Når det kan svare sig at blive skilt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Dustmuz

Joan ( Smallie ) skriver:

Men helt ærligt hvorfor skal jeg streffes fordi jeg har valgt at købe hus og gifte mig. Havde jeg ikke giftet mig var det jo ikke et problem. Og nej vi er sku da ikke godt stillet. Vi mister 10000 kr om månenden. Kan du få det til at løbe rundt hvis du mister det?

Og nej ikke alle burde have ret til kh men hvad så med at hjælpe sådan nogen som os eller forlænge dagpenge perioden til de 4 år den var i stedet for at blive ved med at smide penge efter enlig mødre og sådan nogen som Robert. Der er sku da større chance for jeg får et arbejde end de gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Gardenia skriver:

Så må du være nem at provokere?

For sandheden er jo at vi har nogen der står til at falde ud af dagpengesystemet og ikke kan få kontanthjælp? Hvad med dem?

Det er som om den underliggende tone er noget i retning af "Det er kun de mest dovne og ugidelige der falder ud". Hvad hvis sandheden er at de ikke kan finde et job?

For vi har områder i Jylland der står stille. Ikke som vi kendte det fra 80'erne hvor vi tog på sommerhustur til det rolige nordjylland, men i stille som 0 udvikling, 0 hussalg, massiv lukning af dagligvarebutikker, lukning af arbejdspladser - en flytning af et sygehus der i værste fald betyder døden for nogen og mangel på arbejde for andre. Hvorfor er det okay vi taler om dem der rammes af det her, som - krævermentallitet, nassere, ugidelige "Sådan er det jo"?

Personligt kender jeg en kvinde, til januar er det slut. Hun er enlig mor til 2, far er væk og bliver væk. Det er hende en umulighed at søge job mere end 1 times tid væk - fordi hun jo har 2 børn hun har ansvar for. Skal hun rykke sine børn op med rode, for at kunne flytte tværs over landet for at kunne få et af de underbetalte stillinger man er heldig at kunne støve op i hovedstadsområdet? Hvad med os der ganske simpelt ikke vil bo derovre?

Ja, jeg undrer mig bare over din holdning. Pæmissen i dit argument må jo være at "vil du, finder du job"? Men hvor meget kan vi kræve af hinanden før det er direkte mishandlling? 3 timers transport? Mindre i løn? Mindre rettigheder?

Og kunne vi så ikke ligeså godt give alt magt til erhverslivet? Så kunne de få det som de vil have det og mennesker kunne i sandhed blive et instrument for vores finansielle verden? Er det der du vil hen?

Jeg mener i den grad IKKE at det er ok at tale ned om mennesker.

Jeg er selv meget utilfreds med den måde, hvorpå borgere med brug for hjælp italesættes... 

Men det må heller ikke blive tabu at mene, at individet har ansvar for sig selv og sin økonomi. 

Jeg har fuld forståelse for, at man ikke har lyst til at rykke sin familie op ved roden, fordi økonomien skranter. Men HVIS vi ikke havde KH-systemet var det ikke desto mindre virkeligheden for rigtig mange familier. Hver dag.  

Jeg synes, det er problematisk, at det opleves som om, systemet svigter, når systemet kommunikerer: Kun hjælp til de ringest stillede.

Mht. "udkantsdanmark", så er det noget L O R T big time med den udvikling, og jeg håber sådan , at vi alle kan gøre et stor indsats for, at ændre tilstandene... Der begynder at dukke historier op om "by-foreninger" rundt omkring, der beslutter at gøre op med forfaldet og trøstesløsheden. - Jeg så gerne, at der blev afsæt en stor pose penge til støtte af den type initiativer!

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Lusi skriver:

Men hvordan i alverden, vil de foretage sig det, rent teknisk? De kan jo ik gøre det uden at snyde systemet?!
De risikere jo bare at blive busted og SÅ falder hammeren jo.. Og regningen..

de tager den "lange" vej rundt..
min far er alligevel pensioneret, så ham kan de ikke tage penge fra..
Men hele min mors indkomst vil ryge, da hun ikke vil være berettiget til kontanthjælp, pga min fars indkomst..

men de vil gøre det at de bliver skilt, min mor lejer en bette lejlighed i samme by som min far bor på campingplads i (de er campister med stort..

for på den måde, vil min mor være berrettiget til kontanthjælpen igen, og det vil kunne løbe rundt for dem..

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Men helt ærligt hvorfor skal jeg streffes fordi jeg har valgt at købe hus og gifte mig. Havde jeg ikke giftet mig var det jo ikke et problem. Og nej vi er sku da ikke godt stillet. Vi mister 10000 kr om månenden. Kan du få det til at løbe rundt hvis du mister det?

Og nej ikke alle burde have ret til kh men hvad så med at hjælpe sådan nogen som os eller forlænge dagpenge perioden til de 4 år den var i stedet for at blive ved med at smide penge efter enlig mødre og sådan nogen som Robert. Der er sku da større chance for jeg får et arbejde end de gør.

Som sagt, så har jeg ingen antipatier over for dig!

Det er den mere og mere generelle holdning omkring "at have ret til", jeg problmeatiserer. Det var i hvert fald hensigten.

