Ferietid ..... Hygger bedsterne med guldklumperne ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2012

Loa

bøllen skriver:

Ja efterårsferien er godt igang.

I den forbindelse dukkede der et spørgsmål op hos mig.

Hvor mange har bedsteforældre som hygger med børnene i ferietiden ? Små ferie besøg eller hyggelige ture?

Er det noget I arrengere eller giver bedsterne selv udtryk for de ønsker ??

Her er der ingen bedster der selv giver udtryk for ønsket, de passer gerne hvis de bliver spurgt. Men foreslår aldrig selv besøg eller lignende.

Så er lidt nysgerrig :-) 

Her er Isabella på 2, med farmor og farfar på camping, så hun får efterårsferie selvom mor og far ikke kan holde fri.
Det var deres egen forespørgsel men selvfølgelig må hun det, for både hende og deres skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

Loa

Hov ved ikke om jeg forstod spørgsmålet korrekt nu jeg ser de andres svar
De ser hende selvfølgelig også ud over ferier. Fast hver torsdag henter de hende og hvis farmor ikke arbejder nat overnatter hun hos dem...
De syntes hun er lige så dejlig som os, så selvfølgelig deler vi

Anmeld

17. oktober 2012

An&Jo

bøllen skriver:

Dejligt farmor og farfar er på banen , og ønsker at hygge med ham. Og selv giver udtryk for det. Det er guld værd for ungerne med de oplevelser. Er af den overbevisning at det giver børnene noget specialt.

Ærgeligt dine forældre er som de er, de går glip af en masse. Men deres tab.

De hygger sig helt sikkert.. Han elsker at være hos dem..

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

An&Jo skriver:

De hygger sig helt sikkert.. Han elsker at være hos dem..

det gør de jo ofte de små

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

Loa skriver:

Her er Isabella på 2, med farmor og farfar på camping, så hun får efterårsferie selvom mor og far ikke kan holde fri.
Det var deres egen forespørgsel men selvfølgelig må hun det, for både hende og deres skyld

Camping er så hyggeligt , husker selv at vi som børn var med min mormor & morfar på ferie. Vores de store har også været med dem nogle få gange i weekenden . de elsker det

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

Loa skriver:

Hov ved ikke om jeg forstod spørgsmålet korrekt nu jeg ser de andres svar
De ser hende selvfølgelig også ud over ferier. Fast hver torsdag henter de hende og hvis farmor ikke arbejder nat overnatter hun hos dem...
De syntes hun er lige så dejlig som os, så selvfølgelig deler vi

hi hi  jamen tror du har forstået det helt korrekt  ellers går det jo også.

Spørgsmålet var oprigtig ved rørende ferie, men da også dejligt at læse de har glæde af hinanden i hverdagen. Det har vi efter spurgt på et  tidspunkt, men interessen var ikke så stor

Deler også gerne, da jeg er af den overbevisning af bedste kan bidrage med noget som vi forældre ikke kan give ungerne. Her er de bare ingen som vil have dem. Ud over når vi spørger om pasning, hvilket vi sjældent har behov for

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

Tin skriver:

Nope ingen bedste hygge her.

Jeg har tilgengæld haft en venindes børn på overnatning, da hun skulle arbejde. Også har mine og hendes leget her.

bedsterne her har vel egenlig nok i deres eget....ærgeligt for børnene, men jeg er faktisk ligeglad. Jeg nyder ferien med ungerne

øv øv

Det er også deres tab, men ærgeligt alligevel for børnene

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

JulieE skriver:

De havde en fantastisk tur  Jeg læste lige dit start indlæg igennem og vil lige tilføje, at med undtagelse sommerhus turene en gang eller to om året, er dte ikke særlig tit farmor og farfar selv tager initiativ til være sammen med ungerne alene. Men de passer gerne og inviterer også jævnligt på aftensmad til os alle 4  Mine forældre bor i Nordjylland, så  de ser dem ikke så tit alene, men er altid på, når vi så er sammen 

Dejligt det har været en god tur

Lidt har også ret ....  Her tager de desværre aldrig initiativ selv men passer gerne hvis vi spørger, vi har dog sjældent behov. Så ikke særlig tit de ser dem. Selv om de bor 5 min væk.

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

Lise skriver:

Vores bedster bor desværre i Aalborg og vi i Hvidovre. Vi havde tænkt os at køre op til dem her i den første weekend, og blive et par dage, og hygge os alle sammen, men jeg havde lige glemt at vi lige havde fået en kat, som endnu er for ny til at være alene. Hmm.

I stedet spurgte jeg min mor om de kunne tænke sig at besøge os, så de kommer fredag til søndag.

Hun talte en del om at hun gerne ville have vores store dreng på besøg et par dage (han er fem år gammel), men vi havde lidt svært ved at få ham frem og tilbage og finde tid til det. Så det venter vi lige lidt med  

Her tror jeg vi er lige gode om at spørge om vi må besøge eller om de vil besøge os. Min mor giver masser af udtryk for at hun gerne vil være sammen med ungerne, der er bare den der afstand... Det lykkes os dog alligevel at ses en gang om måneden ca. her eller der.

Ja der er godt nok et stykke vej, så det er selvfølgelig ikke helt nemt så.

Dejligt I trods afstanden stadigvæk ser hinanden så tit. Her bor mine 5 min væk, og vi ser hinanden tjaaa ved lejlighed. Ikke særlig tit.

Anmeld

17. oktober 2012

Frk.S

Altså nu har vi ikke selv ferie - og Freja er kun 13 mdr.

MEN hun har fået hand, mouth and foot disease, så hun må ikke komme i DP - men er ellers frisk nok. Så i de sidste par dage har hun hygget hjemme ved mormor og morfar i stedet for DP, mens vi var på arbejde.

Men jeg ved da at mine forældre plejer at have min søsters børn (som er ældre) på ferie engang i mellem.. på eget initiativ.

Farmor har også udtrykt stort ønske om at have Freja på ferie på et tidspunkt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.