nu er jeg kun 26, og ikke psykolog..
Det er man jo først i nærheden af de 40 eller sådan noget.
min viden kommer fra Selv at havet været der, og så også at have gjort det 
har skam selv stået på begge sider af "joken"
som du selv skriver, så er grænsen forskellig for alle..
men hvis et barn bliver traumatiseret for livet pga 1 hændelse med 1 gave..
Så vil jeg nødigt se hvordan det barn ellers klare sig rent psykisk.. For som jeg vil se sådan et barn, så vil det være et barn der i forvejen bliver mobbet på den ene eller anden måde, i en rimelig grov dur (set i forhold til barnet)
Som jeg skriver til Laulund, så skal man også kunne "rette" skaden op igen, når man laver jokes med folk..
man ser jo desværre ikke alt hvad der sker..
så derfor er det svært og vide hvordan hans aften bliver generelt..
f.eks jeg, vil have ekstremt svært ved at få et psykisk traume, da jeg er ekstremt psykisk stærk.
jeg aflæser forholdsvis hurtigt andre folk når jeg er sammen med dem, og tilpasser mig efter det..
og skal jeg lave Jokes med børn, så sørger jeg dælme også for at være dækket ind på den ene eller anden måde, så man får noget sjovt ud af det for alle parter, dette gælder også barnet
Det pudsige er, og jeg vil faktisk nødigt blive personlig, men du bliver ved med at dreje samtalen over på dig selv:
Efter at have observeret flere af dine udtalelser i dette forum, har min tanke flere gange været, at du faktisk virker enormt skrøbelig. Min egen erfaring (ja den slags får jeg også med tiden) er, at jo mere folk har brug for at fortælle, lige præcis hvad de er (eksempelvis, "jeg er bare så klog", "jeg er virkelig god til at lytte", "jeg er bare så mentalt stærk" osv.) jo oftere er tilfældet faktisk det skrupmodsatte. Og hele to gange i denne tråd, har du redegjort for, hvor utroligt stærk du er mentalt, samt hvor god du er til at aflæse andre mennesker.
Du virker som en meget traumatiseret lille dreng, der fik en hel masse mentale tæsk, da du var yngre, og som nu er blevet voksen og nok skal vise hele verden, at den ikke skal kue dig.
Dette er slet ikke ment som en personlig hetch eller noget som helst, og jeg fordømmer absolut ikke, så tag mig det ikke ilde op, det er blot en iagttagelse, fordi du selv konsekvent bringer dig selv op. Fortæl mig endelig, hvis jeg tager fejl, så skal jeg nok stoppe med at spille smart.
Jeg har også selv masser af ar på sjælen. It takes one to know one.
Nå, men summa summarum er, at vi i hvert fald ikke bliver enige om emnet, så lad os stoppe her. Hav en god aften!