Ferietid ..... Hygger bedsterne med guldklumperne ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.068 visninger
78 svar
0 synes godt om
17. oktober 2012

bøllen

Ja efterårsferien er godt igang.

I den forbindelse dukkede der et spørgsmål op hos mig.

Hvor mange har bedsteforældre som hygger med børnene i ferietiden ? Små ferie besøg eller hyggelige ture?

Er det noget I arrengere eller giver bedsterne selv udtryk for de ønsker ??

Her er der ingen bedster der selv giver udtryk for ønsket, de passer gerne hvis de bliver spurgt. Men foreslår aldrig selv besøg eller lignende.

Så er lidt nysgerrig :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

An&Jo

bøllen skriver:

Hvor mange har bedsteforældre som hygger med børnene i ferietiden ? Små ferie besøg eller hyggelige ture?

Her er der ingen bedster der selv giver udtryk for ønsket, de passer gerne hvis de bliver spurgt. Men foreslår aldrig selv besøg eller lignende.

Her afleverede jeg bassen igår eftermiddags til ferie hos hans farmor og farfar, de skrev og spurgte om de måtte låne ham nogle dage, og selvfølgelig måtte de da det..

mine forældre til gengæld aner han ikke hvem er, for de spørger ikke selv om han må komme på ferie, og den ene gang jeg har spurgt dem om de ville have ham sagde de nej..

Anmeld

17. oktober 2012

Nadia&Daniel

Vi kan ikke hygge med farmor og farfar - da de HVER år er afsted til Italien i uge 42.. Men vi bor så tæt på dem (5 min. i bil) - så vi ser dem alle andre uger

Med mormor og morfar er det en anden snak - de bor nemlig i Jylland.. Så det kræver lidt mere planlægning.. Men hverken os eller dem har ferie lige nu, men vi skal snart besøge dem

Her står de alle på spring for at passe og hygge - så barnepige er der næsten altid når der er behov

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

An&Jo skriver:

Her afleverede jeg bassen igår eftermiddags til ferie hos hans farmor og farfar, de skrev og spurgte om de måtte låne ham nogle dage, og selvfølgelig måtte de da det..

mine forældre til gengæld aner han ikke hvem er, for de spørger ikke selv om han må komme på ferie, og den ene gang jeg har spurgt dem om de ville have ham sagde de nej..

Dejligt farmor og farfar er på banen , og ønsker at hygge med ham. Og selv giver udtryk for det. Det er guld værd for ungerne med de oplevelser. Er af den overbevisning at det giver børnene noget specialt.

Ærgeligt dine forældre er som de er, de går glip af en masse. Men deres tab.

Anmeld

17. oktober 2012

JulieE

Mine unger kom hjem igår efter at have været med deres farmor og farfar i sommerhus på Bornholm siden fredag... Så ja. her har den stået på bedsteforældre hygge. Begge generationer nyder godt at disse småferier og forældrene har nydt et pusterum  

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

Nadia&Daniel skriver:

Vi kan ikke hygge med farmor og farfar - da de HVER år er afsted til Italien i uge 42.. Men vi bor så tæt på dem (5 min. i bil) - så vi ser dem alle andre uger

Med mormor og morfar er det en anden snak - de bor nemlig i Jylland.. Så det kræver lidt mere planlægning.. Men hverken os eller dem har ferie lige nu, men vi skal snart besøge dem

Her står de alle på spring for at passe og hygge - så barnepige er der næsten altid når der er behov

Italien - me like

Spørgsmålet gik også på ferier generelt  Dejligt med bedsterne tæt på , det har vi også dog ses vi ikke så ofte.

Her passer de også gerne, men vi har ikke så ofte behov så samværet er begrænset, da de ikke selv kommer på banen. 

Ville ind imellem ønske de selv havde lyst til at se ungerne i ferierne, da jeg tror det giver børnene noget specialt 

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

JulieE skriver:

Mine unger kom hjem igår efter at have været med deres farmor og farfar i sommerhus på Bornholm siden fredag... Så ja. her har den stået på bedsteforældre hygge. Begge generationer nyder godt at disse småferier og forældrene har nydt et pusterum  

Lyder hyggeligt  Bedste hygge er bare godt 

Både for børnene og forældrene , og selvfølgelig bedsterne som får tæt forhold til ungerne.

Håber de har haft en god tur 

Anmeld

17. oktober 2012

Skouboe

Silja på 2 og Freja på 3 1/2 er lige draget til Jylland hjem til bedstemor. De har snakket om det i måneder, faktisk siden de var på sommerferie, så det er meget stort i deres verden.

Vi kører så derover fredag aften, og så hygger vi allesammen med bedstemor indtil søndag hvor turen går hjemad igen.

Anmeld

17. oktober 2012

Laulund87

Farfar og Sanne (farfars kæreste som ikke bliver kaldt farmor) ser Maria mange gange om ugen og mormor henter som regel hver fredag i vuggestuen og ser hende også meget, så "bedsterne" ser hende ikke mere fordi det er ferie. De ser hende jo rigeligt i forvejen Morfar ser hun sådan indimellem, men han passer aldrig. Det er han ikke i stand til.

Vi bor meget tæt på dem alle

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

Skouboe skriver:

Silja på 2 og Freja på 3 1/2 er lige draget til Jylland hjem til bedstemor. De har snakket om det i måneder, faktisk siden de var på sommerferie, så det er meget stort i deres verden.

Vi kører så derover fredag aften, og så hygger vi allesammen med bedstemor indtil søndag hvor turen går hjemad igen.

Det er stort  At være alene på ferie. Hygge med bedsterne og blive forkælet  Hi hi 

Sådan skal de være - lyder som en god plan . God ferie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.