Søger kun folk UDEN børn :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

klmf

Nadia&Daniel skriver:

Her snakker vi om en virksomhed, hvor de er 7 i den afdeling jeg "taler" om, plus de er 125 i hele virksomheden. Så de er lidt mere udrystet. Plus hvorfor skal man straffes fordi man har valgt at få børn, men skal jo stadig have mad på bordet, og man behøver ikke at være meget syge. Jeg er selv en type som gerne kommer ind på min fridag, vist jeg skylder timer, eller andre er syge.

Det var også bare for at give en anden vinkel på det - og det er absolut heller ikke for at negligere den utroligt frustrerende situation det er at være ledig og at det er svært at få en fod indenfor. Men at tale om at man bliver straffet fordi man har valgt at få børn, synes jeg måske bliver lidt meget at skyde i skoene på et firma, der lets face it is in for the money. Firmaerne, store som små, kan godt lide under et eventuelt sygefravær. De har ikke et samfundsmæssigt ansvar for at fordele jobsene efter, hvem der også skal have mad på bordet. De ansætter de mennesker med de bedste kvalifikationer og som passer bedst ind i den store sammenhæng. Det er købers marked og der er mange om buddet med attraktiv arbejdskraft.

Håber det lykkedes dig snart at finde et fedt job

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Nadia&Daniel skriver:

Bare lige et spørgsmål  Så folk med små børn skal enten gå hjemme uden løn eller være på dagpenge som belaster samfundet (ifølge nogle)  

Den enkelte arbejdsgiver opfatter det jo ikke som sit ansvar at sørge for, der er beskæftigelse til alle, også folk med børn. Han/hun ser på, hvilken ansøger, der kan forventes at "levere bedst", også i forhold til fraværsdage. I mere gunstige tider er der højere til loftet og rum for flere "typer" ansatte, men i krisetider skal man ikke forvente, at arbejdsgiverne løber nogle risici eller tager et socialt ansvar - desværre. 

Jeg ville ikke selv egne mig som leder, da jeg er blød som smør og sikkert ikke ville kunne stå for en ung, kvindelig ansøger med barn/børn - uanset, at der var mere "sikre" kort på hånden. Dermed er det heller ikke sikkert, jeg ville kunne få biksen til at køre rundt. 

Hold fast i, at det ikke er personligt ment, men kold kalkule, når dit moderskab opfattes som et minus - der er ikke tale om en konspiration mod dig, men om cool business. 

Anmeld

8. oktober 2012

De3Guldklumper

Nadia&Daniel skriver:

Ja, er jo jobsøgning på FULDTID, og det kræver sin kvinde.. Manden fandt så et okay job (er ved at få kuller af at gå hjemme).. Jeg kender så en i en anden afdeling, og fik hende til at snues lidt

Og beskeden var: ja, uofficielt søger de KUN folk UDEN børn, og folk MEN børn, ville de bare skrive et NEJ til  Det er bare IKKE okay..

Er så træt af at få afslag pga jeg er mor - det er bare ikke okay..

Mit bedste råd vil være - få et barn mere så står du straks stærkere til at få et job end når du kun har et barn..

En kvinde mit i 20´erne med et barn på over 1 år = for virksomhederne snarlig barsel = kroner de skal betale.

Kommer du der imod til samtale som kvinde med 2 børn så er chancen ikke særlig stor for at du snarlig skal på barsel igen da de fleste i dagens samfund kun får 2 børn = større job mulighed..

Sorry to say men ja sådan er samfundet skruet sammen i dag. Virksomhederne sparer på pengene hvor de kan - og jeg kan vitterlig godt følge dem. Vi andre rutter jo ikke heller ikke med pengene især ikke når de er små

En lille tanke fra en som har stået nøjagtig hvor du står nu og som har været så heldig at få drømme elevpladsen..

Anmeld

9. oktober 2012

Mor til Ella

Carina:-) skriver:

Ja,det sker jævnligt.

Eller også melder de afbud 10 min før de skal møde på job.

Det var især slemt her da vi havde godt vejr,der gad man ihvertfald ikke at skure toiletter ,når nu stranden trak

Det går så ud over de der desperat gerne vil have et job,for man bliver lidt hård i ens sortering.

Det bliver jeg sku harm over

Og ja som du siger kunne den samtale være kommet en anden

tilgode

Anmeld

9. oktober 2012

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Den enkelte arbejdsgiver opfatter det jo ikke som sit ansvar at sørge for, der er beskæftigelse til alle, også folk med børn. Han/hun ser på, hvilken ansøger, der kan forventes at "levere bedst", også i forhold til fraværsdage. I mere gunstige tider er der højere til loftet og rum for flere "typer" ansatte, men i krisetider skal man ikke forvente, at arbejdsgiverne løber nogle risici eller tager et socialt ansvar - desværre. 

Jeg ville ikke selv egne mig som leder, da jeg er blød som smør og sikkert ikke ville kunne stå for en ung, kvindelig ansøger med barn/børn - uanset, at der var mere "sikre" kort på hånden. Dermed er det heller ikke sikkert, jeg ville kunne få biksen til at køre rundt. 

Hold fast i, at det ikke er personligt ment, men kold kalkule, når dit moderskab opfattes som et minus - der er ikke tale om en konspiration mod dig, men om cool business. 

Anmeld

9. oktober 2012

Carina:-)

Mor til Ella skriver:

Det bliver jeg sku harm over

Og ja som du siger kunne den samtale være kommet en anden

tilgode

Netop.

Og så ved de at man ikke ringer til jobcentret.

Men heldigvis er der også folk "derude" der rigtig gerne vil arbejde,det kan bare være svært indimellem at se skoven for bar træer.

Ihverfald i rengøringsbranchen. 

Anmeld

9. oktober 2012

Mor til Ella

Carina:-) skriver:

Netop.

Og så ved de at man ikke ringer til jobcentret.

Men heldigvis er der også folk "derude" der rigtig gerne vil arbejde,det kan bare være svært indimellem at se skoven for bar træer.

Ihverfald i rengøringsbranchen. 

Ja, der er jeg jo nok typen der havde ringet til jobcentret.....

Jeg står i den situation at jeg gerne vil tage en lærling i salonen og har rettet henvendelse til de 3 skoler i området, men har ikke hørt et kuk og det er et halv år siden jeg ringede

det kan man også godt undre sig over når der skulle være så mange der mister deres lærerplads, eller bare generelt er mange der ikke kan finde en

MYSTISK.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.