Og nu handler det jo ikke om min økonomi specifikt. Ligesom det heller ikke var min hensigt, at det skulle handle om din.

Giver dig ret i, at da nye dagpengeregler er kommet på det mest problemeatiske tidspunkt af alle..Forstår ikke, at politikere har været så feje, at de ikke ville indføre nødvendige reformer i "gode tider" i stedet for at vente til "lokummet brænder". Det er dårlig stil og rigtig populistisk, efter min mening... 

Anmeld

8. oktober 2012

Lusi

Dustmuz skriver:

de tager den "lange" vej rundt..
min far er alligevel pensioneret, så ham kan de ikke tage penge fra..
Men hele min mors indkomst vil ryge, da hun ikke vil være berettiget til kontanthjælp, pga min fars indkomst..

men de vil gøre det at de bliver skilt, min mor lejer en bette lejlighed i samme by som min far bor på campingplads i (de er campister med stort..

for på den måde, vil min mor være berrettiget til kontanthjælpen igen, og det vil kunne løbe rundt for dem..

Ja de bliver jo så bare separeret det første halve år og SÅ kan de blive skilt..
Det er nok bare lidt nemmere at gøre, når man ik har små børn derhjemme..

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Dustmuz skriver:

Dem som mister rette til dagpenge, har jo en indkomst lige PT.
Dvs den indkomst forsvinder..

da de ikke har rette til kontanthjælp, så kan de ikke få en ny/anden indkomst..

DVS.. de penge de tjener nu, skal tages ud af deres budget..

Ret og pligt er 2 forskellige ting..
men derfor skal man jo stadig have en indkomst at leve for..
det er altså de færreste som kan forsøge en hel families budget for 1 indkomst..

Ja, sikkert korrekt.

Jeg mener bare, at man må indrette sig efter bedste evne og med stor respekt for det personlige ansvar.

Jeg har ikke løsningen på problemerne. Jeg mener bare, at vi alle har et stort ansvar at leve op til. Overvældende stort. Især i "disse tider".

Det trækker tænder ud, og det gør rigtig ondt. 

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Lusi skriver:

Ja de bliver jo så bare separeret det første halve år og SÅ kan de blive skilt..
Det er nok bare lidt nemmere at gøre, når man ik har små børn derhjemme..

hehe.. absolut.. hehe

jeg er nu deres eneste barn, og har ikke boet hjemme siden jeg blev 18 (gudskelov for det da)

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Mister ikke nogt man har? Hvad mener du med det?

Nu ved jeg ikke om du bor sammen med en kæreste men hvis du gør ville du så kunne klare dig for kun den ene løn?

Jeg mente bare, at hvis man ikke har ret til KH, så har man jo heller ikke mistet KH... Men det kan godt være, det ikke giver så meget mening - for andre end mig selv 

Nu synes jeg ikke, der er nogen grund til, at det skal handle om min personlige økonomi. Men det er klart, at det er virkeligheden for langt de fleste , at de må indrette sig anderledes, hvis deres indtægter halveres.

Anmeld

8. oktober 2012

Joan ( Smallie )

Frk. Himmelblå skriver:

Som sagt, så har jeg ingen antipatier over for dig!

Det er den mere og mere generelle holdning omkring "at have ret til", jeg problmeatiserer. Det var i hvert fald hensigten.

Og nu handler det jo ikke om min økonomi specifikt. Ligesom det heller ikke var min hensigt, at det skulle handle om din.

Giver dig ret i, at da nye dagpengeregler er kommet på det mest problemeatiske tidspunkt af alle..Forstår ikke, at politikere har været så feje, at de ikke ville indføre nødvendige reformer i "gode tider" i stedet for at vente til "lokummet brænder". Det er dårlig stil og rigtig populistisk, efter min mening... 

Se der kan vi så blive helt enig.

Men den opfattelse du har er jo meget den man bliver udsat for som arbejdsløs. Det er sku da bare fordi de ikke gider arbejde. Og for hulan jeg har hørt mange nu går det frem ad igen. Jah tak skal du sku have så lukker vestas i Viborg og ja de fyre lige 400 mennesker. Kan godt se det går frem ad da.

Nej jeg har prøvet MANGE ting for at finde et arbejde til mig selv eller skabe et arbejde til mig selv. Men sku ikke nemt har i det mørke jylland altid.

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, sikkert korrekt.

Jeg mener bare, at man må indrette sig efter bedste evne og med stor respekt for det personlige ansvar.

Jeg har ikke løsningen på problemerne. Jeg mener bare, at vi alle har et stort ansvar at leve op til. Overvældende stort. Især i "disse tider".

Det trækker tænder ud, og det gør rigtig ondt. 

ganske enig i det du skriver..

men vil din økonomi, kunne tåle hvis du eller din ægtefælde (hvis du i så fald har sådanne) mistede sin indtægt
(antagelse af at den ene part var på Dagpenge)

og hvis i ikke ville kunne tåle sådanne et hug, hvad ville Du/i så gøre for at få det til at løbe rundt??

Det er ikke nemt at sælge et hus lige PT.
bilen kan være en nødvendighed, alt efter bopæl og afstand til arbejde.

Det er i hvert fald sådan jeg ser det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.