Når det kan svare sig at blive skilt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Carina:-)

Dustmuz skriver:

Vi ville faktisk spare mere på politikerne (skræmmende nok)
jeg tror faktisk ikke kongehuset koster mere end 5-600 millioner om året Totalt set..
frederik eller joakim (ham der har gårde i sønderjylland) sørger jo for sin egen indkomst, og lever jo også hovedsagligt af den

Til gengæld betaler vi så for hans ex og hendes loverboy.

Men ja der burde stammes op over hele linien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Dustmuz

Carina:-) skriver:

Til gengæld betaler vi så for hans ex og hendes loverboy.

Men ja der burde stammes op over hele linien.

rigtigt nok..
men hans ex, koster jo ca det samme som 1 poltiker .. hvad med at spare dem begge 2 væk

Anmeld

8. oktober 2012

Carina:-)

Dustmuz skriver:

rigtigt nok..
men hans ex, koster jo ca det samme som 1 poltiker .. hvad med at spare dem begge 2 væk

Hæhæ Ja det kunne være løsningen.

Men jeg tror nu mere på at vi mister vores sundhedsvæsen inden det sker.

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Carina:-) skriver:

Hæhæ Ja det kunne være løsningen.

Men jeg tror nu mere på at vi mister vores sundhedsvæsen inden det sker.

Vi mister ALT inden politikerne vælger at de ikke skal have lønforhøjelse hvert år, og vil gå ned i løn..

jeg er desværre af den holdning at den regering der var tidligere og den der er nu. burde skiftes HELT ud og nægtes at komme til magten bare i 4-8 år..
og så få nogen sprit nye ind, som absolut INTET har haft med politik og gøre før..
stikke dem nogen økonomiske rådgivere, og så sætte et par folk på posten til at holde rede på hvad pengene bliver brugt på..
samtidig, så vil disse "nye politikere" kun kunne få 200kr i timen. og 5 ugers ferie, samt ferie fri dage

1: DK ville spare ÅNDSVAGT mange penge..
2: Danmark ville få folk ind, som nok ville tænke mere på folket end på egen penge pung (dem vi har nu, tænker nemlig kun på egen pengepung)
3: tror rent faktisk det ville gavne erhvervslivet i DK, da man nok ville gøre danmark til et mere konkurrence dygtigt land.. hvad afgifter og sådan angår..

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Dustmuz skriver:

Vi mister ALT inden politikerne vælger at de ikke skal have lønforhøjelse hvert år, og vil gå ned i løn..

jeg er desværre af den holdning at den regering der var tidligere og den der er nu. burde skiftes HELT ud og nægtes at komme til magten bare i 4-8 år..
og så få nogen sprit nye ind, som absolut INTET har haft med politik og gøre før..
stikke dem nogen økonomiske rådgivere, og så sætte et par folk på posten til at holde rede på hvad pengene bliver brugt på..
samtidig, så vil disse "nye politikere" kun kunne få 200kr i timen. og 5 ugers ferie, samt ferie fri dage

1: DK ville spare ÅNDSVAGT mange penge..
2: Danmark ville få folk ind, som nok ville tænke mere på folket end på egen penge pung (dem vi har nu, tænker nemlig kun på egen pengepung)
3: tror rent faktisk det ville gavne erhvervslivet i DK, da man nok ville gøre danmark til et mere konkurrence dygtigt land.. hvad afgifter og sådan angår..

Bliver lige nødt til at tilføje, at jeg ved, at mange (hvis ikke de fleste!) politikere tænker mere på folket end på egen pengepung.

De er - hvad langt de fleste angår - flittige, talentfulde folk, som snildt ville kunne få et andet job med høj indkomst, hvis de ønskede det.

200 kr i timen er ikke deres virkelighed - folkevalgt eller ej.

Bare lige FYI.

Anmeld

8. oktober 2012

Bak

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg har før set denne "problematik" omtalt. Også på TV.

I bund og grund mener jeg, at det er forældet, når vi som samfund binder lov, pligt og ret sammen med ægteskabet. 

Jeg mener, at alle - uanset hvordan de samlever - må være lige for loven.

Men når det er sagt, så må jeg indrømme, at jeg også får lyst til at ruske de mennesker, der står frem med udtalelser "Mine dagpenge løber ud, og så bliver vi nødt til at gå fra hinanden, for at kunne få det til at løbe rundt." Hvad er det dog for en slap holdning og krævementalitet. Så vil det da slet ingen ende tage, hvis det er borgernes tilgang til problemet... Hvad er det næste led i ansvarsfraskrivelsen? - Forsikringssvindel?? -"Mine dagpenge løber ud, så jeg blev nødt til at putte min arm i kødhakkeren, for at kunne få det til at løbe rundt."

Nej, jeg mener virkelig, at mange er helt galt på den...

Det hedder jo heller ikke "I medgang og modgang*" 

(* Behov for offentlig forsørgelse undtaget)

Enig!!

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Bliver lige nødt til at tilføje, at jeg ved, at mange (hvis ikke de fleste!) politikere tænker mere på folket end på egen pengepung.

De er - hvad langt de fleste angår - flittige, talentfulde folk, som snildt ville kunne få et andet job med høj indkomst, hvis de ønskede det.

200 kr i timen er ikke deres virkelighed - folkevalgt eller ej.

