Når det kan svare sig at blive skilt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.821 visninger
63 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

Bebsesmoar

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

MorDk

Jeg sys det er for skørt hvis man lader sig skille og "fupper" systemet...

MEN jeg kan da sige at ØKONOMI er den ENESTE grund til at kæresten og jeg IKKE er blevet gift!  Wonder why?! For så er der ik meget hjælp at hente nogle steder hvis det er...

Anmeld

8. oktober 2012

Dinna88

Jeg synes det beviser hvor dumt det system er altså, mht. gidt/ugift.

Anmeld

8. oktober 2012

MorDk

Dinna88 skriver:

Jeg synes det beviser hvor dumt det system er altså, mht. gidt/ugift.

Ja enig!!

Anmeld

8. oktober 2012

Moar2011

Bebsesmoar skriver:

http://avisen.dk/utroskab-er-vejen-til-mere-kontanthjaelp_186974.aspx

Hvad er jeres mening omkring det her?? 

jeg synes det er rigtig ærgeligt at det er skuet sådan sammen at man ikke kan gifte sig af lyst - af den grund hvis man kommer på kontant hjælp ... HMM sådan burde det ikke være ..

også derfor jeg ikke er gift med kæreste

Anmeld

8. oktober 2012

Den lykkelige

Jeg kan godt forstå dem som så lader sig skille..
Min kæreste og jeg er ikke gift, selvom vi rigtig gerne ville pga jeg er på kontanthjælp
Min mor blev meget syg for 2 år siden efter hun blev bidt af en skovflådt.. blev behandlet forkert af systemet og endte med at få borrelia.. der har været så mange efterfølgere på det, hun går STADIG nu her to år efter til undersøgelser for at blive udredt.. men intet held endnu.. så frustrerende for hende oveni hun skal kæmpe med hver dag at have det dårlig..
MEN så mistede hun ret til sygedagpenge efter de 52 uger, fordi hun ikke havde fået diagnose.. Nu kan hun ikke få kontanthjælp fordi hun er gift med min far, de har hus, bil og formue (som de jo har knoklet for at have).. Hun er for syg til at arbejde.. så det bare en skøn situation.. der fik de afvide at de da bare kunne lade sig skille  efter næsten 30 års ægteskab
Jeg synes bare det er reglerne det er galt med.. en "gammeldags" regel hvor at hvis man er gift så er den anden "forsørger".. Men langt ude.. for hvis min kæreste og jeg var gift så ville vi da ikke have flere eller færre udgifter

Anmeld

8. oktober 2012

Frk. Himmelblå

http://avisen.dk/utroskab-er-vejen-til-mere-kontanthjaelp_186974.aspx

Hvad er jeres mening omkring det her?? 

Jeg har før set denne "problematik" omtalt. Også på TV.

I bund og grund mener jeg, at det er forældet, når vi som samfund binder lov, pligt og ret sammen med ægteskabet. 

Jeg mener, at alle - uanset hvordan de samlever - må være lige for loven.

Men når det er sagt, så må jeg indrømme, at jeg også får lyst til at ruske de mennesker, der står frem med udtalelser "Mine dagpenge løber ud, og så bliver vi nødt til at gå fra hinanden, for at kunne få det til at løbe rundt." Hvad er det dog for en slap holdning og krævementalitet. Så vil det da slet ingen ende tage, hvis det er borgernes tilgang til problemet... Hvad er det næste led i ansvarsfraskrivelsen? - Forsikringssvindel?? -"Mine dagpenge løber ud, så jeg blev nødt til at putte min arm i kødhakkeren, for at kunne få det til at løbe rundt."

Nej, jeg mener virkelig, at mange er helt galt på den...

Det hedder jo heller ikke "I medgang og modgang*" 

(* Behov for offentlig forsørgelse undtaget)

Anmeld

8. oktober 2012

Joan ( Smallie )

Der er jo mange der kan blive tvungen ud i det.

