De pranker barn med ægte æg i kinderægspapir

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

Vial

Dinna88 skriver:

http://retardo.dk/videos.php?id=3 427

Hvad siger I? Jeg synes sgu det er synd - nogle børn kan tage det, andre kan ikke. Så joken i sig selv kan jo være sjov, men jeg synes sgu det er synd for denne dreng 

Ærgeligt, at det kun er børn der ville falde i! 

Jeg synes den slags jokes er onde - jeg er ikke humorforladt, men jeg får virkelig så ondt af barnet. Ligesom at min søster kan skraldgrine af at forskrække min niece - og jeg får bare ondt af hende hun bliver jo ikke ked af det, eller noget, men mit mosterhjerte gør ondt

Jeg gik engang nede  i vores tidligere kælder (skulle hente min cykel) - mega skummelt og mørkt. For at holde gejsten oppe gik jeg og sang for mig selv. Pludselig FLYVER min bror og søster frem og skreg af mig. Hold kæft, hvor blev jeg bange - jeg tror måske jeg begyndte at græde, det ville ikke komme bag på mig. Den slags jokes er jeg ikke nede med - når det omhandler børn. Hvad siger I? 

Min ex oplevede det som barn. I en alder af 43 år fandt han det stadig ubehageligt at tænke på. Ydmygende og skuffende - og mega klamt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Laulund87

Dustmuz skriver:

Nu starter jeg lige bagfra..

jeg har en søn hehe

Så jeg har været der (den snak bliver taget privat, hvis du vil vide mere)

nu må du lige forklarer hvad DU mener med det du skriver omkring, at du ikke tror det hjælper at "rette op på skaden"
Bare for at vi lige forstår hinanden

Sorry det var jeg tydeligvis ikke klar over

Jeg mener bare ikke at barnet glemmer så nemt og at joken ikke bliver bedre af at man "undskylder" på den måde bagefter Kort af det lange er at jeg ikke mener jokes der er så grove hører børn til!

Anmeld

7. oktober 2012

Dinna88

Vial skriver:

Min ex oplevede det som barn. I en alder af 43 år fandt han det stadig ubehageligt at tænke på. Ydmygende og skuffende - og mega klamt.

Dette modsiger jo så faktisk hvad Dustmuz skriver
jeg er ked af at høre at der er nogle der har været sådan overfor ham. 

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Dinna88 skriver:

Jeg er enig med dig i det du skriver, hvis vi snakkede om et ældre menneske der kan forstå og kapere en joke. Det kan et barn i den størrelse ikke.

de skal som sådan heller ikke kapere joken..
det er derfor man skal være med til at gøre det sjovt for barnet bagefter..
Så man netop ikke får et barn som er ked af det hele dagen..

som jeg selv skriver et andet sted, så ville jeg da selv stikke barnet en bakke æg, og smutte i haven med kammerat og barn..

men det kommer helt an på hvad joken går ud på, og hvordan den bliver håndteret bagefter..
og Dét ser vi desværre ikke her kunne ellers have været godt, da man så også for og se hvordan De har valgt at håndtere at han blev ked af det

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Laulund87 skriver:

Sorry det var jeg tydeligvis ikke klar over

Jeg mener bare ikke at barnet glemmer så nemt og at joken ikke bliver bedre af at man "undskylder" på den måde bagefter Kort af det lange er at jeg ikke mener jokes der er så grove hører børn til!

hehe.. er vidst heller ikke almen viden herinde hehe..

Skal ikke kunne sige hvad der høre børn til og ikke til..
da dét er en individuel sag, alt efter hvordan man ser på det

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Vial skriver:

og hvordan blev det håndteret dengang..
dvs var der nogen som gjorde "joken" sjov for ham bagefter??
eller var det bare Det.. hvis du forstår??

Anmeld

7. oktober 2012

Dinna88

Dustmuz skriver:

de skal som sådan heller ikke kapere joken..
det er derfor man skal være med til at gøre det sjovt for barnet bagefter..
Så man netop ikke får et barn som er ked af det hele dagen..

som jeg selv skriver et andet sted, så ville jeg da selv stikke barnet en bakke æg, og smutte i haven med kammerat og barn..

men det kommer helt an på hvad joken går ud på, og hvordan den bliver håndteret bagefter..
og Dét ser vi desværre ikke her kunne ellers have været godt, da man så også for og se hvordan De har valgt at håndtere at han blev ked af det

Jeg er ikke enig med dig. Barner har stadig været udsat for ydmygelse og det at blive gjort totalt til grin - og det kan ikke barn ikke forstå på samme måde som en voksen kan. Færdig slut - så er den jo ikke meget længere Så kan man prøve at gøre det godt igen - men barnet vil da ikke bare lige glemme det. 

