Søger kun folk UDEN børn :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

M (:

Nadia&Daniel skriver:

Ja, er jo jobsøgning på FULDTID, og det kræver sin kvinde.. Manden fandt så et okay job (er ved at få kuller af at gå hjemme).. Jeg kender så en i en anden afdeling, og fik hende til at snues lidt

Og beskeden var: ja, uofficielt søger de KUN folk UDEN børn, og folk MEN børn, ville de bare skrive et NEJ til  Det er bare IKKE okay..

Er så træt af at få afslag pga jeg er mor - det er bare ikke okay..

SKAL man skrive i ansøgningen at man er mor? Det har vel i og for sig ingen betydning for ens kvalifikationer..

Og hvis de så vælger at hyre dig på baggrund af dine kvalifikationer, så finder de vel tids nok ud af, at du godt både kan varetage et arbejde og dit barn/dine børn.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

jydeinden

Nadia&Daniel skriver:

Bare lige et spørgsmål  Så folk med små børn skal enten gå hjemme uden løn eller være på dagpenge som belaster samfundet (ifølge nogle)  

hvis du spørg en virksomhed som det ser ud lige for tiden, så er jeg bange for at svaret er ja.. men det er bestemt ikke kun folk med børn som har svært ved at få job, det gælder ligeså vel for de som er uden erfarring, eller dem som er tæt på pensionsalderen. om man synes det er fair er som sagt en hel anden snak, men jeg tror ærligt ikke at de ikke tænker på hvad der er fair, men i hvad der er flest penge i

altså folk som er på flexjob får det bestemt heller ikke nemmere, de skal konkurrere på lige vilkår med folk som ikke fejler spor, og dét kan man så spørge hvor fair det så er.

Min mening jeg synes systemet er forkert skruet sammen, der burde være jobs til alle, og hvis ikke så skulle det udelukkende være kvalifikation de kiggede på, men dét tvivler jeg meget på at det er desværre

Anmeld

8. oktober 2012

Nadia&Daniel

jydeinden skriver:

hvis du spørg en virksomhed som det ser ud lige for tiden, så er jeg bange for at svaret er ja.. men det er bestemt ikke kun folk med børn som har svært ved at få job, det gælder ligeså vel for de som er uden erfarring, eller dem som er tæt på pensionsalderen. om man synes det er fair er som sagt en hel anden snak, men jeg tror ærligt ikke at de ikke tænker på hvad der er fair, men i hvad der er flest penge i

altså folk som er på flexjob får det bestemt heller ikke nemmere, de skal konkurrere på lige vilkår med folk som ikke fejler spor, og dét kan man så spørge hvor fair det så er.

Min mening jeg synes systemet er forkert skruet sammen, der burde være jobs til alle, og hvis ikke så skulle det udelukkende være kvalifikation de kiggede på, men dét tvivler jeg meget på at det er desværre

Og når man ikke har ret til dagpenge og kh mere, så er det bare synd man har valgt at stifte familie?? Glad for jeg stadig har 72 uger tilbage på dagpenge, for vist samfundet bliver ved, så ser min fremtid ikke lys ud

Men har samme mening om samfundet som dig

Anmeld

8. oktober 2012

Nadia&Daniel

M (: skriver:

SKAL man skrive i ansøgningen at man er mor? Det har vel i og for sig ingen betydning for ens kvalifikationer..

Og hvis de så vælger at hyre dig på baggrund af dine kvalifikationer, så finder de vel tids nok ud af, at du godt både kan varetage et arbejde og dit barn/dine børn.. 

Jobcentret synes man skal - men har forklarede dem hvorfor jeg stopper med at nævne det..

Anmeld

8. oktober 2012

M (:

Nadia&Daniel skriver:

Jobcentret synes man skal - men har forklarede dem hvorfor jeg stopper med at nævne det..

Ja, men anbefalinger kan man jo heldigvis gøre med hvad man vil..

