Ferietid ..... Hygger bedsterne med guldklumperne ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2012

ledermus

Oliver er ikke decideret på ferie hos hans bedsteforældre men han bliver jævnligt passet af dem fordi jeg er enlig forældre og arbejder hver 2 weekend så der sover han tit hos morfar

Mormor ser han tit i hverdagene fordi vi ofte spiser sammen og hun passer indimellem også i weekenderne hvis morfar ikke kan

Synes det er dejligt at min søn har så godt et forhold til både mormor og morfar som han har 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

bøllen

HeidiØ skriver:

Min mor har spurgt om hun ikke må passe William i weekenden Så han skal simpelthen til mormor .. det er allerførste gang han skal passes ude en nat over Så det er vi spændte på!!

Det er skønt med bedsteforældre der så gerne vil være sammen med de små!

Det bliver spændende :-)

håber i får nydt tiden , det kan være lidt svært i starten når de små er afsted .

ja helt sikkert , og det er jo en fornøjelse for alle

Anmeld

17. oktober 2012

Munder

bøllen skriver:

Hi hi det vil jeg tro - man kan sommetider undre sig over hvad man mon lavede inden ungerne kom til ;-)

de få gange vores har været på overnatning henter vi dem altid før tid for her er så tomt 

håber i nyder alene tiden trods savn :-)

Det gør vi! Og jeg husker på, at min datter er super priviligeret at have 2 sæt bedsteforældre der lægger så meget tid i hende.

Jeg havde ikke selv samme privilegie som hende da jeg var barn, så jeg er bare glad for at hun får de oplevelser og de minder det giver!

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

Camulla skriver:

Min store dreng på 4 blev afleveret hos sin farmor her til morgen og så kommer han igen i morgen eftermiddag. Jonas har vi hjemme, da vi tænkte at Micas kunne bruge lidt farmor-tid uden lillebror

Men nej, hun spørger heller ikke om hun skal passe, det er mig hver gang Har du egentlig overvejet at spørge dit barns farmor om hvorfor hun aldrig tilbyder pasning af sig selv? Om det er fordi hun ikke har lyst eller måske føler, at hun trænger sig på?? Synes det er virkelig svært, men jeg har tit overvejet at spørge, men det er godt nok da lige noget man tager tilløb til! Måske det skulle være mandens job at spørge - det er jo trods alt hans mor...  Hun er også den eneste pasningsmulighed vi har, da min mor er død og min far ikke i stand til at passe ham. Han bor også på Sjælland...

Ja det er sikkert ikke så tosset med ene hygge :-)

hmm den er svært , alt efter hvor godt et forhold i har til hinanden kunne du måske stille bringe det på banen .

men ja den er svært og tage hul på - har selv prøvet at komme med hint til vores dog uden succes .

kunne være rart de selv tar initiativ engang imellem

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

Munder skriver:

Det gør vi! Og jeg husker på, at min datter er super priviligeret at have 2 sæt bedsteforældre der lægger så meget tid i hende.

Jeg havde ikke selv samme privilegie som hende da jeg var barn, så jeg er bare glad for at hun får de oplevelser og de minder det giver!

nemlig - er lidt ærgeligt på mine børns vejne de ikke får de minder og oplevelse bedster kan give

men sådan er det nu engang . det er nemlig nået specialt og tage med 

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

ledermus skriver:

Oliver er ikke decideret på ferie hos hans bedsteforældre men han bliver jævnligt passet af dem fordi jeg er enlig forældre og arbejder hver 2 weekend så der sover han tit hos morfar

Mormor ser han tit i hverdagene fordi vi ofte spiser sammen og hun passer indimellem også i weekenderne hvis morfar ikke kan

Synes det er dejligt at min søn har så godt et forhold til både mormor og morfar som han har 

Så har han jo også ofte hyggetid med bedsterne. Nej det er måske ikke ferie som sådan. Men de får alene kvalitets tid sammen , hvor han kan bliver forkælet 

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

Ravnholt skriver:

Farmor og farfar (og oldeforældre fra den side), spørger ofte om de ikke lige må låne dem den og den dag... hvorimod mormor, skal spørges... (Men hun har et lidt hektisk liv for øjeblikket)
Og morfar ser vi slet ikke så...

Dejligt  At der er nogen som byder ind.

ofte er bedsteforældrene jo stadigvæk på arbejdsmarked, så de har måske nok og se til.

Anmeld

17. oktober 2012

Muffinmus

Jepper:-)

I går have min mor de to store med i Ålborg zoo:-)

I dag havde jeg dem med i biffen og se den nye klokkeblomst og i morgen har svigerne ringet og spurgt om de måtte få dem fra torsdag til fredag. Kun de store naturligvis, Sara bliver hos os:-)

Og ellers overvejer vi svømmehallen, men der vil bedsterne ikke med, så det bliver bare os:-)

Anmeld

17. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Uha vi er bare rigtig heldige med vores bedster!! 

Vi har hele 3 bedster, der elsker at lave ting med deres barnebarn/ børn!! 

Thea er på overnatning hos mormor i denne uge, fra tirsdag til torsdag. Dog har mig og alberte hygget med dem både i går og i dag. Min mor spurte for længe siden om ik hun sku om til hende og sove i ferien. 

Farfar + stedfarmor ska mig og thea og alberte om og spise aftensmad med i morgen, når jeg har hentet thea hos mormor. Farfar har så dog aldrig prøvet at ha thea på overnatning. Til gengæld bliver vi jævnligt inviteret op til dem, i deres sommerhus.

Farmor og foffi bor på Fyn, men vi ser dem mindst en gang pr md. Oftes ses vi med overnatning endten her, eller hos dem. Vi ses altid i ferier.

De spørg altid om der er noget de ka hjælpe med, fordi de så gerne vil passe/ se thea, og nu også alberte. Vh stine

Anmeld

17. oktober 2012

SussieThyssen

bøllen skriver:

Ja efterårsferien er godt igang.

I den forbindelse dukkede der et spørgsmål op hos mig.

Hvor mange har bedsteforældre som hygger med børnene i ferietiden ? Små ferie besøg eller hyggelige ture?

Er det noget I arrengere eller giver bedsterne selv udtryk for de ønsker ??

Her er der ingen bedster der selv giver udtryk for ønsket, de passer gerne hvis de bliver spurgt. Men foreslår aldrig selv besøg eller lignende.

Så er lidt nysgerrig :-) 

Jeg ville ønske, jeg havde langt mere overskud til at tage mine børnebørn end jeg gør, men jeg har ganske enkelt sjældent overskudet eller helbredet til at gøre det...og det går mig rigtigt meget på, da jeg elsker dem meget højt.
Men det gør jo så også, at jeg har evigt dårlig samvittighed og er irriteret på mig selv, fordi jeg havde glædet mig til at blive en aktiv og hyggelig bedstemor fuld af sjove ideer og oplevelser.

Men desværre så vil mit helbred noget andet, så det overskud ikke er der 

Men jeg håber inderligt, at alle jeres bedster derude virkeligt sætter pris på helbredet de forhpbentligt har, og nyder deres børnebørn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.