Søger kun folk UDEN børn :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Frejsmor

Wow og jeg som troede det var en fordel man havde fået sine børn inden man kom ud på arbejdsmarkedet.. Min umiddelbare tanke var, at folk hellere vil ansætte en kvinde med børn, da det jo så er mindre sandsynligt at hun smutter på barsel året efter..

Men det ser da ud til at jeg har taget fejl så..

Håber ikke jeg får problemer når jeg er færdiguddannet..

Men ja, som andre skriver, så lad være med at skrive i din ansøgning at du har barn/børn og giv dig selv en chance for at vise dem i egen person, at du kan være en god medarbejder hos dem, selvom du er mor..

Iih og hvor er det egentlig bare diskriminerende, og fuldstændig unødvendigt, hvorfor dælan tror de virksomheder at mødre er dårligere medarbejdere? Pga. børn = sygedage eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Gardenia

Nadia&Daniel skriver:

Går desværre ikke ind for at "lyve" - for det ville komme frem på en eller anden måde  Men det er jo ligefør at de opfordrer det..

Mjae .... I dagens danmark ville jeg ikke se det som at lyve, mere en tilbageholdelse af oplysninger, baseret på tidligere tiders erfaring og et umiddelbart behov for penge

Anmeld

8. oktober 2012

Vidunderligeunger

det er grotesk at det er sådan, for er der nogen der mangler arbejde/penge så er det da børnefamilierne...

men arbejdsgiver har det jo nemt pt. så de vælger jo stabilitet og deeeet kan man ikke altid kalde en mor til f.eks bare to børn mht. sygedage osv... desværre :/

Anmeld

8. oktober 2012

Vidunderligeunger

Frejsmor skriver:

Wow og jeg som troede det var en fordel man havde fået sine børn inden man kom ud på arbejdsmarkedet.. Min umiddelbare tanke var, at folk hellere vil ansætte en kvinde med børn, da det jo så er mindre sandsynligt at hun smutter på barsel året efter..

Men det ser da ud til at jeg har taget fejl så..