Silas er blevet bidt.... :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2012

Muhmi

Mor til Ella skriver:

Det var da også et VOLDSOMT biddemærke....

Jeg ville meget klart fortælle dagpleje at det er noget du ikke tolerere, og som det mindste vil kontaktes når dit barn får en så tydelig "skade"....

Jeg ville flippe fuldstændig ud, ja det kan ske..... Men det er dit barn og han må da have været fuldstændig ulykkelig efter det bid

Stakkels dreng....

Det vil jeg helt klart også fortælle hende... Tror jeg vil prøve at mande mig op til at ringe til hende i dag... Puha... Er bare bange for at hun kommer til at misforstå det, for det er jo ikke hendes skyld at han er blevet bidt, men hun kan nok godt føle sig lidt angrebet måske....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

Faith

Lone Jakobsen skriver:

åh hvor ser det grimt ud.... din stakkels dreng det må virkelig ha gjort ondt.

jeg kan kun give dig og de andre ret i at hun skulle ha haft ringet. en ting er et alm. bid som kan give et blåt mærke, men noget andet er et så dybt sår som dette her. som mor ville jeg bestemt også ha ønsket at få besked.

du beskriver den anden dreng som et barn der ofte er problemer med, og du spørger om der findes en måde hvor dp. kan holde øje med barnet.... og ja det gør der... hun tager simpelthen barnet med sig. ind og skifte, ud og putte, ud med skraldespanden, hen og tømme opvaskemaskine, og alle de andre ting hun laver hvor hun ikke lige kan holde øje med ham og de andre børn. det kan sagtens lade sig gøre, og det er en simpel løsning, som er rimelig nem at praktisere.

hvor vidt du kan tillade dig at ringe til dp. på en lørdag, så vil jeg sige at det afhænger af jeres indbyrdes forhold. hvis en forældre til en af mine dagplejebørn har behov for at snakke med mig om noget vigtigt, så kan de altid få fat i mig, og det ved de. men nogle dagplejere har det måske ikke helt på samme måde. (personligt ville jeg godt have turde ringe efter lukketid hvis mit barn var så slemt tilredt)

Anmeld

13. oktober 2012

Muhmi

Lone Jakobsen skriver:

åh hvor ser det grimt ud.... din stakkels dreng det må virkelig ha gjort ondt.

jeg kan kun give dig og de andre ret i at hun skulle ha haft ringet. en ting er et alm. bid som kan give et blåt mærke, men noget andet er et så dybt sår som dette her. som mor ville jeg bestemt også ha ønsket at få besked.

du beskriver den anden dreng som et barn der ofte er problemer med, og du spørger om der findes en måde hvor dp. kan holde øje med barnet.... og ja det gør der... hun tager simpelthen barnet med sig. ind og skifte, ud og putte, ud med skraldespanden, hen og tømme opvaskemaskine, og alle de andre ting hun laver hvor hun ikke lige kan holde øje med ham og de andre børn. det kan sagtens lade sig gøre, og det er en simpel løsning, som er rimelig nem at praktisere.

hvor vidt du kan tillade dig at ringe til dp. på en lørdag, så vil jeg sige at det afhænger af jeres indbyrdes forhold. hvis en forældre til en af mine dagplejebørn har behov for at snakke med mig om noget vigtigt, så kan de altid få fat i mig, og det ved de. men nogle dagplejere har det måske ikke helt på samme måde. (personligt ville jeg godt have turde ringe efter lukketid hvis mit barn var så slemt tilredt)

Okay.. Er du sikker på det? Altså at hun kan det, er det noget jeg kan bede hende om at gøre, eller er det noget der skal gå af andre veje?

Jeg tror godt jeg kan tillade mig at ringe, det er jo en venskablig samtale, eller den er i hvert fald ikke et møgfald fra min side af... Tror jeg vil ringe lidt senere... Skal bare lige mande mig op og være enig med manden om hvad der skal siges....

Tak for svar

Anmeld

13. oktober 2012

VNB

Muhmi skriver:

Taak søde!! 

Vi har helt klart også tænkt os at få en snak med hende... Det er bare lige hvordan man skal få startet sådan en samtale... For ja, jeg er nogle gange lidt konfliktsky, MEN hun skal være GLAD for at det ikke var mig der hentede Silas og havde set det dernede... For ej, tror virkelig jeg var blevet edderspændtrasende.....

Ved jo godt det ikke er hende der har bidt ham, men hun burde som det første have grebet knoglen og have ringet til os... Er lidt rystet over at hun bare ligger ham til at sove bagefter... For som sagt så ved hun intet om hvilke vacciner han har fået og ved heller ikke om han derfor har fået stivkrampe... iiih.....

Han er heldigvis dækket af dem han har fået indtil videre, men sygeplejersken vi snakkede med i dag sagde vi skulle holde øje med om der udvikledes betændelse i det for så skulle han på penicillinkur...

Jeg er helt ulykkelig.. Og især efter vi her til aften har opdaget et bidemærke på hans arm også....

er bide mærket på armen af samme karakter?? 

hmm ja hvordan starter man sådan en samtale.. 