Man kan stille det sådan her op:

Barnet bliver udsat for en joke af en voksen - barnet er (selvfølgelig) ikke indforstået med joken, da det er et barn, hvorfor barnet bliver ked af det.

Bagefter får barnet mulighed for "at være på den anden side," men det er det jo så bare slet ikke. Vi tager dit eksempel, og det får lov til at smide æg efter far og co. Men denne gang er de jo indforstået med det og vil derfor, naturlig, lege med i denne æggekastning og grine, og humøret er højt - for at opmuntre barnet og se at det er sjovt.

Men forskellen er:

Her griner begge parter. Far og co. bliver IKKE gjort til grin. De får bare kastet æg på sig, wuhu. Det er, som jeg skrev, ligesom en madkrig, hvor begge parter er nede med det. Det er barnet ikke, som du igen skrev, fordi det er en practical joke.

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Dinna88 skriver:

Jeg er ikke enig med dig. Barner har stadig været udsat for ydmygelse og det at blive gjort totalt til grin - og det kan ikke barn ikke forstå på samme måde som en voksen kan. Færdig slut - så er den jo ikke meget længere Så kan man prøve at gøre det godt igen - men barnet vil da ikke bare lige glemme det. 

Man kan stille det sådan her op:

Barnet bliver udsat for en joke af en voksen - barnet er (selvfølgelig) ikke indforstået med joken, da det er et barn, hvorfor barnet bliver ked af det.

Bagefter får barnet mulighed for "at være på den anden side," men det er det jo så bare slet ikke. Vi tager dit eksempel, og det får lov til at smide æg efter far og co. Men denne gang er de jo indforstået med det og vil derfor, naturlig, lege med i denne æggekastning og grine, og humøret er højt - for at opmuntre barnet og se at det er sjovt.

Men forskellen er:

Her griner begge parter. Far og co. bliver IKKE gjort til grin. De får bare kastet æg på sig, wuhu. Det er, som jeg skrev, ligesom en madkrig, hvor begge parter er nede med det. Det er barnet ikke, som du igen skrev, fordi det er en practical joke.

Hvis offeret i en practical joke var indforstået med joken, ville de jo med meget stor sandsynlighed slet ikke være med i den..
det er ligesom pointen i en practical joke at offeret skal være uvidende om forestående event..

Man skal heller ikke gøre børns psyke "dårligere" end den er..
rigtigt mange børn idag, kan faktisk kapere utroligt meget, og mange gange mere end voksne..
Weirdly enough..

jo barnet vil da sikkert kunne huske noget af det..
men prøv og spørg barnet om 10 år om han kan huske hvad der rent faktisk skete.. ??

de jokes jeg har lavet både med voksne og børn, er INGEN blevet traumatiserede eller taget skade af..
og de har omendt været værre end at bide i et æg..

det kræver bare man ved hvad man laver når man laver en joke..

men alt i alt.. Så får vi ikke hele historien i vidioen, og kan derfor sige a og b samt C hele aftenen, og aldrig vide hvordan barnet har taget det efterfølgende, da vi ikke ved hvordan de har håndteret det efterfølgende..

Anmeld

7. oktober 2012

Vial

Dustmuz skriver:

og hvordan blev det håndteret dengang..
dvs var der nogen som gjorde "joken" sjov for ham bagefter??
eller var det bare Det.. hvis du forstår??

Det eneste han husker er, at de voksne grinede. Og uanset hvor meget det burde blive sjovere med årene, så er det ydmygelsen der fylder mest.

Børn elsker at man griner af dem, når de klovner - ikke når man laver jokes på dem med mere glæde mindre ubehageligheder.

Hvordan tænker du, at joken skulle gøres sjov bagefter? Det var jo ikke sjovt for ham, da det skete. Så bliver det det jo heller ikke bagefter - ikke når man er barn.

Anmeld

7. oktober 2012

Vial

Vial skriver:

Det eneste han husker er, at de voksne grinede. Og uanset hvor meget det burde blive sjovere med årene, så er det ydmygelsen der fylder mest.

Børn elsker at man griner af dem, når de klovner - ikke når man laver jokes på dem med mere glæde mindre ubehageligheder.

Hvordan tænker du, at joken skulle gøres sjov bagefter? Det var jo ikke sjovt for ham, da det skete. Så bliver det det jo heller ikke bagefter - ikke når man er barn.

* med mere eller mindre ubehageligheder

(skulle der stå)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.