Anmeld

8. oktober 2012

Nadia&Daniel

Ja, men anbefalinger kan man jo heldigvis gøre med hvad man vil..

Men tænkt at man skal forsvar sig selv fordi man har valgt at få børn.. Og at man skal straffes pga det. Jeg håber aldrig vi kommer så langt ud, at vi skal leve af min mands løn, og ikke kunne give Laura en lillebro/lillesøster..

Anmeld

8. oktober 2012

M (:

Nadia&Daniel skriver:

Men tænkt at man skal forsvar sig selv fordi man har valgt at få børn.. Og at man skal straffes pga det. Jeg håber aldrig vi kommer så langt ud, at vi skal leve af min mands løn, og ikke kunne give Laura en lillebro/lillesøster..

Det lyder da også fuldstændig absurd.. Tænk sig, at man ikke kan få job, bare fordi man har valgt at få børn.. Uden børn, hvem skal så føre samfundet videre??  

Derudover sidder jeg da og bliver helt bekymret.. Jeg skal på barsel direkte efter endt uddannelse, får jeg mon så nogensinde et job? Så har jeg jo både et barn og ingen erfaring.. 

Anmeld

8. oktober 2012

jydeinden

Nadia&Daniel skriver:

Og når man ikke har ret til dagpenge og kh mere, så er det bare synd man har valgt at stifte familie?? Glad for jeg stadig har 72 uger tilbage på dagpenge, for vist samfundet bliver ved, så ser min fremtid ikke lys ud

Men har samme mening om samfundet som dig

man kan bestemt håbe på at det med tiden ændre sig, at flere virksomheder vil blomstre op, og der bliver færre om budet. altså jeg kan huske da jeg gik i aktivering ( før jeg blev sygemeldt) der var der direkte jobs som jobkonsulenterne anbefalede en IKKE at søge, da de i forvejen druknede i ansøgninger ( var alt indenfor pædagog verdenen) og tror faktisk skræmmende nok det stadig er sådan

men kender da en som først fik et job i aller sidste øjeblik nærmest ( hun er blevet ansat her fra november og hendes dagpenge udløber fra januar)

men jeg håber da meget for dig at du før eller siden får heldet med dig

Anmeld

8. oktober 2012

Nadia&Daniel

Det lyder da også fuldstændig absurd.. Tænk sig, at man ikke kan få job, bare fordi man har valgt at få børn.. Uden børn, hvem skal så føre samfundet videre??  

Derudover sidder jeg da og bliver helt bekymret.. Jeg skal på barsel direkte efter endt uddannelse, får jeg mon så nogensinde et job? Så har jeg jo både et barn og ingen erfaring.. 

Ej, ville altså ikke skræmme dig med denne tråd, var slet ikke min menig.. Kan være du er heldigere end mig  Hvad er du uddannet indenfor??

Anmeld

8. oktober 2012

M (:

Ej, ville altså ikke skræmme dig med denne tråd, var slet ikke min menig.. Kan være du er heldigere end mig  Hvad er du uddannet indenfor??

Nej nej, det gør du heller ikke.. Tanken er ikke ny for mig, men troede faktisk det ville tælle op nærmere end ned at have et barn.. For uanset er jeg nok ikke specielt fristende for kommende arbejdsgivere:

Uden barn: 23 år, i fast parforhold gennem 6 år, ingen børn, ingen erfaring (udover vikarjobs og ufaglærte jobs i hjemmeplejen) = snarlig barsel i de flestes tanker

Med barn: 24 år, fast parforhold gennem 7 år, et barn på ca. 1 år,  ingen erfaring (udover vikarjobs og ufaglærte jobs i hjemmeplejen) = ingen snarlig barsel (formodentlig ) - men åbenbart heller intet job pga. ovennævnte barn.. 

Jeg er færdiguddannet sygeplejerske 25. januar, og har termin 1. april (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.