Dustmuz skriver:
jeg har mødt et par politikere, og når man snakker med dem, så er det ih og åh så meget folket de vil hjælpe..
men prøv og se hvad de foretager sig..
Det de siger er 1 og det de gør er 2..
1 og 2 er ikke altid lig = 3 som man vil mene..
i størstedelen af tilfældene er det desværre kun 2..
har da mødt een enkelt politiker for 6 års tid siden som INDRØMMEDE at han KUN gjorde det for pengene..
han tjente jo knap 950.000 om året ved at side i folketinget..
og jeg tror rent faktisk at det er det som trækker dem..
De er jo IKKE villige til at gå bare LIDT ned i løn for at spare penge i danmark.. De vil ikke engang gå med til at fjerne deres egen lønforhøjelse på 2.5% om året.. (taget fra en artikkel fra politikken, vi havde i samfundsfag, ang deres løn)
Derfor, bliver det MEGET svært for nogen som helst, at ændre min holdning omkring poltikere lige PT..
medmindre vi får nogen politikere ind, som kan finde ud af at gøre det de siger..
en folketings politiker tjener alt lige fra 700.000 op til knap 2.5 mill om året..
jeg selv syntes det er en RIMELIG fed løn at få, taget i betragtning af alt det ferie de har, alt det de får betalt osv..
Ja, de får en fed løn. - Ligesom så mange andre ledere.
Det kunne måske nok have klædt dem at gå ned i lønfohøjelse, men tror, det ville signalere, at problemerne handler om netop deres indkomst, - hvilket jo ikke er tilfældet...
Politisk ideologi og politisk praksis er to forskellige ting.
En politiker er ikke utroværdig, fordi han mener et, og beslutter noget andet. Ikke nødvendigvis. Det handler om kompromiser. Ligesom så meget andet. Det er, hvad hele den demokratiske grundtanke bygger på...
At du har mødt et politiker-fjols siger jo ikke noget om alle politikere til alle tider.
Heller ikke her kan det nytte at generalisere.
Anmeld