Når det kan svare sig at blive skilt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Dustmuz

Lusi skriver:

Ja havde næsten regnet ud, at de ik havde hjemmeboende børn

hehe.. i så fald de har, så er det noget jeg skal have snakket med dem om hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Den lykkelige

Dustmuz skriver:

Velkommen til den favre verden af DANMARK..

Mine forældre overvejer da også at blive skilt fra næste år, hvis min mors sygdoms sag ikke bliver afsluttet, da deres indkomst vil falde med næsten 9000, hvilket de ikke har råd til..

det kan i dagens DK faktisk ikke svare sig og være gift andet end hvis man kan forsørge sig selv 200%

Lige præcis   Lyder som om vores forældre står i samme situation  det ikke let!

Anmeld

8. oktober 2012

Dustmuz

Den lykkelige skriver:

Lige præcis   Lyder som om vores forældre står i samme situation  det ikke let!

absolut ikke.. specielt ikke når de bruget ca 2500-3500kr om måneden på medicin (på trodsaf at de får 85% rabat)

Anmeld

8. oktober 2012

Lusi

Dustmuz skriver:

hehe.. i så fald de har, så er det noget jeg skal have snakket med dem om hehe

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Dustmuz skriver:

vi kan tage et par gode eksempler..

Den "billigste" politiker
700.000 i løn om året..
lad os tage 20 ugers arbejds tid om året..
det er 100 dage
det er 7000 om dagen..
han arbejder i snit 10 timer om dagen
det er 700kr i timen..
Det er en ret pæn løn
specielt fordi at hans ferie også bliver betalt af statskassen.
ud over det, sidder han i nogen kommisioner, eller andre råd, så får han også løn for dem, samt han får gage for at sidde til et møde (ved siden af hans ordinære løn)

en politiker som siger følgende
"Jeg vil sænke mellem skatten"

skal ikke gå ud og hæve mellem skatten..
så er man ret så utroværdig, i min verden.
bare for at tage et eksempel

Siger ikke Alle politikere er sådan..
men største delen af dem som sidder med bare en lille bitte smule magt, tænker oftest på egen pengepung, når det kommer til at skulle træffe en beslutning.

han er den eneste som har sagt det direkte..
de andre siger det igennem deres handlinger..

20 ugers arbejdstid om året??

Hvor har du det fra? Er det fordi, der ikke er virksomhed i ft-salen henover sommer/tidligt efterår, at du kommer frem til det? 

Du siger, hvis man siger et, så skal man ikke gøre andet. - Jamen, det er da enhver politikers virkelighed, at de kan mene og sige, hvad de vil arbejde for, men det er ikke ensbetdyende med, at det er netop deres vilje, der kommer igennem i en forhandling...

Jeg er ikke enig i, at det er utroværdigt at mene et og så ende op med en anden løsning. Men du har da ret i, at man ikke skal love et - og så aktivt handle for noget andet.

700 kr i timen.. Tjae, dit regnestykke er forkert, men selvom det ikke var, så er det ikke enestående at tjene den timeløn. Ganske almindelig løn for konsulenter, advokater, læger mf.l. almindelige skatteborgere...

Anmeld

8. oktober 2012

Bebsesmoar

Jeg vil bidrage til egen tråd!!  Hvis jeg var gift så ville jeg lade mig skille for at overleve!! Simple as that! Et bryllup holdes mest af romantiske årsager,men jeg kan leve uden det "romantiske papir"hvis det betyder min familie ikke skulle leve af pasta med ketchup!!  Jeg forstår godt hvis mange lader sig skille i 2013!! Meningen med ægteskabet bliver reduceret til økonomiske ulemper i livet,men som fordele ved døden!! Sådan burde det ikke være men sådan er det!! 

Anmeld

8. oktober 2012

aarhusmor

Jeg synes essensen i det er, at der virkelig mangler kontanthjælp til dem der er gift. Jeg mener ikke der skal være forskel på om man er gift eller ej. Alle burde kunne få det, specielt når deres dagpenge kun kan fåes i 2 år. I 90'erne var det 7 år, så det er virkelig noget af en nedsættelse i sikkerhedsnettet.

