Søger kun folk UDEN børn :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Frejsmor

Wow og jeg som troede det var en fordel man havde fået sine børn inden man kom ud på arbejdsmarkedet.. Min umiddelbare tanke var, at folk hellere vil ansætte en kvinde med børn, da det jo så er mindre sandsynligt at hun smutter på barsel året efter..

Men det ser da ud til at jeg har taget fejl så..

Håber ikke jeg får problemer når jeg er færdiguddannet..

Men ja, som andre skriver, så lad være med at skrive i din ansøgning at du har barn/børn og giv dig selv en chance for at vise dem i egen person, at du kan være en god medarbejder hos dem, selvom du er mor..

Iih og hvor er det egentlig bare diskriminerende, og fuldstændig unødvendigt, hvorfor dælan tror de virksomheder at mødre er dårligere medarbejdere? Pga. børn = sygedage eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Gardenia

Nadia&Daniel skriver:

Går desværre ikke ind for at "lyve" - for det ville komme frem på en eller anden måde  Men det er jo ligefør at de opfordrer det..

Mjae .... I dagens danmark ville jeg ikke se det som at lyve, mere en tilbageholdelse af oplysninger, baseret på tidligere tiders erfaring og et umiddelbart behov for penge

Anmeld

8. oktober 2012

Vidunderligeunger

det er grotesk at det er sådan, for er der nogen der mangler arbejde/penge så er det da børnefamilierne...

men arbejdsgiver har det jo nemt pt. så de vælger jo stabilitet og deeeet kan man ikke altid kalde en mor til f.eks bare to børn mht. sygedage osv... desværre :/

Anmeld

8. oktober 2012

Vidunderligeunger

Frejsmor skriver:

Wow og jeg som troede det var en fordel man havde fået sine børn inden man kom ud på arbejdsmarkedet.. Min umiddelbare tanke var, at folk hellere vil ansætte en kvinde med børn, da det jo så er mindre sandsynligt at hun smutter på barsel året efter..

Men det ser da ud til at jeg har taget fejl så..

Håber ikke jeg får problemer når jeg er færdiguddannet..

Men ja, som andre skriver, så lad være med at skrive i din ansøgning at du har barn/børn og giv dig selv en chance for at vise dem i egen person, at du kan være en god medarbejder hos dem, selvom du er mor..

Iih og hvor er det egentlig bare diskriminerende, og fuldstændig unødvendigt, hvorfor dælan tror de virksomheder at mødre er dårligere medarbejdere? Pga. børn = sygedage eller?

ja det er nok sygedagene.. dem ER der jo unægtelig en del af med, i hvert fald små børn... 

Anmeld

8. oktober 2012

Moar2011

Nadia&Daniel skriver:

Samfundet er nærmest imod børnefamilier

har ligeså lige slettet den sætning fra min ansøgning nu !!

Anmeld

8. oktober 2012

Frejsmor

Vidunderligeunger skriver:

ja det er nok sygedagene.. dem ER der jo unægtelig en del af med, i hvert fald små børn... 

Ja det er der selvfølgelig.. Og det er også en af grundene til at jeg har valgt at få min søn under uddannelse, fordi det er noget mere fleksibelt at blive hjemme hvis han er syg..

Men iih altså, børnefamilierne skal sgu da også tjene til føden og ja bare fordi en virksomhed ansætter en kvinde uden børn, så betyder det jo ikke at hun ikke får de børn på et tidspunkt..

Øv bøv siger jeg bare - dumme virksomheder!

Anmeld

8. oktober 2012

Mother-love

jeg synes det er groteskt..
men jeg ville sende en ansøgning alligevel og lade være med at skrive at jeg var mor..
jeg var på sådan et kursus igennem min fagforening imens jeg gik ledig og der blev vi faktisk rådet til ikke at skrive at vi havde børn netop fordi at folk tit kunne dømme ud fra det. og hvis de så spurgte til jobsamtalen så sagde man self ja.
men at man skulle sælge sig selv på arbejdsfronten ikke på sit personlige liv.

Anmeld

8. oktober 2012

Faith

Nadia&Daniel skriver:

Ja, er jo jobsøgning på FULDTID, og det kræver sin kvinde.. Manden fandt så et okay job (er ved at få kuller af at gå hjemme).. Jeg kender så en i en anden afdeling, og fik hende til at snues lidt

Og beskeden var: ja, uofficielt søger de KUN folk UDEN børn, og folk MEN børn, ville de bare skrive et NEJ til  Det er bare IKKE okay..

Er så træt af at få afslag pga jeg er mor - det er bare ikke okay..

Ej det troede jeg simpelthen ikke de måtte!

Sådan noget kan virkelig gøre mig gal. Ikke i orden!

Anmeld

8. oktober 2012

serinasmor

Faith skriver:

Ej det troede jeg simpelthen ikke de måtte!

Sådan noget kan virkelig gøre mig gal. Ikke i orden!

Det må de heller ikke ... men officielt er det jo bare en anden grund ... a la: vi fik 200 ansøgninger og har valgt den der var mest kompetent og passer bedst ind i firmaet

Anmeld

8. oktober 2012

tarkoflen

Nadia&Daniel skriver:

Ja, er jo jobsøgning på FULDTID, og det kræver sin kvinde.. Manden fandt så et okay job (er ved at få kuller af at gå hjemme).. Jeg kender så en i en anden afdeling, og fik hende til at snues lidt

Og beskeden var: ja, uofficielt søger de KUN folk UDEN børn, og folk MEN børn, ville de bare skrive et NEJ til  Det er bare IKKE okay..

Er så træt af at få afslag pga jeg er mor - det er bare ikke okay..

Det er da langt ude, at de ligefrem siger det til medarbejderne, en ting er, at det er sådan de tænker, det kan man ikke ændre på, men at det er åbenlyst, det er da for tåbeligt!

Hvis jeg var dig ville jeg lade være med at skrive, at jeg havde barn. Du lyver ikke, du giver arbejdsgiver for en mulighed for at se, hvem du er, før han vælger dig fra på så spinkelt et grundlag! Han tilbageholder oplysningen om, at han ikke vil have kvinder med børn, for det må han ikke skrive, og det er da endnu værre!

Du skal selvfølgelig fortælle til en samtale, at du har barn, og så har du ikke løget på nogen måde

Rigtig meget held og lykke med jobsøgningen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.