Bare lige FYI.

jeg har mødt et par politikere, og når man snakker med dem, så er det ih og åh så meget folket de vil hjælpe..

men prøv og se hvad de foretager sig..

Det de siger er 1 og det de gør er 2..

1 og 2 er ikke altid lig = 3 som man vil mene..
i størstedelen af tilfældene er det desværre kun 2..

har da mødt een enkelt politiker for 6 års tid siden som INDRØMMEDE at han KUN gjorde det for pengene..
han tjente jo knap 950.000 om året ved at side i folketinget..
og jeg tror rent faktisk at det er det som trækker dem..
De er jo IKKE villige til at gå bare LIDT ned i løn for at spare penge i danmark.. De vil ikke engang gå med til at fjerne deres egen lønforhøjelse på 2.5% om året.. (taget fra en artikkel fra politikken, vi havde i samfundsfag, ang deres løn)

Derfor, bliver det MEGET svært for nogen som helst, at ændre min holdning omkring poltikere lige PT..
medmindre vi får nogen politikere ind, som kan finde ud af at gøre det de siger..

en folketings politiker tjener alt lige fra 700.000 op til knap 2.5 mill om året..
jeg selv syntes det er en RIMELIG fed løn at få, taget i betragtning af alt det ferie de har, alt det de får betalt osv..

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Dustmuz skriver:

jeg har mødt et par politikere, og når man snakker med dem, så er det ih og åh så meget folket de vil hjælpe..

men prøv og se hvad de foretager sig..

Det de siger er 1 og det de gør er 2..

1 og 2 er ikke altid lig = 3 som man vil mene..
i størstedelen af tilfældene er det desværre kun 2..

har da mødt een enkelt politiker for 6 års tid siden som INDRØMMEDE at han KUN gjorde det for pengene..
han tjente jo knap 950.000 om året ved at side i folketinget..
og jeg tror rent faktisk at det er det som trækker dem..
De er jo IKKE villige til at gå bare LIDT ned i løn for at spare penge i danmark.. De vil ikke engang gå med til at fjerne deres egen lønforhøjelse på 2.5% om året.. (taget fra en artikkel fra politikken, vi havde i samfundsfag, ang deres løn)

Derfor, bliver det MEGET svært for nogen som helst, at ændre min holdning omkring poltikere lige PT..
medmindre vi får nogen politikere ind, som kan finde ud af at gøre det de siger..

en folketings politiker tjener alt lige fra 700.000 op til knap 2.5 mill om året..
jeg selv syntes det er en RIMELIG fed løn at få, taget i betragtning af alt det ferie de har, alt det de får betalt osv..

Ja, de får en fed løn. - Ligesom så mange andre ledere.

Det kunne måske nok have klædt dem at gå ned i lønfohøjelse, men tror, det ville signalere, at problemerne handler om netop deres indkomst, - hvilket jo ikke er tilfældet...

Politisk ideologi og politisk praksis er to forskellige ting.

En politiker er ikke utroværdig, fordi han mener et, og beslutter noget andet. Ikke nødvendigvis. Det handler om kompromiser. Ligesom så meget andet. Det er, hvad hele den demokratiske grundtanke bygger på... 

At du har mødt et politiker-fjols siger jo ikke noget om alle politikere til alle tider.

Heller ikke her kan det nytte at generalisere. 

Anmeld

8. oktober 2012

Lusi

Dustmuz skriver:

hehe.. absolut.. hehe

jeg er nu deres eneste barn, og har ikke boet hjemme siden jeg blev 18 (gudskelov for det da)

Ja havde næsten regnet ud, at de ik havde hjemmeboende børn

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, de får en fed løn. - Ligesom så mange andre ledere.

Det kunne måske nok have klædt dem at gå ned i lønfohøjelse, men tror, det ville signalere, at problemerne handler om netop deres indkomst, - hvilket jo ikke er tilfældet...

Politisk ideologi og politisk praksis er to forskellige ting.

En politiker er ikke utroværdig, fordi han mener et, og beslutter noget andet. Ikke nødvendigvis. Det handler om kompromiser. Ligesom så meget andet. Det er, hvad hele den demokratiske grundtanke bygger på... 

At du har mødt et politiker-fjols siger jo ikke noget om alle politikere til alle tider.

Heller ikke her kan det nytte at generalisere. 

vi kan tage et par gode eksempler..

Den "billigste" politiker
700.000 i løn om året..
lad os tage 20 ugers arbejds tid om året..
det er 100 dage
det er 7000 om dagen..
han arbejder i snit 10 timer om dagen
det er 700kr i timen..
Det er en ret pæn løn
specielt fordi at hans ferie også bliver betalt af statskassen.
ud over det, sidder han i nogen kommisioner, eller andre råd, så får han også løn for dem, samt han får gage for at sidde til et møde (ved siden af hans ordinære løn)

en politiker som siger følgende
"Jeg vil sænke mellem skatten"

skal ikke gå ud og hæve mellem skatten..
så er man ret så utroværdig, i min verden.
bare for at tage et eksempel

Siger ikke Alle politikere er sådan..
men største delen af dem som sidder med bare en lille bitte smule magt, tænker oftest på egen pengepung, når det kommer til at skulle træffe en beslutning.

han er den eneste som har sagt det direkte..
de andre siger det igennem deres handlinger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.