De pranker barn med ægte æg i kinderægspapir

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

BellaT

Dustmuz skriver:

som jeg skriver i senere indlæg end det du citere, så snakker jeg af Egen erfaring..
har udført og modtaget en del af slagsen..
både på børn og voksne..

og jeg tror ikke at den med gaven, ville give varige men, medmindre man gør det 2-3 år i træk uden at give rigtige gaver også..

Forskruede??
i så fald, så vil du finde ud af at største delen af verdenen (tror jeg) er forskruede

Fint du udtaler dig om egne erfaringer. Men hvorfra ved du at børn ikke kan tage skade af practical jokes? Hvorfra ved du at de børn du har pranket (fint ord, ts) ikke har fået et lille ar et eller andet sted i udviklingen eller i tilliden?

Barndommen er SÅ vigtig og fyldt med bitte små ting, der for et barn kan betyde alverden langt op i voksenalderen. Det er ikke så enkelt som til om man kan huske episoden eller ej. 

Og nej, jeg kender HELDIGVIS ikke en eneste person der ville udføre de her jokes på små børn. Så nej, tror ikke jeg vil finde ud af at størstedelen af verdenen er forskruede. Der findes derimod enkelte forskruede mennesker.

Og hvad så hvis HELE verdenen var forskruet? Skulle jeg så bare sige: "nåeh ja, flertallet bestemmer. Jeg må hellere synes at det er helt ok?"

Ha Ha. NEJ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Miss Kat

Miss Kat skriver:

Det pudsige er, og jeg vil faktisk nødigt blive personlig, men du bliver ved med at dreje samtalen over på dig selv:

Efter at have observeret flere af dine udtalelser i dette forum, har min tanke flere gange været, at du faktisk virker enormt skrøbelig. Min egen erfaring (ja den slags får jeg også med tiden) er, at jo mere folk har brug for at fortælle, lige præcis hvad de er (eksempelvis, "jeg er bare så klog", "jeg er virkelig god til at lytte", "jeg er bare så mentalt stærk" osv.) jo oftere er tilfældet faktisk det skrupmodsatte. Og hele to gange i denne tråd, har du redegjort for, hvor utroligt stærk du er mentalt, samt hvor god du er til at aflæse andre mennesker. Du virker som en meget traumatiseret lille dreng, der fik en hel masse mentale tæsk, da du var yngre, og som nu er blevet voksen og nok skal vise hele verden, at den ikke skal kue dig.

Dette er slet ikke ment som en personlig hetch eller noget som helst, og jeg fordømmer absolut ikke, så tag mig det ikke ilde op, det er blot en iagttagelse, fordi du selv konsekvent bringer dig selv op. Fortæl mig endelig, hvis jeg tager fejl, så skal jeg nok stoppe med at spille smart. Jeg har også selv masser af ar på sjælen. It takes one to know one.

Nå, men summa summarum er, at vi i hvert fald ikke bliver enige om emnet, så lad os stoppe her. Hav en god aften!

Pis, kom til at spekulere over, om dette indlæg egentlig strider imod baby.dk's reglement? Men for sent, jeg kan ikke fjerne det igen. Jeg håber, I bærer over med mig.

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Miss Kat skriver:

Det pudsige er, og jeg vil faktisk nødigt blive personlig, men du bliver ved med at dreje samtalen over på dig selv:

Efter at have observeret flere af dine udtalelser i dette forum, har min tanke flere gange været, at du faktisk virker enormt skrøbelig. Min egen erfaring (ja den slags får jeg også med tiden) er, at jo mere folk har brug for at fortælle, lige præcis hvad de er (eksempelvis, "jeg er bare så klog", "jeg er virkelig god til at lytte", "jeg er bare så mentalt stærk" osv.) jo oftere er tilfældet faktisk det skrupmodsatte. Og hele to gange i denne tråd, har du redegjort for, hvor utroligt stærk du er mentalt, samt hvor god du er til at aflæse andre mennesker. Du virker som en meget traumatiseret lille dreng, der fik en hel masse mentale tæsk, da du var yngre, og som nu er blevet voksen og nok skal vise hele verden, at den ikke skal kue dig.

