Ferietid ..... Hygger bedsterne med guldklumperne ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2012

Frk. Himmelblå

bøllen skriver:

Ja efterårsferien er godt igang.

I den forbindelse dukkede der et spørgsmål op hos mig.

Hvor mange har bedsteforældre som hygger med børnene i ferietiden ? Små ferie besøg eller hyggelige ture?

Er det noget I arrengere eller giver bedsterne selv udtryk for de ønsker ??

Her er der ingen bedster der selv giver udtryk for ønsket, de passer gerne hvis de bliver spurgt. Men foreslår aldrig selv besøg eller lignende.

Så er lidt nysgerrig :-) 

Her er det både og, - vi spørger, de siger ja. Eller de spørger, vi siger ja..

Vi har et godt forhold til farfar og farmor, og jeg tror, det hænger meget sammen med, at vi ikke "blot" bruger dem som babysittere. Vi inviterer dem også ofte til middag eller lignende. 100% uden krav til dem og uden forventinger om at få hjælp til noget. 

På den måde, tror jeg, de føler sig værdsat som mennesker/familie/venner og ikke blot som mulig aflastning .

Det var vores erfaring med emnet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

bøllen

Laulund87 skriver:

Farfar og Sanne (farfars kæreste som ikke bliver kaldt farmor) ser Maria mange gange om ugen og mormor henter som regel hver fredag i vuggestuen og ser hende også meget, så "bedsterne" ser hende ikke mere fordi det er ferie. De ser hende jo rigeligt i forvejen Morfar ser hun sådan indimellem, men han passer aldrig. Det er han ikke i stand til.

Vi bor meget tæt på dem alle

Så er de jo en del på banen i hverdagen også det er jo dejligt. 

Er af den overbevisning at bedsterne kan bidrage med andre oplevelser og hygge som er god for børnene. 

At blive forkælet på en anden måde end hjemme ved mor og far.

Anmeld

17. oktober 2012

Lise

Vores bedster bor desværre i Aalborg og vi i Hvidovre. Vi havde tænkt os at køre op til dem her i den første weekend, og blive et par dage, og hygge os alle sammen, men jeg havde lige glemt at vi lige havde fået en kat, som endnu er for ny til at være alene. Hmm.

I stedet spurgte jeg min mor om de kunne tænke sig at besøge os, så de kommer fredag til søndag.

Hun talte en del om at hun gerne ville have vores store dreng på besøg et par dage (han er fem år gammel), men vi havde lidt svært ved at få ham frem og tilbage og finde tid til det. Så det venter vi lige lidt med  

Her tror jeg vi er lige gode om at spørge om vi må besøge eller om de vil besøge os. Min mor giver masser af udtryk for at hun gerne vil være sammen med ungerne, der er bare den der afstand... Det lykkes os dog alligevel at ses en gang om måneden ca. her eller der.

Anmeld

17. oktober 2012

JulieE

bøllen skriver:

Lyder hyggeligt  Bedste hygge er bare godt 

Både for børnene og forældrene , og selvfølgelig bedsterne som får tæt forhold til ungerne.

Håber de har haft en god tur 

De havde en fantastisk tur  Jeg læste lige dit start indlæg igennem og vil lige tilføje, at med undtagelse sommerhus turene en gang eller to om året, er dte ikke særlig tit farmor og farfar selv tager initiativ til være sammen med ungerne alene. Men de passer gerne og inviterer også jævnligt på aftensmad til os alle 4  Mine forældre bor i Nordjylland, så  de ser dem ikke så tit alene, men er altid på, når vi så er sammen 

Anmeld

17. oktober 2012

bøllen

Frk. Himmelblå skriver:

Her er det både og, - vi spørger, de siger ja. Eller de spørger, vi siger ja..

Vi har et godt forhold til farfar og farmor, og jeg tror, det hænger meget sammen med, at vi ikke "blot" bruger dem som babysittere. Vi inviterer dem også ofte til middag eller lignende. 100% uden krav til dem og uden forventinger om at få hjælp til noget. 

På den måde, tror jeg, de føler sig værdsat som mennesker/familie/venner og ikke blot som mulig aflastning .

Det var vores erfaring med emnet...

Dejligt det kan gå begge veje.

Ja det er sikkert rigtigt . Sådan burde det også være.

