Skal far også betale for medicin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2012

smokin

Laulund87 skriver:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

An&Jo

rikkeregnbue skriver:

Ja, kort spørgsmål.

Vi har fælles forældremyndighed. Ida har fået astmatisk bronkitis, og som enlig mor på SU - snart KH, kan den maske osv hurtig blive ret dyr.

Kan jeg kræve at han betaler halvdelen af den?

du kan ikke kræve det desværre, ihvertfald ikke hvis du modtager bidrag fra ham fast hver måned..

Men du kan jo altid spørge om han vil spæde lidt til engang imellem..

Anmeld

14. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

An&Jo skriver:

du kan ikke kræve det desværre, ihvertfald ikke hvis du modtager bidrag fra ham fast hver måned..

Men du kan jo altid spørge om han vil spæde lidt til engang imellem..

Det gør han ikke medmindre han skal. Kom bare lige til at tænke på det og så ville jeg lige spørge

Anmeld

14. oktober 2012

bobbles

rikkeregnbue skriver:

Nu er der jo smileyer i sætningen, så jeg synes bestemt ikke at jeg svarer grimt

Ja, jeg får penge på torsdag, men medicinen er købt, og det var trods alt kun et spørgsmål

må bare lige indskyde at det er den 20 på lørdag så børnepengene kommer fredag ikke torsdag

Anmeld

14. oktober 2012

Lusi

Vores søn har også haft det. Vi gav vidst 400 for masken og 50 for medicinen, tror jeg det var.. Og så sidst vi købte endnu en medicin, kom vi af med en 20'er..
Det går jo ind over sygesikringen. Ved så faktisk ik om han går ind under mig. Min falder jo hurtigt i pris, når jeg køber insulin, som er pænt dyrt

Anmeld

14. oktober 2012

pernille.23

rikkeregnbue skriver:

Hvordan finder jeg ud af det?

børn kan vist kun indmeldes under forældren hvis barnet har bopæl hos den som er indmeldt..

Anmeld

14. oktober 2012

Bassemor<3

rikkeregnbue skriver:

Hvilket? At melde mig ind i Danmark?  

Det er strafbart at melde din datter ind uden at fortælle dem at hun har astmatisk bronkitis !

Anmeld

14. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Bassemor<3 skriver:

Det er strafbart at melde din datter ind uden at fortælle dem at hun har astmatisk bronkitis !

Altså, hvis du nu læste hele tråden, ville du finde ud af at jeg slet ikke har tænkt mig at melde mig ind   Og havde jeg meldt mig ind, havde jeg fortalt det!

Anmeld

14. oktober 2012

Mamalou

Sker der noget ved at spørge ham? Det kan da være, at han vil give en skilling selvom han ikke "skal"?

Vh. Louise

Anmeld

14. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mamalou skriver:

Sker der noget ved at spørge ham? Det kan da være, at han vil give en skilling selvom han ikke "skal"?

Vh. Louise

Nej, absolut ikke. Men jeg ved, at han ikke selv har for mange penge at gøre med - så hvis ikke han skal, så vil jeg ikke bede ham om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.