Når det kan svare sig at blive skilt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Joan ( Smallie ) skriver:

Se der kan vi så blive helt enig.

Men den opfattelse du har er jo meget den man bliver udsat for som arbejdsløs. Det er sku da bare fordi de ikke gider arbejde. Og for hulan jeg har hørt mange nu går det frem ad igen. Jah tak skal du sku have så lukker vestas i Viborg og ja de fyre lige 400 mennesker. Kan godt se det går frem ad da.

Nej jeg har prøvet MANGE ting for at finde et arbejde til mig selv eller skabe et arbejde til mig selv. Men sku ikke nemt har i det mørke jylland altid.

Den opfattelse jeg har, håber  jeg ikke er den, du føler, du negativt bliver udsat for som arbejdsløs!

Jeg kender selv alt til det!

Og jeg mener ikke, der er noget "bare" i forbindelse med løsningen på så store problemer. Men jeg mener, man skal huske, at man selv har enorm handlekraft gemt i sit unikke korpus 

Og så skal man huske at være taknemlig, - så længe man dog har det godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

M&N

MorDk skriver:

Jeg sys det er for skørt hvis man lader sig skille og "fupper" systemet...

MEN jeg kan da sige at ØKONOMI er den ENESTE grund til at kæresten og jeg IKKE er blevet gift!  Wonder why?! For så er der ik meget hjælp at hente nogle steder hvis det er...

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Dustmuz skriver:

ganske enig i det du skriver..

men vil din økonomi, kunne tåle hvis du eller din ægtefælde (hvis du i så fald har sådanne) mistede sin indtægt
(antagelse af at den ene part var på Dagpenge)

og hvis i ikke ville kunne tåle sådanne et hug, hvad ville Du/i så gøre for at få det til at løbe rundt??

Det er ikke nemt at sælge et hus lige PT.
bilen kan være en nødvendighed, alt efter bopæl og afstand til arbejde.

Det er i hvert fald sådan jeg ser det

Min personlige historie mener jeg ikke er relevant. Vi er alle forskellige..

Men jeg ville gøre, hvad jeg kunne, - det ved jeg. Og jeg ville ikke begræde kh-regler allerede før jeg vidste, om de ville komme til at have betydning for mig og en eventuel stor krise, min familie blev kastet ud i.

Sygedagpengereglerne mener jeg dog er 100% crap. - Kan ikke begribe, at man kan sætte fælles loft over individuelle sygdomsperioder, der gør folk uarbejdsdygtige... 

Anmeld

8. oktober 2012

Carina:-)

Det er da underligt så meget omtale dagpengeretten har fået ,fordi det er 16.000 der mister retten til januar.

Der har altid været nogen der har mistet dagpenge hvert eneste år,dem hører vi bare ikke om fordi det ikke er mange på en gang.

Jeg kan godt forstå folks frustation,men kunne samtidig også godt tænke mig at høre hvor "folk" regner med pengene skal komme fra?

Skal vi droppe vores gratis sundhedsvæsen,eller tandpleje til børn under 18?

For facts er,at pengene skal jo findes et eller andet sted,så hvor skal vi spare nu?

Og så synes jeg stadig det er sært at der er 5000 jobs der ikke er besat,samt at f.eks rengøringsbranchen ikke kan få folk.

Vikarbureaerne har også prob. med at finde folk,så derfor har vi stadig rigtig mange østlændinge gående i jobs som danskerne ikke gider.

Det er sgu tankevækkende.,at krise eller ej-så har vi stadig en mening om hvad vi dælme ikke vil lave.

Det gælder self. ikke dem der pga sygdom er låst i systemmet.

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Frk. Himmelblå skriver:

Min personlige historie mener jeg ikke er relevant. Vi er alle forskellige..

Men jeg ville gøre, hvad jeg kunne, - det ved jeg. Og jeg ville ikke begræde kh-regler allerede før jeg vidste, om de ville komme til at have betydning for mig og en eventuel stor krise, min familie blev kastet ud i.

Sygedagpengereglerne mener jeg dog er 100% crap. - Kan ikke begribe, at man kan sætte fælles loft over individuelle sygdomsperioder, der gør folk uarbejdsdygtige... 

Relevans og relevans.. sådan set ikke..
Det var bare mere for og se om Du ville kunne "klare den"
intet andet..
vi behøver hverken tal eller noget.. hehe..

man er desværre nødt til at se på visse ting, inden man ender i dem..
man hvad jo ikke bare ud i en gylletank, uden at vide hvor dyp den er.. (det ville i hvert fald være ret dumt)
bare for at give et "groft" eksempel..

når det kommer til økonomi, er man for det meste nødt til at se lidt frem i tiden..
Specielt hvis man står til at miste den ene parts indkomst.. Det er ikke noget man først kan begynde og se på Når det er sket..
I hvert fald sådan jeg forstår det du skriver

Ja sygedagpengeregler er til at lukke op og skide stort og flot på.
men hey.. der er andre ting såsom politikerløninger også..
specielt fordi at selv i spare runder, skal de have lønforhøjelser..
staten kunne spare op imod 1.5 mia om året, ved at rykke deres egen pension alder til folkepensionen, samt halvere deres pensions ordning (de tjener åndsvagt meget som pensionister resten af deres liv)

de penge kunne være brugt bedre syntes jeg

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Carina:-) skriver:

Det er da underligt så meget omtale dagpengeretten har fået ,fordi det er 16.000 der mister retten til januar.

Der har altid været nogen der har mistet dagpenge hvert eneste år,dem hører vi bare ikke om fordi det ikke er mange på en gang.

