Dustmuz skriver:
vi kan tage et par gode eksempler..
Den "billigste" politiker
700.000 i løn om året..
lad os tage 20 ugers arbejds tid om året..
det er 100 dage
det er 7000 om dagen..
han arbejder i snit 10 timer om dagen
det er 700kr i timen..
Det er en ret pæn løn
specielt fordi at hans ferie også bliver betalt af statskassen.
ud over det, sidder han i nogen kommisioner, eller andre råd, så får han også løn for dem, samt han får gage for at sidde til et møde (ved siden af hans ordinære løn) 
en politiker som siger følgende
"Jeg vil sænke mellem skatten"
skal ikke gå ud og hæve mellem skatten..
så er man ret så utroværdig, i min verden.
bare for at tage et eksempel
Siger ikke Alle politikere er sådan..
men største delen af dem som sidder med bare en lille bitte smule magt, tænker oftest på egen pengepung, når det kommer til at skulle træffe en beslutning.
han er den eneste som har sagt det direkte..
de andre siger det igennem deres handlinger..
20 ugers arbejdstid om året??
Hvor har du det fra? Er det fordi, der ikke er virksomhed i ft-salen henover sommer/tidligt efterår, at du kommer frem til det?
Du siger, hvis man siger et, så skal man ikke gøre andet. - Jamen, det er da enhver politikers virkelighed, at de kan mene og sige, hvad de vil arbejde for, men det er ikke ensbetdyende med, at det er netop deres vilje, der kommer igennem i en forhandling...
Jeg er ikke enig i, at det er utroværdigt at mene et og så ende op med en anden løsning. Men du har da ret i, at man ikke skal love et - og så aktivt handle for noget andet.
700 kr i timen.. Tjae, dit regnestykke er forkert, men selvom det ikke var, så er det ikke enestående at tjene den timeløn. Ganske almindelig løn for konsulenter, advokater, læger mf.l. almindelige skatteborgere...