Søger kun folk UDEN børn :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

serinasmor

Nadia&Daniel skriver:

Ja, er jo jobsøgning på FULDTID, og det kræver sin kvinde.. Manden fandt så et okay job (er ved at få kuller af at gå hjemme).. Jeg kender så en i en anden afdeling, og fik hende til at snues lidt

Og beskeden var: ja, uofficielt søger de KUN folk UDEN børn, og folk MEN børn, ville de bare skrive et NEJ til  Det er bare IKKE okay..

Er så træt af at få afslag pga jeg er mor - det er bare ikke okay..

hmm .. tak for heads up ... tror desværre bare jeg bliver sorteret fra grundet kvinde og alder i stedet så ... en kvinde på 30 uden angivne forhold til børn osv ... så går hun jo på barsel om 2 sek

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Kvist

Nadia&Daniel skriver:

Ja, er jo jobsøgning på FULDTID, og det kræver sin kvinde.. Manden fandt så et okay job (er ved at få kuller af at gå hjemme).. Jeg kender så en i en anden afdeling, og fik hende til at snues lidt

Og beskeden var: ja, uofficielt søger de KUN folk UDEN børn, og folk MEN børn, ville de bare skrive et NEJ til  Det er bare IKKE okay..

Er så træt af at få afslag pga jeg er mor - det er bare ikke okay..

Det er så RØV, ja undskyld Går også hjemme og har gjort det siden barsel sluttede i oktober sidste år.. Jeg har et halvt år tilbage på dagpenge og søger alt jeg kan.. Men får afslag på afslag.. Er ved at blive sindsyg.. Men tror også jeg vælger at fjerne min søn fra på ansøgninger nu efter hvad i andre skriver..

Anmeld

8. oktober 2012

Skouboe

Jeg har ALDRIG nævnt i nogen ansøgning at jeg havde børn, var gift osv - i min verden hører det slet ikke hjemme. Ansøgningen handler om DIG og hvorfor DU er den bedste til jobbet. Hele meningen med ansøgningen er at få arbejdsgiveren til at forestille sig DIG i jobbet.

I mit CV står der at jeg er gift og har 2 børn - det fylder en linje sammen med de andre personlige oplysninger. En af mine veninder der arbejder med HR anbefalede mig på et tidspunkt at skrive i samme forbindelse, hvis man havde god mulighed for pasning, fx en bedsteforælder på pension/efterløn i nærheden.

Anmeld

8. oktober 2012

Carina:-)

Nadia&Daniel skriver:

Snakkede med Jobcentret - det med at man sjælden hørte fra virkesomheden, det havde de slet ikke indtrykket af, så de ville tage fat i virkesomhederne - men tror ikke det hjælper..

Nu er jeg selv arbejdsgiver.

(Rengøring)

Og jeg får omkring 75 ansøgninger pr job.

Så jeg svarer dem der er int. har ikke tid til andet desværre.

At der så også er mange af dem der søger,der ikke dukker op til samtale er et andet prob....

Anmeld

8. oktober 2012

Og jeg fravælger ikke folk med børn-det ville også være underligt med den priotering når jeg selv har 7 stk 

Anmeld

8. oktober 2012

serinasmor

Skouboe skriver:

Jeg har ALDRIG nævnt i nogen ansøgning at jeg havde børn, var gift osv - i min verden hører det slet ikke hjemme. Ansøgningen handler om DIG og hvorfor DU er den bedste til jobbet. Hele meningen med ansøgningen er at få arbejdsgiveren til at forestille sig DIG i jobbet.

I mit CV står der at jeg er gift og har 2 børn - det fylder en linje sammen med de andre personlige oplysninger. En af mine veninder der arbejder med HR anbefalede mig på et tidspunkt at skrive i samme forbindelse, hvis man havde god mulighed for pasning, fx en bedsteforælder på pension/efterløn i nærheden.

hos mig står det også kun i mit cv .. men hvis de slet ikke tager folk i betragtning der har børn (kvinder) ... så må det jo heller ikke stå på cv'et

Anmeld

8. oktober 2012

Mor til Ella

Carina:-) skriver:

Nu er jeg selv arbejdsgiver.

(Rengøring)

Og jeg får omkring 75 ansøgninger pr job.

Så jeg svarer dem der er int. har ikke tid til andet desværre.

At der så også er mange af dem der søger,der ikke dukker op til samtale er et andet prob....

Sådan gør jeg altså også....

Ellers er det faktisk næsten et job at svarer ansøgninger alene......

Er der virkelig folk der vil være bekendt ikke at møde op til en jobsamtale

Anmeld

8. oktober 2012

MorDk

Du har da ikke pligt til at oplyse til en samtale om du har børn eller ej... Men klart hvis de direkte spørger dig så ville jeg svare ærligt... MEN droppe at skrive det i ansøgningen evt. MEN sys det er langt ude...

Anmeld

8. oktober 2012

Skouboe

serinasmor skriver:

hos mig står det også kun i mit cv .. men hvis de slet ikke tager folk i betragtning der har børn (kvinder) ... så må det jo heller ikke stå på cv'et

Det kan sagtens tænkes. Jeg har ikke haft mærkbare problemer på den baggrund, men der er da sikkert nogle arbejdsgivere der vælger fra på den konto. Det kommer sikkert også an på jobbet. 

Anmeld

8. oktober 2012

Mor til Ella skriver:

Sådan gør jeg altså også....

Ellers er det faktisk næsten et job at svarer ansøgninger alene......

Er der virkelig folk der vil være bekendt ikke at møde op til en jobsamtale

Ja,det sker jævnligt.

Eller også melder de afbud 10 min før de skal møde på job.

Det var især slemt her da vi havde godt vejr,der gad man ihvertfald ikke at skure toiletter ,når nu stranden trak

Det går så ud over de der desperat gerne vil have et job,for man bliver lidt hård i ens sortering.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.