Dette er slet ikke ment som en personlig hetch eller noget som helst, og jeg fordømmer absolut ikke, så tag mig det ikke ilde op, det er blot en iagttagelse, fordi du selv konsekvent bringer dig selv op. Fortæl mig endelig, hvis jeg tager fejl, så skal jeg nok stoppe med at spille smart. Jeg har også selv masser af ar på sjælen. It takes one to know one.

Nå, men summa summarum er, at vi i hvert fald ikke bliver enige om emnet, så lad os stoppe her. Hav en god aften!

Skrev godt nok jeg ville se film, men fandt en der var lidt kedelig, så besvare lige

Som du selv skriver senere, så er det vidst imod Baby's regler..
I dont care
for min skyld er du skam i din gode ret til at skrive det

jeg må give dig ret i nogen af de ting du skriver..
Ja jeg blev mobbet da jeg var mindre, men det blev stoppet forholdsvis nemt, efter et skoleskifte, og en stol (3 klasse jeg skifede)..

børns opvækst er med til at påvirke deres mentalitet og psyke..
Men som du selv skriver det "oftest er det modsatte" Ja, mange som bliver mobbet og drillet i barndommen, ender med en svag psyke..
giver dig ganske ret, dog er det ikke tilfældet her..
Jeg skal ikke kunne sige hvad der ligger til grund for min psyke..
det kan være min opvæskt, og "tanken" om at min far har kunne dø hvad dag det skulle være..
Det kan også vare det at jeg tænker mere rationelt end de fleste.
skal ikke kunne sige det præcist..

Til det med at aflæse mennesker.. aner ikke hvor det kommer fra, det må du spørge nogen som ved det om..
det falder bare mig naturligt og lægge mærke til folks væremåde, toneleje, kropsholdning og den slags, når jeg er sammen med folk.. bare spørg min kæreste, jeg lægger uhyre ofte mærke til små detaljer når vi er nogen steder.. Ting som andre måske ikke ville opdage ved første øjekast.

og dømmer dig skam heller ikke på nogen måde..
Du er trodsalt berettiget til at sige din mening og holdning, og for min skyld skal du være mere end velkommen til at sige den..
om det er i åben debat eller i en post besked, det er mig ligemeget..
vi kan jo altid tage en konstruktiv diskotion omkring hvorvidt du har ret eller ej.. selvom det nok ikke bliver nemt, da vi nok vil mene 2 forskellige ting

Men forsat god aften..
nu vil jeg se om jeg kan finde en ny film

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

BellaT skriver:

Fint du udtaler dig om egne erfaringer. Men hvorfra ved du at børn ikke kan tage skade af practical jokes? Hvorfra ved du at de børn du har pranket (fint ord, ts) ikke har fået et lille ar et eller andet sted i udviklingen eller i tilliden?

Barndommen er SÅ vigtig og fyldt med bitte små ting, der for et barn kan betyde alverden langt op i voksenalderen. Det er ikke så enkelt som til om man kan huske episoden eller ej. 

Og nej, jeg kender HELDIGVIS ikke en eneste person der ville udføre de her jokes på små børn. Så nej, tror ikke jeg vil finde ud af at størstedelen af verdenen er forskruede. Der findes derimod enkelte forskruede mennesker.

Og hvad så hvis HELE verdenen var forskruet? Skulle jeg så bare sige: "nåeh ja, flertallet bestemmer. Jeg må hellere synes at det er helt ok?"

Ha Ha. NEJ! 

starter lige bagfra..

nej flertallet bestemmer skam ikke..
det er jo ikke et demokrati at have en holdning/mening.. hehe

så vidt Jeg er bekendt, så nej..
de har da syntes at selve joken imod dem har været "ond". men har også kunne se det sjove i den efterfølgende, både det der blev gjort imod dem, men også det de har fået lov at udsætte os andre for efterfølgende..