Jeg ville nok vente til på mandag når i afleverer ham, og så sige det i en stille og rolig tone (altså det hjælper jo ingen vegne at være hidset op når du siger det...) og så vil jeg forklare hende at i MEGET gerne ville have vidst besked med det samme, da i synes det er et ret voldsomt bid, og at i faktisk har kontaktet læge pga det. 

Jeg synes i skal passe på med at virke bebrejdende, da hun jo helt sikkert ikke har ladet det ske med vilje, og måske har HUN troet (jeg siger ikke at det er det rigtige) at han havde bedst af at komme ud og sove.. 

hvordan ser sårat ud idag? 

Anmeld

13. oktober 2012

Muhmi

VNB skriver:

er bide mærket på armen af samme karakter?? 

hmm ja hvordan starter man sådan en samtale.. 

Jeg ville nok vente til på mandag når i afleverer ham, og så sige det i en stille og rolig tone (altså det hjælper jo ingen vegne at være hidset op når du siger det...) og så vil jeg forklare hende at i MEGET gerne ville have vidst besked med det samme, da i synes det er et ret voldsomt bid, og at i faktisk har kontaktet læge pga det. 

Jeg synes i skal passe på med at virke bebrejdende, da hun jo helt sikkert ikke har ladet det ske med vilje, og måske har HUN troet (jeg siger ikke at det er det rigtige) at han havde bedst af at komme ud og sove.. 

hvordan ser sårat ud idag? 

Nej det er det slet ikke, det er bare fire "fine" tænder i form at blå mærker...

Da jeg fortalte hende om det havde hun slet ikke vidst det, men hvor skulle hun også vide det fra

Jeg har snakket med hende... Du kan læse min update her:

https://www.baby.dk/debat/195290pi1/boern-13-aar/silas-er-blevet-bidt-----o--update.aspx

Anmeld

13. oktober 2012

Lone Jakobsen

Muhmi skriver:

Okay.. Er du sikker på det? Altså at hun kan det, er det noget jeg kan bede hende om at gøre, eller er det noget der skal gå af andre veje?

Jeg tror godt jeg kan tillade mig at ringe, det er jo en venskablig samtale, eller den er i hvert fald ikke et møgfald fra min side af... Tror jeg vil ringe lidt senere... Skal bare lige mande mig op og være enig med manden om hvad der skal siges....

Tak for svar

jeg tror jeg ville sige noget lign. "nu har der efterhånden været en del episoder med xxx var der mulighed for at du kunne undgå at slippe ham for meget af syne.... fx. ved at tage ham med, så han ikke er alene med de andre børn"

jeg fik selv rådet af en tilsynsførende da jeg spurgte ind til en løsning.

for at i får snakket om det så jeres søn ikke skal skambides på den måde igen.

Anmeld

13. oktober 2012

Muhmi

Lone Jakobsen skriver:

jeg tror jeg ville sige noget lign. "nu har der efterhånden været en del episoder med xxx var der mulighed for at du kunne undgå at slippe ham for meget af syne.... fx. ved at tage ham med, så han ikke er alene med de andre børn"

jeg fik selv rådet af en tilsynsførende da jeg spurgte ind til en løsning.

for at i får snakket om det så jeres søn ikke skal skambides på den måde igen.

Vi har heldigvis fået snakket om det og hun holder opsyn med drengen konstant nu og hun ringer til mig, hvis sådan noget skulle ske igen... Har lavet en tråd hvor jeg forklarer det hele

https://www.baby.dk/debat/195290pi1/boern-13-aar/silas-er-blevet-bidt-----o--update.aspx

Anmeld

13. oktober 2012

Skouboe

Medmindre jeg skulle komme og hente mit barn (og selvom det er ser voldsomt ud, så er det ikke noget jeg umiddelbart ville hene for), ville jeg ikke forvente at blive ringet op, jeg ville bare gerne have det at vide når jeg kom og hentede.

Og hvis børn er vaccineret, er de også vaccineret for stivkrampe, så jeg ville ikke tage det så tungt, medmindre det var noget der skete jævnligt.

Anmeld

13. oktober 2012

Muhmi

Skouboe skriver:

Medmindre jeg skulle komme og hente mit barn (og selvom det er ser voldsomt ud, så er det ikke noget jeg umiddelbart ville hene for), ville jeg ikke forvente at blive ringet op, jeg ville bare gerne have det at vide når jeg kom og hentede.

Og hvis børn er vaccineret, er de også vaccineret for stivkrampe, så jeg ville ikke tage det så tungt, medmindre det var noget der skete jævnligt.

Jamen jeg ville gerne have hentet mit barn... For jeg synes det ser så voldsomt ud at jeg faktisk gerne ville have været forbi lægen

Jeg vidste ikke om han var dækket af sin stivkrampe eller om han skulle have én mere når nu det er menneskebid...

Anmeld

16. oktober 2012

*Ulvemor*

mener nu slet ikke at han skal lræe at blive sur -eller hoppe i forsvar...men lære at sige fra ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.