Når det kan svare sig at blive skilt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

TeamRocket

Penge kunne ikke få os til at blive skilt. Så må man jo bare klare sig for det man har, det andet er snyd. Fy! Men ja selve reglen forstår jeg ikke, hvad gør den godt for? Ikke rigtig noget vist. Men derfor er det ikke ok at snyde. Min mand betyder også mere end penge, jeg elsker at vi er gift og hører sammen :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Bebsesmoar

Zafir skriver:

Det er fucked up.

Kendte engang et par, hvor hun var sygeplejeskerske og han havde en arbejdsskade og var 'røget udover' de 2 år på sygedagpenge... Så han var på kontanthjælp. Han havde 3 børn fra tidligere og hun havde 2. Sammen havde de 1. Så altså 6 i alt...

Han havde forældremyndigheden over sine 3 børn.

Men han kunne ikke få kontanthjælp, fordi de var gift, så skulle hun forsøge ham og alle hans børn fordi de var gift... PÅ en sygeplejerskeløn...

Det er nok liiiiige lidt skævt..

Åhhh hvor er det dårligt stillet!! Blev de skilt eller hvad skete der??

Anmeld

9. oktober 2012

Zafir

Bebsesmoar skriver:

Åhhh hvor er det dårligt stillet!! Blev de skilt eller hvad skete der??

Nej - det nægtede de. Selvom de blev rådet af sagsbehandleren til at blive skilt... Så de blev så straffet af systemet for IKKE at lave socialt bedrageri.

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

Bebsesmoar skriver:

http://avisen.dk/utroskab-er-vejen-til-mere-kontanthjaelp_186974.aspx

Hvad er jeres mening omkring det her?? 

Personligt kunne jeg ALDRIG finde på at lade mig skille bare for at få nogle ekstra penge, og det kunne min mand så sandelig heller ikke.
Og jeg synes også det er usmageligt.

Men det er rigtigt at det er direkte forkasteligt at folk skal straffes på økonomien, bare fordi de er gift.
det svarer jo nærmest til at man ikke må tage toget hvis man har kørekort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.