Søger kun folk UDEN børn :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

KittyCatta

serinasmor skriver:

hmm .. tak for heads up ... tror desværre bare jeg bliver sorteret fra grundet kvinde og alder i stedet så ... en kvinde på 30 uden angivne forhold til børn osv ... så går hun jo på barsel om 2 sek

Det er lige præcis min søsters situation. Hun er vel at mærke også 30. Da hun søgte, skrev hun ikke noget om børn, blev ansat og to måneder senere kom hun og sagde at hun var gravid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

serinasmor

KittyCatta skriver:

Det er lige præcis min søsters situation. Hun er vel at mærke også 30. Da hun søgte, skrev hun ikke noget om børn, blev ansat og to måneder senere kom hun og sagde at hun var gravid 

men det dumme ved det er jo netop at jeg HAR barn !

Anmeld

8. oktober 2012

Nadia&Daniel

Tak for alle de gode input. Sagen er den, at jeg har det bedste bagland i form af mand, svigerforældre og svigerinde som altid har mulighed for at hjælpe.. Og dette plejede jeg altid at sige til samtalerne (har jeg endelig har været til en).

Men har nu besluttet mig, at fjerne linjen ang. barn og det private, og så tage det til samtalen..

for mig

Anmeld

8. oktober 2012

Vidunderligeunger

Frejsmor skriver:

Ja det er der selvfølgelig.. Og det er også en af grundene til at jeg har valgt at få min søn under uddannelse, fordi det er noget mere fleksibelt at blive hjemme hvis han er syg..

Men iih altså, børnefamilierne skal sgu da også tjene til føden og ja bare fordi en virksomhed ansætter en kvinde uden børn, så betyder det jo ikke at hun ikke får de børn på et tidspunkt..

Øv bøv siger jeg bare - dumme virksomheder!

nej jeg tænker også, hellere et par syge dage af og til, end en på barsel, måske to gange på te-fire år men det må de jo selv om

Jeg skal læse Sygeplejerske de nærste 3 1/2 år fra og med februar så vi er også godt "rustet" til hvis børnene bliver syge.. heldigvis.. min kæreste er en slags selvstændig fra næste år (fisker selv) så han har også muligheden..

Anmeld

8. oktober 2012

Camillos

Nadia&Daniel skriver:

Ja, er jo jobsøgning på FULDTID, og det kræver sin kvinde.. Manden fandt så et okay job (er ved at få kuller af at gå hjemme).. Jeg kender så en i en anden afdeling, og fik hende til at snues lidt

Og beskeden var: ja, uofficielt søger de KUN folk UDEN børn, og folk MEN børn, ville de bare skrive et NEJ til  Det er bare IKKE okay..

Er så træt af at få afslag pga jeg er mor - det er bare ikke okay..

synes heller ikke det er Okay.. men hvad kommer det din arbejdsgiver ved du har børn ? .. tænker lidt.. de må faktisk ikke spørge om det til en jobsamtale? 

Jeg gik gravid til jobsamtale uden at sige det til jobsamtalen og blev heller ikke spurgt om jeg havde børn..  

(abortede) desværre inden den nye jobstart... men stadigvæk ... du har ikke pligt til at oplyse graviditet.. ved så ikke med børn ?

Anmeld

8. oktober 2012

klmf

Bare lige for at give et input fra den anden side af bordet så at sige, så har vi en kammerat med et lille firma. Der er ham selv og 1 anden medarbejder. Han knokler rigtig mange timer for at holde biksen kørende. Det går godt og han lægger allerede nu relativt mange skattekroner i kassen til gavn for os alle. Han har én gang haft en kvinde med børn ansat og der går vist længe inden han tør det igen. Så var ungerne syge på skift, så blev hun smittet af børnene, så blev ungerne syge igen. Det kostede ham så mange ekstratimer for sig selv og kostede en stor ordre. Så hvor surt det end er for os kvinder i den reproduktionsdygtige alder, så forstår jeg altså godt de forbehold man kan have som arbejdsgiver, specielt i de små firmaer. Der er altid 2 sider af sagen...

Anmeld

8. oktober 2012

FruStolpe

Nadia&Daniel skriver:

Går desværre ikke ind for at "lyve" - for det ville komme frem på en eller anden måde  Men det er jo ligefør at de opfordrer det..

Min tanke er: Hvis ikke de spørger, så er det jo ikke at lyve

De kan jo bare spørge, hvis det er noget der er vigtigt for dem at vide.

Anmeld

8. oktober 2012

serinasmor

FruStolpe skriver:

Min tanke er: Hvis ikke de spørger, så er det jo ikke at lyve

De kan jo bare spørge, hvis det er noget der er vigtigt for dem at vide.

Anmeld

8. oktober 2012

.....

Det var jeg slet ikke klar over  . Det er da noget underligt noget at blive valgt fra bare fordi man har børn

Kan selvfølgelig godt se det fra arbejdsgiverens side, at de risikere at deres medarbejdere m. børn risikere sygedage og alt det halløj.

Men synes det er lige grovt nok at blive soteret fra på det grundlag alligevel..

Anmeld

8. oktober 2012

TR

Nadia&Daniel skriver:

Ja, er jo jobsøgning på FULDTID, og det kræver sin kvinde.. Manden fandt så et okay job (er ved at få kuller af at gå hjemme).. Jeg kender så en i en anden afdeling, og fik hende til at snues lidt

Og beskeden var: ja, uofficielt søger de KUN folk UDEN børn, og folk MEN børn, ville de bare skrive et NEJ til  Det er bare IKKE okay..

Er så træt af at få afslag pga jeg er mor - det er bare ikke okay..

Det da bare IKK i orden ! altså

Jeg går selv ledig nu, og jeg er ved at blive skør over, at man søger og søger. og intet hører!

- Der er VIRKELIG ikk ret mange der lige svare tilbage på enes ansøgning.

Man ved ikk om det virkelig er fordi de ikke kan bruge en eller om det fordi sin ansøgning er hen i vejret ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.