Jeg syntes det er mega bedrag det regeringen har gang i. Jeg står til ikke at kan få noget efter nytår fordi jeg har været så dum at tænke lidt frem og spare på mine penge, købe hus og blive gift. Havde jeg nu bare brugt alle mine penge på sjov og ballade i stedet og ikke købt hus, jah så kunne jeg få kontant hjælp når mine dagpenge løber ud.

En anden ting er jo også at jeg siden jeg var 18 har betalt ind til a-kassen i den tro at så var jeg sikret i 4 år hvis jeg skulle være uheldig. Sku da bedrag at de bare laver det om. Falsk vare betagenelse det er hvad det er.

De klager over at vi ikke bruger penge nok på os selv og det koster arbejdespladers jah gad vide hvorfor vi ingen penge bruger det er sku da fordi de bliver taget fra os nu her.

Jeg er harm og kan godt forstå hvis folk bliver skilt for at overleve. Vi sidder med hus der skal betales også som vi ikke bare lige kan komme af med.

Anmeld

8. oktober 2012

Gardenia

Det er alt for stift det system der. Ja, alt der handler om det offentlige er bare stivt, urokkeligt og indbyder slet ikke til samarbejde. Jeg er glad for jeg ikke skal være socialrådgiver og stå op til at skulle forsvare de regler hver dag, det får de bare ikke nok tak og penge for.

Og egentligt er jeg slet ikke så meget for de ægteskaber, men om min nabo gerne vil giftes burde være mig (og kommunen) ligegyldigt. Jeg kan garantere at vores budget som samlevere matcher meget godt det budget mine gifte veninder har med deres ægtemænd. Ja, jeg brugte ordet "garantere"

Det burde undersøges som husstandsindkomst, minus alle under 18. Parolen med at man da "bare" kan sælge sit hus og bilen skulle pakkes væk til vi var ude af krisen og der var kommet gang i det hele igen. Vi skulle som mennesker gøre vores absolut yderste og så skulle vi stoppe med at dømme og mistænkeliggøre hinanden.

Anmeld

8. oktober 2012

Joan ( Smallie )

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg har før set denne "problematik" omtalt. Også på TV.

I bund og grund mener jeg, at det er forældet, når vi som samfund binder lov, pligt og ret sammen med ægteskabet. 

Jeg mener, at alle - uanset hvordan de samlever - må være lige for loven.

Men når det er sagt, så må jeg indrømme, at jeg også får lyst til at ruske de mennesker, der står frem med udtalelser "Mine dagpenge løber ud, og så bliver vi nødt til at gå fra hinanden, for at kunne få det til at løbe rundt." Hvad er det dog for en slap holdning og krævementalitet. Så vil det da slet ingen ende tage, hvis det er borgernes tilgang til problemet... Hvad er det næste led i ansvarsfraskrivelsen? - Forsikringssvindel?? -"Mine dagpenge løber ud, så jeg blev nødt til at putte min arm i kødhakkeren, for at kunne få det til at løbe rundt."

Nej, jeg mener virkelig, at mange er helt galt på den...

Det hedder jo heller ikke "I medgang og modgang*" 

(* Behov for offentlig forsørgelse undtaget)

Men hvad vil du ellers gøre?

De tager jo penge fra folk. Jeg har hus sammen med manden vi har været gift i 7 år. Vi har været fornuftig og meldt os i a-kasse begge 2 og nu står vi sådan at han har et arbejde hvor han hverken er i stand til at bringe eller hente børn. Det vil sige det arbejde jeg finder SKAL være inde for børnehavens åbningstider. Vi bor på landet og der er noget transport frem og tilbage.

Se det fra min side hvis jeg ikke havde giftet mig og købt hus men bare brugt alle mine penge kunne jeg komme på kontanthjælp, er det så ikke den forkerte slags folk vi belønner lige nu. Det er jo ikke fordi nogen af og er Robert og mener vi skal være på kontanthjælp i 11 år men for hulan da de tager vores penge som vi jo i bund og grund havde ret til i 4 år. Det er svindel og humbug det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.