Når det kan svare sig at blive skilt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Dustmuz

Den lykkelige skriver:

Jeg kan godt forstå dem som så lader sig skille..
Min kæreste og jeg er ikke gift, selvom vi rigtig gerne ville pga jeg er på kontanthjælp
Min mor blev meget syg for 2 år siden efter hun blev bidt af en skovflådt.. blev behandlet forkert af systemet og endte med at få borrelia.. der har været så mange efterfølgere på det, hun går STADIG nu her to år efter til undersøgelser for at blive udredt.. men intet held endnu.. så frustrerende for hende oveni hun skal kæmpe med hver dag at have det dårlig..
MEN så mistede hun ret til sygedagpenge efter de 52 uger, fordi hun ikke havde fået diagnose.. Nu kan hun ikke få kontanthjælp fordi hun er gift med min far, de har hus, bil og formue (som de jo har knoklet for at have).. Hun er for syg til at arbejde.. så det bare en skøn situation.. der fik de afvide at de da bare kunne lade sig skille  efter næsten 30 års ægteskab
Jeg synes bare det er reglerne det er galt med.. en "gammeldags" regel hvor at hvis man er gift så er den anden "forsørger".. Men langt ude.. for hvis min kæreste og jeg var gift så ville vi da ikke have flere eller færre udgifter

Velkommen til den favre verden af DANMARK..

Mine forældre overvejer da også at blive skilt fra næste år, hvis min mors sygdoms sag ikke bliver afsluttet, da deres indkomst vil falde med næsten 9000, hvilket de ikke har råd til..

det kan i dagens DK faktisk ikke svare sig og være gift andet end hvis man kan forsørge sig selv 200%

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Dustmuz

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg har før set denne "problematik" omtalt. Også på TV.

I bund og grund mener jeg, at det er forældet, når vi som samfund binder lov, pligt og ret sammen med ægteskabet. 

Jeg mener, at alle - uanset hvordan de samlever - må være lige for loven.

Men når det er sagt, så må jeg indrømme, at jeg også får lyst til at ruske de mennesker, der står frem med udtalelser "Mine dagpenge løber ud, og så bliver vi nødt til at gå fra hinanden, for at kunne få det til at løbe rundt." Hvad er det dog for en slap holdning og krævementalitet. Så vil det da slet ingen ende tage, hvis det er borgernes tilgang til problemet... Hvad er det næste led i ansvarsfraskrivelsen? - Forsikringssvindel?? -"Mine dagpenge løber ud, så jeg blev nødt til at putte min arm i kødhakkeren, for at kunne få det til at løbe rundt."

Nej, jeg mener virkelig, at mange er helt galt på den...

Det hedder jo heller ikke "I medgang og modgang*" 

(* Behov for offentlig forsørgelse undtaget)

der er faktisk nogen hvor deres økonomiske situation vil ryge til helved, pga de mister (7-15.000 kr om måneden)

det er surt, men sandt..

ville din/jeres økonomi kunne tåle sådan et indhak??

Anmeld

8. oktober 2012

Gardenia

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg har før set denne "problematik" omtalt. Også på TV.

I bund og grund mener jeg, at det er forældet, når vi som samfund binder lov, pligt og ret sammen med ægteskabet. 

Jeg mener, at alle - uanset hvordan de samlever - må være lige for loven.

Men når det er sagt, så må jeg indrømme, at jeg også får lyst til at ruske de mennesker, der står frem med udtalelser "Mine dagpenge løber ud, og så bliver vi nødt til at gå fra hinanden, for at kunne få det til at løbe rundt." Hvad er det dog for en slap holdning og krævementalitet. Så vil det da slet ingen ende tage, hvis det er borgernes tilgang til problemet... Hvad er det næste led i ansvarsfraskrivelsen? - Forsikringssvindel?? -"Mine dagpenge løber ud, så jeg blev nødt til at putte min arm i kødhakkeren, for at kunne få det til at løbe rundt."

Nej, jeg mener virkelig, at mange er helt galt på den...

