De pranker barn med ægte æg i kinderægspapir

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

Carina:-)

Sådan en humor har vi også her i huset.

Jeg har drevet tykt gæk med de store,og de elsker mig altså stadig 

Er så småt startet med de små,og det eneste der er sket ved det er at de har samme "syge" humor som deres mor 

Der er forskel på smag og behag,nogen elsker at se Linie 3 og synes det er topdollar humor,så er der andre der hellere vil se Anden og Mick .

Ligesådan med hjemmehumor.

Nogen synes det er det sjoveste med en puttepude,andre synes et æg forklædt som kinderæg er fun .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Dustmuz

Laulund87 skriver:

Wow jeg troede ikke dagen skulle komme, men jo vi er dybt uenige i den her! Jeg tror SAGTENS børn kan tager skade af en joke og at de skal have en vis alder før de kan "tåle" det. Synes heller ikke har noget som helt at gøre med at pakke dem ind i vat.

Sidst, men ikke mindst, synes jeg ikke det er fair du bruger sætningen "at  tage sig sammen" til alle os mødre

haha.. jeg kan få alle til at være uenige med mig
Bare spørge Frk'en

tja, så skal det i hvert fald være af en meget grov karakter før end at de tager skade.. i hvert fald hvis man spørger mig
men den snak kan vi da tage et andet sted, da det jo er en mere psykologisk snak som involvere emner som mange nok vil myrde os for hehe

Jamen hvordan skal jeg formulere mig med at kun Nogen skal tage sig sammen så??
du skal være velkommen til at komme med flere forskellige forslag, og så kan vi da stemme om dem, du og jeg hehe
og se om vi kan blive enige hehe

ang. vattet..
Jeg syntes faktisk RIGTIGT mange mødre idag, pakker deres børn ind i vat..
de må ikke drilles, slås, få skrammer osv..
og mødrene, føler sig som dårlige mødre, bare fordi ole/mie for blå mærker eller en hudafskrabning..

i hvert fald mit indtryk, fra en hel del debatter herinde og andre steder desværre
så der kan det godt ske du får svært ved at ændre mit syn

Men byd endelig tilbage med omformuleringer

Anmeld

7. oktober 2012

TNBC

Dustmuz skriver:

Bare spørge Frk'en

tja, så skal det i hvert fald være af en meget grov karakter før end at de tager skade.. i hvert fald hvis man spørger mig
men den snak kan vi da tage et andet sted, da det jo er en mere psykologisk snak som involvere emner som mange nok vil myrde os for hehe

du skal være velkommen til at komme med flere forskellige forslag, og så kan vi da stemme om dem, du og jeg hehe

ang. vattet..
og mødrene, føler sig som dårlige mødre, bare fordi ole/mie for blå mærker eller en hudafskrabning..

i hvert fald mit indtryk, fra en hel del debatter herinde og andre steder desværre

Der er rigtig mange der ikke lader deres børn være børn og det er super synd..

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Yurie skriver:

Der er rigtig mange der ikke lader deres børn være børn og det er super synd..

Der giver jeg dig 200% ret..

Anmeld

7. oktober 2012

Miss Kat

Til de mødre som vil blive stik tossede over sådanne en pratical joke..

slå lige kold vand i blodet..

ja det er da "ondt" at lave jokes med andre, også selvom de er børn..
men det er stadig sjovt..

barnet tager jo ikke livsvarige mén af det, hver psykisk eller fysisk..
Hvis børn tog psykisk skade af en practical jokes, så ville sådan ca ALLE børn være traumatiserede for hele deres liv.. for på et eller andet tidspunkt er der nogen som vil lave en joke imod dem..

Så lad være med at pakke jeres børn ind i vat..

Det er de færreste som laver jokes med deres børn flere gange om dagen, alle årets dage..

Til dig med Salmonella forgiftningen..
Hvis det er et EU land, så er ægget salmonella frit, da der er helt uhyrlige strenge krav på det område..
nu kan jeg godt nok ikke finde ud af hvad sprog det er, så skal ikke kunne sige det med 100% om det er salmonella frit.
men vil jeg da tro det er..

Til jer der kommentere X-box gaven..
Jeg syntes det er en "fed" joke og lave med en person (barn eller voksen, kunne selv finde på det)
For INGEN tager som sagt psykisk eller fysisk skade af dette, og børn lære heller ikke at det er iorden og lyve af sådan en joke..

så det korte af det lange..
Tag jer dog sammen og lad være med at være sådanne nogen hystader der pakker jeres børn ind i vat..

ved godt at man kunne have kogt ægget først.. men så går det sjove lidt af det..

http://www.youtube.com/watch?v=QKwCQWjTyI0&feature=related

- Judge for yourself...

Der er flere traumatiserende elementer i dette... Skuffelsen, ydmygelsen, mistilliden...

Det skal så siges, jeg aldrig tidligere har set den tilhørende tekst, hvilket jo er noget formildende omstændigheder, MEN.... se lige hans ansigt!!