Her er vores familie historie pænt kompliceret men er sikker på jeres erfarring ikke er helt ved siden af

Anmeld

17. oktober 2012

JulieE

Lise skriver:

Vores bedster bor desværre i Aalborg og vi i Hvidovre. Vi havde tænkt os at køre op til dem her i den første weekend, og blive et par dage, og hygge os alle sammen, men jeg havde lige glemt at vi lige havde fået en kat, som endnu er for ny til at være alene. Hmm.

I stedet spurgte jeg min mor om de kunne tænke sig at besøge os, så de kommer fredag til søndag.

Hun talte en del om at hun gerne ville have vores store dreng på besøg et par dage (han er fem år gammel), men vi havde lidt svært ved at få ham frem og tilbage og finde tid til det. Så det venter vi lige lidt med  

Her tror jeg vi er lige gode om at spørge om vi må besøge eller om de vil besøge os. Min mor giver masser af udtryk for at hun gerne vil være sammen med ungerne, der er bare den der afstand... Det lykkes os dog alligevel at ses en gang om måneden ca. her eller der.

Den problematik kender vi kun alt for godt  Her bor mormor og morfar også i Aalborg og vi selv i Hvidovre  Min far har et par gange fløjet herover og fløjet hjem med vores ældste (midt i ugen) og så er vi kørt op efter til Aalborg i weekenden efter. Vi har snakket en del om, nu da den yngste er gammel nok, kan de måske flyve derop eller hjem alene (selvom det er ret dyrt med to uledsagede børn med flyet )

Anmeld

17. oktober 2012

MomseJulia

Vores de store gider ikke rigtig bedsteforældre hygge mere, men den lille er helt vildt med det!

Hun vil gerne have både farmor og mormor med i biograften og se far til fire. Så jeg skrev til den begge og spurgte om de ville med hende i bio, og de sagde begge to ja! ( Farmor & Mormor er gode venner) De tog hende så med i bio, og bagefter ud og spise(mor havde givet penge med, men de blev brugt på gave til os isted for) også tog hun videre med mormor hjem 

Elskede selv og være på ferie ved mine bedsteforældre! Vores forældre spørger selv efter dem, og vores børn spørger efter dem..

Anmeld

17. oktober 2012

Tin

Profilbillede for Tin
bøllen skriver:

Ja efterårsferien er godt igang.

I den forbindelse dukkede der et spørgsmål op hos mig.

Hvor mange har bedsteforældre som hygger med børnene i ferietiden ? Små ferie besøg eller hyggelige ture?

Er det noget I arrengere eller giver bedsterne selv udtryk for de ønsker ??

Her er der ingen bedster der selv giver udtryk for ønsket, de passer gerne hvis de bliver spurgt. Men foreslår aldrig selv besøg eller lignende.

Så er lidt nysgerrig :-) 

Nope ingen bedste hygge her.

Jeg har tilgengæld haft en venindes børn på overnatning, da hun skulle arbejde. Også har mine og hendes leget her.

bedsterne her har vel egenlig nok i deres eget....ærgeligt for børnene, men jeg er faktisk ligeglad. Jeg nyder ferien med ungerne

Anmeld

17. oktober 2012

Skouboe

bøllen skriver:

Det er stort  At være alene på ferie. Hygge med bedsterne og blive forkælet  Hi hi 

Sådan skal de være - lyder som en god plan . God ferie 

Ja, det betyder virkeligt meget for dem. Jeg var ret skeptisk da hun havde dem i sommerferien, fordi jeg synes at det var langt væk (4 timer) og fordi jeg ikke synes at de var gamle nok, men de havde nydt det i fulde drag, ikke været kede overhovedet (før vi skulle hjem) de har snakket om det konstant siden og de har siddet ved døren hele formiddagen, mens vi pakkede bil, for de skulle ihvertfald ikke risikere at bedste kørte uden dem.

Anmeld

17. oktober 2012

Valle81

Nej ikke her. Det end hold bori esbjerg, som er 150 km herfra, og så arbejder begge hold også og har ikke ferie

Men vi har generelt ikke bedsteforældre der læger børnene i ferier osv. Min store pige på 8 år bliver nogle gange inviteret på en overnatning eller sådan

tror egentlig ikke det er fordi de ikke vil, men da de selv er fuldtidsarbejdene, selv skal passe hus osv tror jeg om synes det er overvældende og hårdt med børnebørn og det respekterer vi. Og det er da også mange , vi har jo 3 børn og 4 når min mands søn er her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.