Nu kommer der lige noget "generelt" som jeg mener passer ret godt..
Mange folk som IKKE selv har prøvet og lave practical jokes med andre, og specielt imod den målgruppe der bliver snakket om her (børn) har heller ikke samme "indsigt" i hvad det vil sige og lave en practical joke..
mange vil gerne have en mening/holdning omkring det at lave en practical joke.. men oftest tager de også fejl på nogen punkter, pga. den manglende "indsigt"

ikke dermed sagt at du ikke har det, som jeg skriver over det..
det er noget "generelt" jeg mener der passer ret godt

når jeg tænker forskruet i det sammenhæng som vi skriver om her, så tror jeg som sagt, at det meste af verdenen er forskruet..
for det er noget det meste af verdenen kunne finde på..

I mødre ville nok ikke, men vi fædre ville
jeg ser heller ikke noget galt i at verdenen er forskruet, for jeg tror den ville være død hamrende kedelig uden nogen forskruede mennesker

Anmeld

7. oktober 2012

Miss Kat

Skrev godt nok jeg ville se film, men fandt en der var lidt kedelig, så besvare lige

Som du selv skriver senere, så er det vidst imod Baby's regler..
I dont care
for min skyld er du skam i din gode ret til at skrive det

jeg må give dig ret i nogen af de ting du skriver..
Ja jeg blev mobbet da jeg var mindre, men det blev stoppet forholdsvis nemt, efter et skoleskifte, og en stol (3 klasse jeg skifede)..

børns opvækst er med til at påvirke deres mentalitet og psyke..
Men som du selv skriver det "oftest er det modsatte" Ja, mange som bliver mobbet og drillet i barndommen, ender med en svag psyke..
giver dig ganske ret, dog er det ikke tilfældet her..
Jeg skal ikke kunne sige hvad der ligger til grund for min psyke..
det kan være min opvæskt, og "tanken" om at min far har kunne dø hvad dag det skulle være..
Det kan også vare det at jeg tænker mere rationelt end de fleste.
skal ikke kunne sige det præcist..

Til det med at aflæse mennesker.. aner ikke hvor det kommer fra, det må du spørge nogen som ved det om..
det falder bare mig naturligt og lægge mærke til folks væremåde, toneleje, kropsholdning og den slags, når jeg er sammen med folk.. bare spørg min kæreste, jeg lægger uhyre ofte mærke til små detaljer når vi er nogen steder.. Ting som andre måske ikke ville opdage ved første øjekast.

og dømmer dig skam heller ikke på nogen måde..
Du er trodsalt berettiget til at sige din mening og holdning, og for min skyld skal du være mere end velkommen til at sige den..
om det er i åben debat eller i en post besked, det er mig ligemeget..
vi kan jo altid tage en konstruktiv diskotion omkring hvorvidt du har ret eller ej.. selvom det nok ikke bliver nemt, da vi nok vil mene 2 forskellige ting

Men forsat god aften..
nu vil jeg se om jeg kan finde en ny film

Ja, jeg kunne godt selv se det bagefter, men problemet herinde er jo, at hvis først det er skrevet og man ikke selv reagerer hurtigt, kan man ikke fjerne det igen. Så er det bare at vente på en lussing fra en moderator.

Du havde nu ikke behøvet forklare så eksplicit, det rager jo sådan set ikke mig. Jeg sagde bare hvad jeg tænkte, og det kunne jo lige så godt være helt forkert, uden du behøvede forklare noget som helst. Men tak fordi du gad.

Held og lykke med at finde en god film, så vil jeg hoppe op og pleje mine graviditetshormoner foran fjerneren.

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Miss Kat skriver:

Ja, jeg kunne godt selv se det bagefter, men problemet herinde er jo, at hvis først det er skrevet og man ikke selv reagerer hurtigt, kan man ikke fjerne det igen. Så er det bare at vente på en lussing fra en moderator.

Du havde nu ikke behøvet forklare så eksplicit, det rager jo sådan set ikke mig. Jeg sagde bare hvad jeg tænkte, og det kunne jo lige så godt være helt forkert, uden du behøvede forklare noget som helst. Men tak fordi du gad.

