Dustmuz skriver:
de skal som sådan heller ikke kapere joken..
det er derfor man skal være med til at gøre det sjovt for barnet bagefter..
Så man netop ikke får et barn som er ked af det hele dagen..
som jeg selv skriver et andet sted, så ville jeg da selv stikke barnet en bakke æg, og smutte i haven med kammerat og barn..
men det kommer helt an på hvad joken går ud på, og hvordan den bliver håndteret bagefter..
og Dét ser vi desværre ikke her
kunne ellers have været godt, da man så også for og se hvordan De har valgt at håndtere at han blev ked af det
Jeg er ikke enig med dig. Barner har stadig været udsat for ydmygelse og det at blive gjort totalt til grin - og det kan ikke barn ikke forstå på samme måde som en voksen kan. Færdig slut - så er den jo ikke meget længere
Så kan man prøve at gøre det godt igen - men barnet vil da ikke bare lige glemme det.
Man kan stille det sådan her op:
Barnet bliver udsat for en joke af en voksen - barnet er (selvfølgelig) ikke indforstået med joken, da det er et barn, hvorfor barnet bliver ked af det.
Bagefter får barnet mulighed for "at være på den anden side," men det er det jo så bare slet ikke. Vi tager dit eksempel, og det får lov til at smide æg efter far og co. Men denne gang er de jo indforstået med det og vil derfor, naturlig, lege med i denne æggekastning og grine, og humøret er højt - for at opmuntre barnet og se at det er sjovt.
Men forskellen er:
Her griner begge parter. Far og co. bliver IKKE gjort til grin. De får bare kastet æg på sig, wuhu. Det er, som jeg skrev, ligesom en madkrig, hvor begge parter er nede med det. Det er barnet ikke, som du igen skrev, fordi det er en practical joke.
Anmeld