Silas er blevet bidt.... :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Av for den, det set slet ik rart ud!! Jeg syntes helt bestemt at du ska tage en snak med dp mor om at det ik er i orden og at du forventer at blive ringet op, hvis dit barn kommer til skade! Og med til skade mener jeg selvføljelig ik små overfladiske skrammer osv, men netop sådan noget som det der. 

Syntes ik du ska sige noget til drenges forældre, men det ka din dp, hvis det er et gentagende problem, at drengen slå og bider. Og hvis hun ik har nogle forslag til hva hun ka gøre for drengen, må hun ha hjælp fra dp pædagogen!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

HeidiØ

Ej nej nej, stakkels Silas da!! For hulan da, det ser virkelig voldsomt ud!! .. jeg bakker op om de andre; snak med dp om det. Helt klart!

Anmeld

12. oktober 2012

Muhmi

Maja_4000 skriver:

Caroline er blevet "overfaldet" en enkelt gang af to større børn i vuggestuen .. Hun blev bidt og revet Men de ringede altså ikke til os , men fortalte det så selvfølgelig da hun blev hentet .. 

For mig var det helt ok , hvis pædagogerne vurderer at hun har det fint og ikke har brug for moar her , så stoler jeg på dem  

Men jeg synes helt sikkert du skal sige til dp-mor at hun skal ringe hvis der sker noget - Altid - Ligemeget hvor "slemt" det er .. For vi forældre har jo forskellig holdning .. Nogle vil måske ikke "forstyrres" med sådan noget på arbejdet 

God bedring til ham .. Håber ikke han er alt for plaget 

Ja vi er forskellige Men det er heller ikke fordi jeg vil have at hun skal ringe hvis der er den mindste ting... Men jeg synes ikke i det her tilfælde at det er småting... Det er et bidemærke jeg ikke rigtig kan abstrahere fra...

Anmeld

12. oktober 2012

Muhmi

sne190810 skriver:

EJ!

Min datter er aldrig blevet bidt (endnu) så har ikke den store erfaring inde for bidemærker. Men er det ikke ret voldsomt det der???

Hvor er det dog synd for din lille dreng!

Jeg synes i hvert fald at det ser ret voldsomt ud... Og vi har også lige fundet ud af at han åbenbart også er blevet bidt et par gange på armene, dog "kun" som blå mærker... 

Anmeld

12. oktober 2012

Muhmi

Prinsesse2ben skriver:

Synes normalt at folk overreagerer lidt når det kommer til dagplejemødre, men da jeg så det sår dit barn har fået så tænker jeg at det bare IKKE er iorden. Hvor var jeg dog blevet ulykkelig hvis det var min datter der så sådan ud 

Præcis... Har tendens til at overreagere lidt... Men i den her omgang synes jeg bestemt ikke at jeg gør det... Det er rigtig voldsomt i mine øjne og det må have gjort SÅ forfærdelig ondt på min lille skat!

Nu her til aftensmad har vi også lige fundet et par bidemærker på hans arme, dog "kun" i form af blå mærker, men det er ret tydeligt at det er tænder der har lavet dem....

Anmeld

12. oktober 2012

Muhmi

Månsson skriver:

Det er sku for ringe af hende, for det første så er det jo piv farligt da risikoen for stivkrampe er der så det skal kigges på af en læge og for det andet så er man jo bare ikke tryg mere

Præcis!

I princippet aner hun jo intet om hvordan og hvorledes Silas er dækket ind af hans stivkramper... Kan slet slet ikke forstå hun overhovedet ikke overvejer at ringe, men istedet tænker at han nok klarer den

Anmeld

12. oktober 2012

Muhmi

Faith skriver:

Jeg ville helt klart snakke med dagplejemutti om det. Og så tror jeg altså osse jeg ville nævne det overfor drengens forældre. Hvis det var min søn der havde bidt ville jeg meget gerne vide det!

Min søn er faktisk osse engang kommet hjem fra dp med tændermærker på halsen. Dagplejemoren sagde det til os med det samme, og eftersom mærket var overfladisk (der var ikke bidt igennem), valgte vi at lade den ligge der.

Børn uden sprog reagerer jo ofte med at slå, bide, sparke osv. Det gør det bestemt ikke ok, men kan være en forklaring.

Men derfor er det stadig møg synd for din dreng, og da osse alvorligt når han skal have antibiotika for det, og jeg ville ikke lade sagen fare.

God bedring med ham

Drengens forældre ved det godt....

Han har gjort samme stund overfor hans papfar her den anden dag, hvor han har haft bidt ligeså meget igemmen som med Silas...

Anmeld

12. oktober 2012

Muhmi

Carina:-) skriver:

Det der er satme ikke ok!

Jeg var blevet rasende!

Det er jo et voldsomt bidemærke,øv altså!

Ja,jeg er nok ikke den rette til at råde,for jeg var blevet smaskhysterisk

Ikke fordi han er blevet bidt,men fordi hun da for pokker skulle have ringet til dig.Og så hjælper det jo ikke at du samtidig skriver at Silas jævnligt bliver tæsket af den anden unge.

Stakkels Silas 

Anmeld

12. oktober 2012

VNB

Muhmi skriver:

Og ikke bare et lille bid... 

Jeg er simpelthen så ulykkelig lige nu.. Vores dagplejemor har ikke ringet og fortalt os noget om det, men han er alligevel blevet bidt før han er blevet lagt til middagslur... Jeg kan ikke forstå hvorfor hun ikke bare ringer til os lige efter det er sket?

Efter hvordan såret ser ud, så har det ikke bare blødt en lille smule og derfor kan jeg virkelig ikke forstå det...

Jeg vil ikke have at mit barn vokser op og bliver mobbeoffer eller at han føler at det er den eneste måde han kan reagere på hvis nogen tager de ting han leger med.. Han skal ikke slå og han skal ikke bide... Desværre er Silas meget tolerant og lader bare de andre tage de ting han leger med og det bekymrer mig.. Er det fordi han jævnligt får tæv af den her snart 3 årige dreng der også har bidt ham i dag, eller er han, som jeg først troede, et roligt væsen som ikke reagerer med tårer og skrig, men istedet finder noget andet at lege med?

Hvad skal jeg gøre??

Jeg er ret meget ude af den lige nu, for ja, det er desværre ikke den eneste dårlige erfaring jeg har med vores dagpleje...

Ej ej ej for dælen da!!! 

Forstår godt du er oprørt! 

Det der burde hun godt nok have ringet om... Det er jo ikke bare et lille bid - men et virkelig seriøst bid hvor der er gået hul!! 

er der stivkrampe inkluderet i børne vac? Ellers ville jeg nok overveje om han skulle have en. 

I viktors vuggestue har de en regl (som er lavet af embedslægen) hvor der står at forældre straks skal underrettes hvis der bides hul på huden, og den samme regel må da gælde for dagplejere???! 

Ihvertfald er i i jeres GODE ret til at tage en snak med hende om det, og forklare at i meget gerne ville ha vidst det noget før! 

Pyh har helt ondt af ham og kan sagtens forestille mig hvor ked du/i må være

Anmeld

12. oktober 2012

TaAsJu

Av av av stakkels lille mus da.. Er med de andre snak med dp om det for det der er ikke i orden.. Ville være hvis det var mig der kom ned til mine børn der så sådan ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.