Held og lykke med at finde en god film, så vil jeg hoppe op og pleje mine graviditetshormoner foran fjerneren.

Det var da så lidt

Du kan snappe en stol og beplante dig ved siden af mig, så kan vi se A-team sammen
Så har jeg da en og dele mit slik med., nu hvor kæresten har indtaget sengen til sygdomspleje

Anmeld

7. oktober 2012

Miss Kat

Dustmuz skriver:

Det var da så lidt

Du kan snappe en stol og beplante dig ved siden af mig, så kan vi se A-team sammen
Så har jeg da en og dele mit slik med., nu hvor kæresten har indtaget sengen til sygdomspleje

Tak, men nej tak. Det bliver vist sofaen og Friends for mit vedkommende.

Anmeld

7. oktober 2012

Faith

En god veninde af mig er den dag i dag panisk angst for orme.

Simpelthen fordi hendes stedfar hældte en spand med regnorme ud over hende da hun var barn. Han syntes det var hylende morsomt. Hun blev traumatiseret.

Anmeld

7. oktober 2012

BellaT

Dustmuz skriver:

starter lige bagfra..

nej flertallet bestemmer skam ikke..
det er jo ikke et demokrati at have en holdning/mening.. hehe

så vidt Jeg er bekendt, så nej..
de har da syntes at selve joken imod dem har været "ond". men har også kunne se det sjove i den efterfølgende, både det der blev gjort imod dem, men også det de har fået lov at udsætte os andre for efterfølgende..

Nu kommer der lige noget "generelt" som jeg mener passer ret godt..
Mange folk som IKKE selv har prøvet og lave practical jokes med andre, og specielt imod den målgruppe der bliver snakket om her (børn) har heller ikke samme "indsigt" i hvad det vil sige og lave en practical joke..
mange vil gerne have en mening/holdning omkring det at lave en practical joke.. men oftest tager de også fejl på nogen punkter, pga. den manglende "indsigt"

ikke dermed sagt at du ikke har det, som jeg skriver over det..
det er noget "generelt" jeg mener der passer ret godt

når jeg tænker forskruet i det sammenhæng som vi skriver om her, så tror jeg som sagt, at det meste af verdenen er forskruet..
for det er noget det meste af verdenen kunne finde på..

I mødre ville nok ikke, men vi fædre ville
jeg ser heller ikke noget galt i at verdenen er forskruet, for jeg tror den ville være død hamrende kedelig uden nogen forskruede mennesker

Du tager helt fejl i din generalisering. Nej, fædre med noget mellem ørerne, ville ikke lave den her form for practical jokes. Jo, enkelte. Men slet ikke størsteparten. Så er mit verdenssyn ihvertfald helt forkert og det er det ikke.

Vil du ikke indvi mig i den der indsigt omkring det med at lave practical jokes med små børn? For nej, det har jeg nemlig aldrig prøvet. Det har du ret i.

Jeg tror du forveksler forskruede mennesker med ikke-selvhøjtidelige(kunne ikke lige finde det rigtige ord) mennesker. Det er slet ikke det jeg mener. Med forskruet mener jeg de voksne mennesker der morer sig over et lille barns ydmygelse.

Og nej, taler ikke om at man ikke kan lade være med at hulke af indestængt grin, når sønnike laver et mærkeligt stunt og ender med hovedet lige ned i sandet og derefter finder ud af sin ulykke. Nej, jeg mener når forældre eller andre der yder omsorg for barnet, selv placerer barnet i en ydmygende situation for egen vindings skyld.

Anmeld

7. oktober 2012

BellaT

Faith skriver:

En god veninde af mig er den dag i dag panisk angst for orme.

Simpelthen fordi hendes stedfar hældte en spand med regnorme ud over hende da hun var barn. Han syntes det var hylende morsomt. Hun blev traumatiseret.

Lige præcis. "Sjovt" for de voksne, men traumatiserende for barnet. Heldigvis tænker de fleste voksne da lidt længere end sin egen morskab. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.