Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

A&F

Det er nok en af de sidste religioner jeg ville vælge. Om det er selve religionen eller de mennesker det dyrker den, ved jeg ikke. 

Men som jeg skrev før, deres tildens til og undertrykke kvinderne, at de ikke må vise hår, hud, gå alene, bestemme hvem de gifter sig med.... At mændene må alt det kvinderne ikke må.. 

At de slår deres døtre ihjel " æresdrab" fordi de går i seng med en de ikke er valgt til... 

At de omskærer deres børn... 

Tillad mig at jeg må udtrykke mine tanker omkring dine indlæg i denne debat. Jeg kan ikke lade være med at ryste på hovedet af dine udtalelser om islam . Jeg synes at du virker uvidende og er meget fordomsfuld. Hvis alle havde samme tankegang som dig, ville verden være trist. Dvs at når præster voldtager børn og når nonner bærer slør  så skal jeg hade kristendommen ? Puha, får helt ondt i maven over de ting du nævner. Jeg har selv valgt og mødt min dejlige mand ligesom mange andre muslimske kvinder selv har mødt deres mænd. Tvangsægteskab er forbudt, en kvinde skal være enig i ægteskab ellers er ægteskabet ugyldigt. Koranen pålægger kvinden at være tildækket i verset Al Nisah vil jeg mene det står i. Og det er på ingen måde undertrykkende for mig som kvinde at bære det. Min skønhed er kun til min mand og jeg har valgt at bære mit tærklæde og dække min krop af kærlighed og tillid til at Allah ved hvad der er bedst for mig som kvinde. Er det undertrykkende at andre mænd ikke må kigge på os med tørklæde? Føler mig dog undertrykt over at folk som dig vil have at tørklædet skal tages af. Du nævner drab på piger, lad mig minde dig om at profeten Muhammed(saw) blev meget vred og opfordrede de fædre, der dræbte deres døtre om at stoppe med det omgående. Selvom pigerne verden over blev set som en byrde, så havde fædrene ingen ret til at dræbe dem. Og hvad angår æresdrab. Islam arbejder ikke med æresdrab  , det er ikke tilladt at dræbe i islam medmindre der er krig. Og mænd og kvinder er lige hos Allah. Det kvinden ikke må, må manden heller ikke . Det er kulturen der skaber forvirring desværre. Pas på med dine udtalelser og uvidenhed ven, det er nemlig sådan at vi aldrig kommer videre. Skal man have en mening om noget, så undersøg emnet først, og derefter dan dig den mening du vil have. Racist eller ej, det er op til dig.                           Til TS. Jeg er ikke racist, det også forbudt i islam. Jeg tror på det bedste i  mennesket. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Ønskebarnet12

Lusi skriver:

Men hvis du får det godt af at kalde mig racist, så fred være med det.. Jeg synes sgu ik folk der smadre andre, slår andre ihjel eller andet skal gå fri, uanset hvad baggrund de har og er de ik danske statsborgere, synes jeg ik vi skal betale en formue for at ha dem siddende her..
Den holdning har jeg jo lov at ha, ligeså vel som du jo så har lov at synes at jeg er racist..

Jeg kalder dig ikke racist, men synes da det var skrevet på en lidt nederlagene måde med at hvis man er udlænding og laver kriminilitet så skal man sparkes ud af dk, der er jo en del (udlændinger) som er født og opvokset her, og synes bestemt vi burde få lige mange rettigheder som en dansk dansker har, jeg synes da hellere ikke at det fedt at folk med anden etnisk baggrund laver kriminilitet men der er jo lige så mange dansker ser gør det. 

Hvis vi skal se det på den måde så er der jo en del dansker som længere hen i deres generation har været fra et andet europæisk land, skal de så også sparkes ud, eller hvad? 

Der er jo en del anden, og tredje generation indvandrer som bor her, de føler sku de har lige så mange rettigheder.  

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

A&F skriver:

Tillad mig at jeg må udtrykke mine tanker omkring dine indlæg i denne debat. Jeg kan ikke lade være med at ryste på hovedet af dine udtalelser om islam . Jeg synes at du virker uvidende og er meget fordomsfuld. Hvis alle havde samme tankegang som dig, ville verden være trist. Dvs at når præster voldtager børn og når nonner bærer slør  så skal jeg hade kristendommen ? Puha, får helt ondt i maven over de ting du nævner. Jeg har selv valgt og mødt min dejlige mand ligesom mange andre muslimske kvinder selv har mødt deres mænd. Tvangsægteskab er forbudt, en kvinde skal være enig i ægteskab ellers er ægteskabet ugyldigt. Koranen pålægger kvinden at være tildækket i verset Al Nisah vil jeg mene det står i. Og det er på ingen måde undertrykkende for mig som kvinde at bære det. Min skønhed er kun til min mand og jeg har valgt at bære mit tærklæde og dække min krop af kærlighed og tillid til at Allah ved hvad der er bedst for mig som kvinde. Er det undertrykkende at andre mænd ikke må kigge på os med tørklæde? Føler mig dog undertrykt over at folk som dig vil have at tørklædet skal tages af. Du nævner drab på piger, lad mig minde dig om at profeten Muhammed(saw) blev meget vred og opfordrede de fædre, der dræbte deres døtre om at stoppe med det omgående. Selvom pigerne verden over blev set som en byrde, så havde fædrene ingen ret til at dræbe dem. Og hvad angår æresdrab. Islam arbejder ikke med æresdrab  , det er ikke tilladt at dræbe i islam medmindre der er krig. Pas på med dine udtalelser og uvidenhed ven, det er nemlig sådan at vi aldrig kommer videre. Skal man have en mening om noget, så undersøg emnet først, og derefter dan dig den mening du vil have. Racist eller ej, det er op til dig.                           Til TS. Jeg er ikke racist, det også forbudt islam. Jeg tror på det bedste i  mennesket. 

Anmeld

11. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
mor-til-vanessa skriver:

wow smukt skrevet

Tak 

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Unalisa skriver:

Hold da op sikke noget hva , at de slå sete døtre ihjel ?? Hvor har du den fra ??hvad med alle de psykopater af dansker , der misbruger deres børn?, magen til uvidenhed sæt dig ind i Muslimernes tro før du slynge noget så ........... Ud !

Nøøøj 

Anmeld

11. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
wamse skriver:

Det kender jeg godt, jeg kender det bare i forhold til min vægt, hvor jeg også oplever kommentarer om hvor stor jeg er Generelt synes jeg, at vi lever i et samfund, hvor der er en hårdhed overfor hinanden.

Jeg forsøger mit bedste for at være åben og imødekommende overfor alle mennesker ligegyldigt folkeslag og religion, men som du selv siger, så er folk generelt meget hårde mod hinanden, og det er nemmere at dømme end at sætte sig ind i hinandens forskelligheder.

Min bedste veninde er buddhist - jeg er muslim. Aldrig har vi haft et problem med at tilhøre vidt forskellige religioner - fordi vi respekterer og accepterer hinanden, som vi er, og vi lærer dermed også vores børn at alle er født lige, og ingen er bedre end andre, samt at det er det indre der tæller.

Jeg ville ønske, flere lærte deres børn dette, da verdenen så ville være et noget mere behageligt sted at være

Ked af at høre, du oplever dette ang din vægt. Jeg håber, vi kan komme videre herfra - allesammen og lære at respektere folk ligegyldigt, hvordan de ser ud

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Unalisa skriver:

Øhmm øhmm og hvor bliver den skide ytringsfrihed lige af der ???? Gælder den mon kun for dansker " kristne """

Øhm?????? Jeg svare på hvorfor jeg ikke mener der skal moskeer i dk.... Jeg er sq ligeglad med om folk tror på Gud, Allah eller Thor!

Anmeld

11. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Miss Kat skriver:

Suk.... idioter findes alle steder...  Ignorance er en forbandelse. Ligegyldigt hvilken slags had det drejer sig om, kan det jo ofte bare spores tilbage til uvidenhed.

Det er lige præcis det, racisme er: uvidenhed. Hvordan kunne man ellers dømme mange milioner/miliarder mennesker på 'en gang?

Suk 

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

mor-til-vanessa skriver:

hvor herre bevares

Ja helt ærligt 

Anmeld

11. oktober 2012

Lusi

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg kalder dig ikke racist, men synes da det var skrevet på en lidt nederlagene måde med at hvis man er udlænding og laver kriminilitet så skal man sparkes ud af dk, der er jo en del (udlændinger) som er født og opvokset her, og synes bestemt vi burde få lige mange rettigheder som en dansk dansker har, jeg synes da hellere ikke at det fedt at folk med anden etnisk baggrund laver kriminilitet men der er jo lige så mange dansker ser gør det. 

Hvis vi skal se det på den måde så er der jo en del dansker som længere hen i deres generation har været fra et andet europæisk land, skal de så også sparkes ud, eller hvad? 

Der er jo en del anden, og tredje generation indvandrer som bor her, de føler sku de har lige så mange rettigheder.  

Mit svar var stadig, at danskere skal i fængsel, uanset hudfarve!!
Og udlændinge skal bare ud af landet.. Om det så er franskmænd, tyskere eller kinesere.. Kan stadig ik se hvorfor du føler dig så udsat af min mening, når nu du er dansker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.