Spørgsmålet er som om man skal begrænse kontanthjælpen, til f.eks. kun at kunne fåes i 10 år. Og det skal siges i samme sætning, som at man, når man bliver kronisk syg, skal have afklaret om man skal på fleksjob eller pension - således at der ikke er syge mennesker på kontanthjælp, uden afklaring. Og de 10 års begrænsning kun gælder for mennesker der kan arbejde fuldt ud. (Dvs. over 30 timer om ugen)

Men jeg gruer for at vi kommer til at se masser af tvangsauktioner, for dem der hænger med et hus de ikke kan komme af med og de heller ikke kan få økonomisk hjælp. Nogen vil mene at de ligger som redt fordi de har købt istedet for lejet bolig. Men så enkelt er det ikke. ALLE kan ikke leje en bolig og landet går i står, hvis man kun kunne leje

Anmeld

8. oktober 2012

Bebsesmoar

aarhusmor skriver:

Jeg synes essensen i det er, at der virkelig mangler kontanthjælp til dem der er gift. Jeg mener ikke der skal være forskel på om man er gift eller ej. Alle burde kunne få det, specielt når deres dagpenge kun kan fåes i 2 år. I 90'erne var det 7 år, så det er virkelig noget af en nedsættelse i sikkerhedsnettet.

Spørgsmålet er som om man skal begrænse kontanthjælpen, til f.eks. kun at kunne fåes i 10 år. Og det skal siges i samme sætning, som at man, når man bliver kronisk syg, skal have afklaret om man skal på fleksjob eller pension - således at der ikke er syge mennesker på kontanthjælp, uden afklaring. Og de 10 års begrænsning kun gælder for mennesker der kan arbejde fuldt ud. (Dvs. over 30 timer om ugen)

Men jeg gruer for at vi kommer til at se masser af tvangsauktioner, for dem der hænger med et hus de ikke kan komme af med og de heller ikke kan få økonomisk hjælp. Nogen vil mene at de ligger som redt fordi de har købt istedet for lejet bolig. Men så enkelt er det ikke. ALLE kan ikke leje en bolig og landet går i står, hvis man kun kunne leje

Anmeld

8. oktober 2012

Carina:-)

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, de får en fed løn. - Ligesom så mange andre ledere.

Det kunne måske nok have klædt dem at gå ned i lønfohøjelse, men tror, det ville signalere, at problemerne handler om netop deres indkomst, - hvilket jo ikke er tilfældet...

Politisk ideologi og politisk praksis er to forskellige ting.

En politiker er ikke utroværdig, fordi han mener et, og beslutter noget andet. Ikke nødvendigvis. Det handler om kompromiser. Ligesom så meget andet. Det er, hvad hele den demokratiske grundtanke bygger på... 

At du har mødt et politiker-fjols siger jo ikke noget om alle politikere til alle tider.

Heller ikke her kan det nytte at generalisere. 

Enig.

Der er flere i DK der tjener den løn,til gengæld betaler de også en meget stor del i topskat.

Penge der går blandt andet til kh og andre dejlige goder.¨

Så måske vi skulle være glade for at der er nogen der hiver den fede løn hjem .

Men tror mange er desperate,og så slynger man om sig med desperate løsninger for at komme af med frustrationerne.

Og det ER da frustrerende at vi er nødt til at se i øjnene at det vi havde højst sandsynligt aldrig kommer igen-men at vi er nødt til at erkende at vores velfærdsamfund er på vej væk.

Jeg er glad for at jeg havde en bankrådgiver der rådede mig til at tegne lønsikring,og kun købe hus som en af os altid ville kunne sidde i.Da jeg som 20 årig stod som førstegangskøber.

Så vi købte billigt hus som vi renoverede-ikke altid sjovt ,men vi kan i dag sidde i det for en indkomst.

Det var fede tider i 90érne og starten af 2000-,men som hun sagde så havde hun før set det vende.Og hun fik ret...

Anmeld

8. oktober 2012

Zafir

Det er fucked up.

Kendte engang et par, hvor hun var sygeplejeskerske og han havde en arbejdsskade og var 'røget udover' de 2 år på sygedagpenge... Så han var på kontanthjælp. Han havde 3 børn fra tidligere og hun havde 2. Sammen havde de 1. Så altså 6 i alt...

Han havde forældremyndigheden over sine 3 børn.

Men han kunne ikke få kontanthjælp, fordi de var gift, så skulle hun forsøge ham og alle hans børn fordi de var gift... PÅ en sygeplejerskeløn...

Det er nok liiiiige lidt skævt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.