Hvis du synes det der er en fed joke og gør dig selv til dommer over, hvor vidt andre bliver psykisk traumatiserede eller ej, tror jeg ikke, vi to ville komme specielt godt ud af det med hinanden irl. Fred nu også være med det.

Anmeld

7. oktober 2012

Laulund87

Dustmuz skriver:

Bare spørge Frk'en

ang. vattet..

Jamen det er jo ikke jordens undergang at vi er uenige i noget

Klart der er nogen der pakker deres børn ind i vat, men der vil jo altid være forældre i hver kløft ikke? Selvfølgelig tager børn ikke skade af at få skrammer osv, men jeg synes det er unødvendigt at lave sådanne jokes med dem. Synes det høre voksne mennesker til og ikke børn. Jeg fik ondt i hjertet af at se den stakkels dreng.

En psykolog fortalte mig engang at hvis et lille barn taber sin is, vælter hele verden. Man er jo nødt til at sætte sig i deres sted og drengen i videoen bryder jo helt sammen. Han er jo ikke ret gammel

Anmeld

7. oktober 2012

TNBC

Dustmuz skriver:

Der giver jeg dig 200% ret..

Men har ikke oplevet nogen herinde være sådan.. Men snakket om folk de har mødt der var sådan

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Miss Kat skriver:

- Judge for yourself...

Der er flere traumatiserende elementer i dette... Skuffelsen, ydmygelsen, mistilliden...

Det skal så siges, jeg aldrig tidligere har set den tilhørende tekst, hvilken jo er noget formildende omstændigheder, MEN.... se lige hans ansigt!!

Ja i Nu'et vil det være traumatiserende..
men det vil ikke være noget som sætter varige mén..

hvis dette blev gjort 2-3 gange i træk, så ville det sagtens kunne påvirke hans opfattelse, af en gave, hvis man da ikke "giver" en rigtig gave også..

eks.. du giver 2 gaver om året..
Fødselsdag og jul..
til Fødselsdag får han en PS3.
til jul gør du så som de gør i filmen du linker til..

jo han vil da absolut blive skuffet, netop fordi han jo nu tror han får en x-box..

hvis man så gentager det igen, året efter, hvor man giver en "falsk" gave til fødseldag og jul..
Så vil det jo sikkert godt kunne påvirke hans opfattelse af gaver (alt efter hvad han derudover også får)

Men de færreste børn får kun 1 gave til jul..

alle børn vil da blive skuffede over en falsk gave..
men det er jo heller ikke noget forældre gør hvert eneste år..
derfor jeg ikke tror at det kan traumatisere et barn.

een gang kan være ganske sjovt.. 2 gange kan også sagtens være sjovt, bare det ikke er året efter.

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Yurie skriver:

Men har ikke oplevet nogen herinde være sådan.. Men snakket om folk de har mødt der var sådan

nu vil jeg ikke hænge nogen ud, så derfor vælger jeg IKKE at linke til nogen debatter..

men har set en del herinde i de snart 2 år jeg har været herinde..
hvor de har følt sig som en dårlig mor, pga barnet har fået en skramme..

Anmeld

7. oktober 2012

Dinna88

Miss Kat skriver:

- Judge for yourself...

Det skal så siges, jeg aldrig tidligere har set den tilhørende tekst, hvilket jo er noget formildende omstændigheder, MEN.... se lige hans ansigt!!

Hvis du synes det der er en fed joke og gør dig selv til dommer over, hvor vidt andre bliver psykisk traumatiserede eller ej, tror jeg ikke, vi to ville komme specielt godt ud af det med hinanden irl. Fred være nu også med det.

Wauw, okay, hold kæft hvor er det bare synd!!

Nu er der så lige kommet fire sider imens jeg har spist aftensmad, så jeg svarer bare lige ved dit indlæg.

Jeg synes virkelig ikke sådan nogles jokes har noget med at pakke sine børn ind i vat at gøre.  Jeg synes det handler, som du skriver, om at ydmyge sit barn. At have det skide sjovt på barnets bekostning. Ja okay - man får sgu nok ikke lige PTSD af det, men man kan være sikker på at drengen DU viser husker denne "joke". Nevertheless, så er han jo TOTALT udsat i denne situation. Griner han af det, så er deres joke faldet til jorden. Viser han skuffelse, så griner de bare endnu mere. Hvad skal han gøre??

børn er børn - de tænker ikke logisk og rationelt i samme omfang som os. Så nej, børnemishandling er det ikke, men LIGE i situationen er barnet jo midtpunkt for en kæmpe joke. men ikke en sjov een af slagsen - den slags der er på andres bekostning.

Og jeg synes bestemt ikke det handler om at mødre skal tage sig sammen. Børn er nu engang børn. Derfor skrev jeg også at det er synd at VOKSNE ikke ville falde for den - for dét kunne da være sjovt, hvis den voksne kunne tage det. 

Jeg synes i hvert fald det er skide synes at lave en prank på et barn, der TYDELIGVIS ikke kan se joken -  fordi det er et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.