Det hedder jo heller ikke "I medgang og modgang*" 

(* Behov for offentlig forsørgelse undtaget)

Så må du være nem at provokere?

For sandheden er jo at vi har nogen der står til at falde ud af dagpengesystemet og ikke kan få kontanthjælp? Hvad med dem?

Det er som om den underliggende tone er noget i retning af "Det er kun de mest dovne og ugidelige der falder ud". Hvad hvis sandheden er at de ikke kan finde et job?

For vi har områder i Jylland der står stille. Ikke som vi kendte det fra 80'erne hvor vi tog på sommerhustur til det rolige nordjylland, men i stille som 0 udvikling, 0 hussalg, massiv lukning af dagligvarebutikker, lukning af arbejdspladser - en flytning af et sygehus der i værste fald betyder døden for nogen og mangel på arbejde for andre. Hvorfor er det okay vi taler om dem der rammes af det her, som - krævermentallitet, nassere, ugidelige "Sådan er det jo"?

Personligt kender jeg en kvinde, til januar er det slut. Hun er enlig mor til 2, far er væk og bliver væk. Det er hende en umulighed at søge job mere end 1 times tid væk - fordi hun jo har 2 børn hun har ansvar for. Skal hun rykke sine børn op med rode, for at kunne flytte tværs over landet for at kunne få et af de underbetalte stillinger man er heldig at kunne støve op i hovedstadsområdet? Hvad med os der ganske simpelt ikke vil bo derovre?

Ja, jeg undrer mig bare over din holdning. Pæmissen i dit argument må jo være at "vil du, finder du job"? Men hvor meget kan vi kræve af hinanden før det er direkte mishandlling? 3 timers transport? Mindre i løn? Mindre rettigheder?

Og kunne vi så ikke ligeså godt give alt magt til erhverslivet? Så kunne de få det som de vil have det og mennesker kunne i sandhed blive et instrument for vores finansielle verden? Er det der du vil hen?

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Joan ( Smallie ) skriver:

Men hvad vil du ellers gøre?

De tager jo penge fra folk. Jeg har hus sammen med manden vi har været gift i 7 år. Vi har været fornuftig og meldt os i a-kasse begge 2 og nu står vi sådan at han har et arbejde hvor han hverken er i stand til at bringe eller hente børn. Det vil sige det arbejde jeg finder SKAL være inde for børnehavens åbningstider. Vi bor på landet og der er noget transport frem og tilbage.

Se det fra min side hvis jeg ikke havde giftet mig og købt hus men bare brugt alle mine penge kunne jeg komme på kontanthjælp, er det så ikke den forkerte slags folk vi belønner lige nu. Det er jo ikke fordi nogen af og er Robert og mener vi skal være på kontanthjælp i 11 år men for hulan da de tager vores penge som vi jo i bund og grund havde ret til i 4 år. Det er svindel og humbug det hele.

Kan godt forstå din frustration!

Men mener ikke, alle har/bør have "ret" til KH. 

Hvis man er så heldig og fornuftig at have indrettet sig med hus, bil osv., så er man jo godt stillet, og så bør man vel netop ikke være berettiget til de store offentlige tilskud..?

Det er naturligvis vildt problematisk, hvis man er teknisk insolvent, men ellers må man lede efter job/sætte hus til salg/forsøge at skifte job/gøre hvad man kan.

Men vi HAR et problem qua boligmarkedet mistede bundproppen kort før  jobbene blev meget færre og dagpengeretten nu indskrænkes. Bad timing!

Anmeld

8. oktober 2012

Lusi

MorDk skriver:

Jeg sys det er for skørt hvis man lader sig skille og "fupper" systemet...

MEN jeg kan da sige at ØKONOMI er den ENESTE grund til at kæresten og jeg IKKE er blevet gift!  Wonder why?! For så er der ik meget hjælp at hente nogle steder hvis det er...

Det er jo heller ik "bare" at lade sig skille
Vi havde snakket om det på et tidspunkt, af økonomiske årsager, som er ALT for besværligt at forklare her..
MEN det kan jo ikke lade sig gøre, uden at snyde systemet..

