble hen over brystet. Man kunne INTET se og alligevel fik jeg blikke og blev nedstirret af samtlige på cafeen!  Og det er sket MANGE gange!

Helt ærligt, man må glo væk, hvis man ikke vil se på det! 

Jeg er så ked af den mærkelige tendens der er omkring amning. At nogle mennesker opfører sig som om, at man gør alt man kan for at genere dem. SUK!

Jeg har også ammet offentligt, mange gange.. Og jeg husker ikke at folk har kigget surt på mig, og jeg dækkede mig aldrig til, gjorde det diskret, men ikke med stofbleer - Men tror bare at jeg har undgået at kigge på folk, når jeg har ammet, for man ved jo at der er massere af idioter derude der har ondt i røven over amning offentligt

Og væk med dem! De burde få sig en hobby

Anmeld

22. oktober 2012

MorDk

Her forleden ammede jeg i toget... JA folk gloede... MEN på hvad? Der var intet at se... for jakke og stofble dækkede brystet. Ku ligne jeg bare sad med mit barn på armen... Men alligevel har folk travlt! *OMG*

Anmeld

22. oktober 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Haha PATHAT!! Hvor er det et godt ord

Jeg er helt enig. Jeg prøver virkelig også at lade være. Men synes det er svært når man har så meget på hjerte!

Anmeld

22. oktober 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Jeg har også ammet offentligt, mange gange.. Og jeg husker ikke at folk har kigget surt på mig, og jeg dækkede mig aldrig til, gjorde det diskret, men ikke med stofbleer - Men tror bare at jeg har undgået at kigge på folk, når jeg har ammet, for man ved jo at der er massere af idioter derude der har ondt i røven over amning offentligt

Og væk med dem! De burde få sig en hobby

Jeg kigger nu heller ikke som sådan på folk. Men i starten var jeg mere blufærdig og nervøs (og mindre trænet .) så der var jeg meget opmærksom.

Men altså, de ser kun noget her, hvis de insisterer, lægger hovedet lidt på skrå og kniber øjnene sammen Og hvis de stadig brokker sig kan det ikke være mit problem!

Anmeld

22. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Her forleden ammede jeg i toget... JA folk gloede... MEN på hvad? Der var intet at se... for jakke og stofble dækkede brystet. Ku ligne jeg bare sad med mit barn på armen... Men alligevel har folk travlt! *OMG*

Lige præcis, og det er jo det som bliver så frustrerende!  At ligemeget hvor tildækket, diskret og gemt væk man er, så er der stadig nogle der kan brokke sig og ellers vride og dreje sig for at se!

Jeg har også måtte amme flere gange i toget. Der er jo ikke så meget andet for!  

Håber det går godt med lillesøster 

Anmeld

22. oktober 2012

Mariajny

Jeg er i chok... vi kvinder er udstyret med et par bryster, for at give vores lille babyer den bedste start på livet, og det som skulle være sundest.. Skal man så til at spørge om lov til at amme hvis man er ude........
ej gud vidste slet ikke det var sådan...

Anmeld

24. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Mariajny skriver:

Jeg er i chok... vi kvinder er udstyret med et par bryster, for at give vores lille babyer den bedste start på livet, og det som skulle være sundest.. Skal man så til at spørge om lov til at amme hvis man er ude........
ej gud vidste slet ikke det var sådan...

Lige præcis!

Anmeld

24. oktober 2012

Dustmuz

Miss Kat skriver:

Nu har jeg fulgt en hel del med i dag, i det kaos der har været omkring den ammende kvinde i Tivoli.

Sagen kan læses her:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-58890485:m%C3%A5tte-ikke-amme-p%C3%A5-spisested-i-tivoli.html

Desuden foregår den hede debat her:

https://www.facebook.com/tivoli?fref=ts

Det virker som om, vandene er delt ca. ligeligt mellem dem, der mener, det er det mest naturlige i verden at amme sit barn, også offentligt, samt dem, der mener, det hører privatlivet til og ikke bør foregå, hvor det kan genere andre...

Det kom lidt bag på mig, præcis hvor hedt et emne det egentlig er, eftersom folk åbenbart vitterligt ikke kan blive enige på dette punkt og nærmest er klar til at flå hovederne af hinanden! Så hvis I gider svare i afstemningen, kan vi få et billede af, ca. hvordan fordelingen er (jeg er klar over, resultatet nok ville se noget anderledes ud i et andet forum end et babyforum).

Hvad mener I? Og hold nu tonen sober!

Nu kan jeg godt nok ikke amme..
men her er mit besyv på det..

Stemte forøvrigt blankt da jeg jo ikke kan amme hehe

Men syntes personligt det er helt iorden at man ammer på offentlige steder..
Dog kan jeg også godt forstå en restauratør som vælger at dette ikke skal være tilladt i sin restaurant..
Det ville som sådan ikke gøre mig noget, at man sidder på en restaurant og ammer
men tror man er nødt til at vise det hensyn til andre spisende gæster, det er ikke sikkert alle andre vil tage det som jeg vil

Det kommer meget an på kultur tror jeg, om hvorvidt nogen vil blive stødt af det eller ej..
og et sted som Tivoli, hvor der kommer mange forskellige kulturere, er restauratørerne jo nødt til at tage hensyn til alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.