Jeg kan godt forstå folks frustation,men kunne samtidig også godt tænke mig at høre hvor "folk" regner med pengene skal komme fra?

Skal vi droppe vores gratis sundhedsvæsen,eller tandpleje til børn under 18?

For facts er,at pengene skal jo findes et eller andet sted,så hvor skal vi spare nu?

Og så synes jeg stadig det er sært at der er 5000 jobs der ikke er besat,samt at f.eks rengøringsbranchen ikke kan få folk.

Vikarbureaerne har også prob. med at finde folk,så derfor har vi stadig rigtig mange østlændinge gående i jobs som danskerne ikke gider.

Det er sgu tankevækkende.,at krise eller ej-så har vi stadig en mening om hvad vi dælme ikke vil lave.

Det gælder self. ikke dem der pga sygdom er låst i systemmet.

Nu vil jeg kun lige citere dig på lidt af det du skriver

pengene skal jo findes et eller andet sted,så hvor skal vi spare nu?

POLITIKERE.. som jeg skrev i et indlæg for lidt siden (denne tråd) så kan man faktisk spare 1.5 mia om året på dem

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Dustmuz skriver:

Relevans og relevans.. sådan set ikke..
Det var bare mere for og se om Du ville kunne "klare den"
intet andet..
vi behøver hverken tal eller noget.. hehe..

man er desværre nødt til at se på visse ting, inden man ender i dem..
man hvad jo ikke bare ud i en gylletank, uden at vide hvor dyp den er.. (det ville i hvert fald være ret dumt)
bare for at give et "groft" eksempel..

når det kommer til økonomi, er man for det meste nødt til at se lidt frem i tiden..
Specielt hvis man står til at miste den ene parts indkomst.. Det er ikke noget man først kan begynde og se på Når det er sket..
I hvert fald sådan jeg forstår det du skriver

Ja sygedagpengeregler er til at lukke op og skide stort og flot på.
men hey.. der er andre ting såsom politikerløninger også..
specielt fordi at selv i spare runder, skal de have lønforhøjelser..
staten kunne spare op imod 1.5 mia om året, ved at rykke deres egen pension alder til folkepensionen, samt halvere deres pensions ordning (de tjener åndsvagt meget som pensionister resten af deres liv)

de penge kunne være brugt bedre syntes jeg

Nej, man skal selvfølgelig se frem i tiden, når man fx sætter sig i hus osv. Men at se frem i tiden, mener jeg ikke omhandler et kontanthjælpssystem.. Det handler vel mere om, at man sørger for at sidde således, at man vil kunne klare tunge økonomiske udfordringer for en periode.. Probemet her er så, at rigtig mange troede, de netop havde sikret sig selv via dagpengesystemet,  hvor der så er blevet lavet om på spillereglerne nu. Det er problematisk. Men dagpengene har trods alt være tilgængelige i to år. Så alt andet lige, har man da haft lidt tid til at gøre nogle (drastiske) justeringer. (De ændrede vilkår for DP er jo også længe varslet).

Men nemt er det ikke.

Som svar på dit sp omkring min økonomi: Ja, vi ville kunne klare det. (Men det ændrer vel ikke hverken fra eller til i forhold til problematikken?)

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Frk. Himmelblå skriver:

Nej, man skal selvfølgelig se frem i tiden, når man fx sætter sig i hus osv. Men at se frem i tiden, mener jeg ikke omhandler et kontanthjælpssystem.. Det handler vel mere om, at man sørger for at sidde således, at man vil kunne klare tunge økonomiske udfordringer for en periode.. Probemet her er så, at rigtig mange troede, de netop havde sikret sig selv via dagpengesystemet,  hvor der så er blevet lavet om på spillereglerne nu. Det er problematisk. Men dagpengene har trods alt være tilgængelige i to år. Så alt andet lige, har man da haft lidt tid til at gøre nogle (drastiske) justeringer. (De ændrede vilkår for DP er jo også længe varslet).

Men nemt er det ikke.

Som svar på dit sp omkring min økonomi: Ja, vi ville kunne klare det. (Men det ændrer vel ikke hverken fra eller til i forhold til problematikken?)

Ja det har været ude længe, de personer jeg lige kender som sidder i den suppedas med dagpenge, de har da også prøvet at finde job.
en enkelt jeg kender, prøver dog at sælge huset (hvilket går af H til..

Det ændre skam intet ved problematiken, det var nysgerrighed, for at se om Du/i ville kunne klare jer for 1 indkomst..
Det er nemlig de færreste i danmark som kan dette..
dem som ligger i middelklasse indkomst (300-400.000 om året)
vil måske kunne klare sig for 1 indkomst, alt efter deres situation..

Dem der ligger lavere end det, vil ikke kunne forsørge en familie med 1 indkomst..

Anmeld

8. oktober 2012

Carina:-)

Dustmuz skriver:

Nu vil jeg kun lige citere dig på lidt af det du skriver

pengene skal jo findes et eller andet sted,så hvor skal vi spare nu?

POLITIKERE.. som jeg skrev i et indlæg for lidt siden (denne tråd) så kan man faktisk spare 1.5 mia om året på dem

Ja,eller bede kongehuset om at skære lidt ned på udgifterne 

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Carina:-) skriver:

Ja,eller bede kongehuset om at skære lidt ned på udgifterne 

Vi ville faktisk spare mere på politikerne (skræmmende nok)
jeg tror faktisk ikke kongehuset koster mere end 5-600 millioner om året Totalt set..
frederik eller joakim (ham der har gårde i sønderjylland) sørger jo for sin egen indkomst, og lever jo også hovedsagligt af den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.