For man skal jo flytte fra hinanden så og det havde vi da ik lyst til.
Du må kun have adressen sammen i 3 måneder, ellers bliver det annuleret.
Du skal lyve om utroskab, så du bliver skilt med det samme, for ellers skal du starte med at være separeret et halvt år.
Så hvis man er villig til at tage røven på systemet, er det da nemt nok, men også pisse dyrt, hvis du så bliver busted!!

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Dustmuz skriver:

der er faktisk nogen hvor deres økonomiske situation vil ryge til helved, pga de mister (7-15.000 kr om måneden)

det er surt, men sandt..

ville din/jeres økonomi kunne tåle sådan et indhak??

Jamen, hvordan mener du?

Man mister vel ikke noget, man ikke har?

Jeg har fuld forståelse for, at det  er MEGA hårdt for mange. Jeg mener bare, at opfattelsen af ret og pligt er noget skæv..

Anmeld

8. oktober 2012

Joan ( Smallie )

Frk. Himmelblå skriver:

Kan godt forstå din frustration!

Men mener ikke, alle har/bør have "ret" til KH. 

Hvis man er så heldig og fornuftig at have indrettet sig med hus, bil osv., så er man jo godt stillet, og så bør man vel netop ikke være berettiget til de store offentlige tilskud..?

Det er naturligvis vildt problematisk, hvis man er teknisk insolvent, men ellers må man lede efter job/sætte hus til salg/forsøge at skifte job/gøre hvad man kan.

Men vi HAR et problem qua boligmarkedet mistede bundproppen kort før  jobbene blev meget færre og dagpengeretten nu indskrænkes. Bad timing!

Men helt ærligt hvorfor skal jeg streffes fordi jeg har valgt at købe hus og gifte mig. Havde jeg ikke giftet mig var det jo ikke et problem. Og nej vi er sku da ikke godt stillet. Vi mister 10000 kr om månenden. Kan du få det til at løbe rundt hvis du mister det?

Og nej ikke alle burde have ret til kh men hvad så med at hjælpe sådan nogen som os eller forlænge dagpenge perioden til de 4 år den var i stedet for at blive ved med at smide penge efter enlig mødre og sådan nogen som Robert. Der er sku da større chance for jeg får et arbejde end de gør.

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Frk. Himmelblå skriver:

Jamen, hvordan mener du?

Jeg har fuld forståelse for, at det  er MEGA hårdt for mange. Jeg mener bare, at opfattelsen af ret og pligt er noget skæv..

Dem som mister rette til dagpenge, har jo en indkomst lige PT.
Dvs den indkomst forsvinder..

da de ikke har rette til kontanthjælp, så kan de ikke få en ny/anden indkomst..

DVS.. de penge de tjener nu, skal tages ud af deres budget..

Ret og pligt er 2 forskellige ting..
men derfor skal man jo stadig have en indkomst at leve for..
det er altså de færreste som kan forsøge en hel families budget for 1 indkomst..

Anmeld

8. oktober 2012

Joan ( Smallie )

Frk. Himmelblå skriver:

Jamen, hvordan mener du?

Mister ikke nogt man har? Hvad mener du med det?

Nu ved jeg ikke om du bor sammen med en kæreste men hvis du gør ville du så kunne klare dig for kun den ene løn?

Anmeld

8. oktober 2012

Lusi

Dustmuz skriver:

Velkommen til den favre verden af DANMARK..

Mine forældre overvejer da også at blive skilt fra næste år, hvis min mors sygdoms sag ikke bliver afsluttet, da deres indkomst vil falde med næsten 9000, hvilket de ikke har råd til..

det kan i dagens DK faktisk ikke svare sig og være gift andet end hvis man kan forsørge sig selv 200%

Men hvordan i alverden, vil de foretage sig det, rent teknisk? De kan jo ik gøre det uden at snyde systemet?!
De risikere jo bare at blive busted og SÅ falder hammeren jo.. Og regningen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.