Søger kun folk UDEN børn :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.210 visninger
66 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

Nadia&Daniel

Ja, er jo jobsøgning på FULDTID, og det kræver sin kvinde.. Manden fandt så et okay job (er ved at få kuller af at gå hjemme).. Jeg kender så en i en anden afdeling, og fik hende til at snues lidt

Og beskeden var: ja, uofficielt søger de KUN folk UDEN børn, og folk MEN børn, ville de bare skrive et NEJ til  Det er bare IKKE okay..

Er så træt af at få afslag pga jeg er mor - det er bare ikke okay..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Joan ( Smallie )

Nadia&Daniel skriver:

Ja, er jo jobsøgning på FULDTID, og det kræver sin kvinde.. Manden fandt så et okay job (er ved at få kuller af at gå hjemme).. Jeg kender så en i en anden afdeling, og fik hende til at snues lidt

Og beskeden var: ja, uofficielt søger de KUN folk UDEN børn, og folk MEN børn, ville de bare skrive et NEJ til  Det er bare IKKE okay..

Den kender jeg godt. Jeg står til at miste mine dagpenge til nytår og jeg søger ALT hvad der er at søge men ofte høre man jo ikke engang fra dem.

Anmeld

8. oktober 2012

Nadia&Daniel

Joan ( Smallie ) skriver:

Den kender jeg godt. Jeg står til at miste mine dagpenge til nytår og jeg søger ALT hvad der er at søge men ofte høre man jo ikke engang fra dem.

Snakkede med Jobcentret - det med at man sjælden hørte fra virkesomheden, det havde de slet ikke indtrykket af, så de ville tage fat i virkesomhederne - men tror ikke det hjælper..

Anmeld

8. oktober 2012

Noneother

Sådan er det desværre mange steder. Nu skal jeg først selv ud og søge læreplads om et par måneder, men flere af mine medstuderende veninder fik simpelthen ingen respons på deres ansøgninger før at de fjernede det fact at de havde børn fra deres ansøgning..

SÅ blev de til gengæld kaldt til jobsamtale, og de fleste af dem fik osse efterfølgende læreplads.

Så det ville være mit bedste råd. Lad dem kalde dig til jobsamtale før du afslører det. Ellers er det svært overhovedet at få muligheden for at lade dem se dig an.

Anmeld

8. oktober 2012

Gardenia

Nadia&Daniel skriver:

Så lad være med at skrive det?

Anmeld

8. oktober 2012

Joan ( Smallie )

Nadia&Daniel skriver:

Snakkede med Jobcentret - det med at man sjælden hørte fra virkesomheden, det havde de slet ikke indtrykket af, så de ville tage fat i virkesomhederne - men tror ikke det hjælper..

He he de høre ikke en skid sådan nogen steder og hvis de gør så vælger de at overhøre det for der er ikke noget at gøre. Det er arbejdsgivers market lige i tiden og de kan vælge og vrage som det passer dem og det gør de.

Det bliver kun værre fra nytår så bliver jobsøgende mere desperart og så ryger løn og arbejdsforhold i bund.

Anmeld

8. oktober 2012

Moar2011

Nadia&Daniel skriver:

det havde jeg godt nok ikk tænkt på at det var derfor jeg evt får afslag på afslag - så det kun som en fordel at man havde barn/børn for så skulle de som sådan ikke bekymere sig om en evt barsel om hjørnet ..

HMM
sku en mrækelig verden vi efterhånden lever i ..

Anmeld

8. oktober 2012

Nadia&Daniel

Gardenia skriver:

Så lad være med at skrive det?

Går desværre ikke ind for at "lyve" - for det ville komme frem på en eller anden måde  Men det er jo ligefør at de opfordrer det..

Anmeld

8. oktober 2012

Nadia&Daniel

Storms-Mor skriver:

det havde jeg godt nok ikk tænkt på at det var derfor jeg evt får afslag på afslag - så det kun som en fordel at man havde barn/børn for så skulle de som sådan ikke bekymere sig om en evt barsel om hjørnet ..

HMM
sku en mrækelig verden vi efterhånden lever i ..

Samfundet er nærmest imod børnefamilier

Anmeld

8. oktober 2012

Mussen2

Dt er bare så dårligt! Har du et barn? For så er du allernederst ibunken....er min erfaring.

Men som en anden skriver, så lad være med at skriv det fremover i ansøgning. Kommer du til samtale skal du selvfølgelig fortælle det, men forrhåbentlig har du så fået solgt dig selv så godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.