De pranker barn med ægte æg i kinderægspapir

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

Miss Kat

Ja i Nu'et vil det være traumatiserende..
men det vil ikke være noget som sætter varige mén..

hvis dette blev gjort 2-3 gange i træk, så ville det sagtens kunne påvirke hans opfattelse, af en gave, hvis man da ikke "giver" en rigtig gave også..

eks.. du giver 2 gaver om året..
Fødselsdag og jul..
til Fødselsdag får han en PS3.
til jul gør du så som de gør i filmen du linker til..

jo han vil da absolut blive skuffet, netop fordi han jo nu tror han får en x-box..

hvis man så gentager det igen, året efter, hvor man giver en "falsk" gave til fødseldag og jul..
Så vil det jo sikkert godt kunne påvirke hans opfattelse af gaver (alt efter hvad han derudover også får)

Men de færreste børn får kun 1 gave til jul..

alle børn vil da blive skuffede over en falsk gave..
men det er jo heller ikke noget forældre gør hvert eneste år..
derfor jeg ikke tror at det kan traumatisere et barn.

een gang kan være ganske sjovt.. 2 gange kan også sagtens være sjovt, bare det ikke er året efter.

Vi er virkelig ikke enige, og jeg forstår ikke helt, hvad du baserer din "viden" på? Har du studeret børnepsykologi eller noget i den dur? Alle mennesker er forskellige og at skære børn over én kam, som du gør, og fortæller generaliserende om, præcis hvor grænsen går, for hvornår noget virker traumatiserende på samtlige børn i verden, virker direkte useriøst og ignorant i mine øjne.

I så fald bør du lave et skema til alle forældre, så man kan se lige præcis hvor meget, man må drille sine børn og undgå at overskride denne grænse, så de aldrig udvikler et traume. Smart!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Dustmuz

Laulund87 skriver:

Jamen det er jo ikke jordens undergang at vi er uenige i noget

Klart der er nogen der pakker deres børn ind i vat, men der vil jo altid være forældre i hver kløft ikke? Selvfølgelig tager børn ikke skade af at få skrammer osv, men jeg synes det er unødvendigt at lave sådanne jokes med dem. Synes det høre voksne mennesker til og ikke børn. Jeg fik ondt i hjertet af at se den stakkels dreng.

En psykolog fortalte mig engang at hvis et lille barn taber sin is, vælter hele verden. Man er jo nødt til at sætte sig i deres sted og drengen i videoen bryder jo helt sammen. Han er jo ikke ret gammel

altså, nu skal du lære lidt omkring nedbringelse af verdener..
der skal kun 2 mennesker til at starte en krig..

1 kan ikke lide 2.. ergo der er basis for en krig..
Så hermed starter jeg en Cyber krig med dig og udfordre dig til et spil Counter Strike hehe

nu er jeg godt nok ikke psykolog, men har da en lille forståelse for hvordan min egen psyke fungere og aflæser hurtigt andre folks psyke når jeg er sammen med dem..

børn er meget skrøbelige, men deres verden er jo heller ikke så stor endnu, og ja den vælter nemt..
Men som Joker er det også DIT job at sørge for at få barnet på ret køl igen..
man ser desværre ikke hvad de gør for at trøste barnet..
så det kan vi desværre ikke diskutere om er etisk korrekt eller i henhold til janteloven eller hvilken lov vi lige finder på at lave i mellemtiden..

Men tilbage til topic..
når man laver en joke med børn, skal man også "forudse" evt. komplikationer som f.eks. et barn der stikker i gråd som denne dreng gjorde..
min løsning: stik ham en kasse æg og gå ud i haven og leg "smid æg efter far og ven og så stik ham en kasse kinderæg bagefter..
altså lave "sjov" hele vejen rundt..
og så gøre som de også gør i vidioen, gå ind og hyg i stuen..

Anmeld

7. oktober 2012

Miss Kat

Dinna88 skriver:

Wauw, okay, hold kæft hvor er det bare synd!!

Nu er der så lige kommet fire sider imens jeg har spist aftensmad, så jeg svarer bare lige ved dit indlæg.

Jeg synes virkelig ikke sådan nogles jokes har noget med at pakke sine børn ind i vat at gøre.  Jeg synes det handler, som du skriver, om at ydmyge sit barn. At have det skide sjovt på barnets bekostning. Ja okay - man får sgu nok ikke lige PTSD af det, men man kan være sikker på at drengen DU viser husker denne "joke". Nevertheless, så er han jo TOTALT udsat i denne situation. Griner han af det, så er deres joke faldet til jorden. Viser han skuffelse, så griner de bare endnu mere. Hvad skal han gøre??

børn er børn - de tænker ikke logisk og rationelt i samme omfang som os. Så nej, børnemishandling er det ikke, men LIGE i situationen er barnet jo midtpunkt for en kæmpe joke. men ikke en sjov een af slagsen - den slags der er på andres bekostning.

Og jeg synes bestemt ikke det handler om at mødre skal tage sig sammen. Børn er nu engang børn. Derfor skrev jeg også at det er synd at VOKSNE ikke ville falde for den - for dét kunne da være sjovt, hvis den voksne kunne tage det. 

Jeg synes i hvert fald det er skide synes at lave en prank på et barn, der TYDELIGVIS ikke kan se joken -  fordi det er et barn.

Fuldstændigt helt og aldeles enig.... 

Anmeld

7. oktober 2012

Laulund87

Dustmuz skriver:

Så hermed starter jeg en Cyber krig med dig og udfordre dig til et spil Counter Strike hehe

nu er jeg godt nok ikke psykolog, men har da en lille forståelse for hvordan min egen psyke fungere og aflæser hurtigt andre folks psyke når jeg er sammen med dem..

børn er meget skrøbelige, men deres verden er jo heller ikke så stor endnu, og ja den vælter nemt..
så det kan vi desværre ikke diskutere om er etisk korrekt eller i henhold til janteloven eller hvilken lov vi lige finder på at lave i mellemtiden..

Men tilbage til topic..
når man laver en joke med børn, skal man også "forudse" evt. komplikationer som f.eks. et barn der stikker i gråd som denne dreng gjorde..
min løsning: stik ham en kasse æg og gå ud i haven og leg "smid æg efter far og ven og så stik ham en kasse kinderæg bagefter..

LOL sådan noget spiller jeg slet ikke

Hmm jeg ved sgu ikke. Jeg tænker slet ikke som dig og tror ikke det hjælper at "rette op på skaden" bagefter.

Så også lige at du skrev at mange føler sig som dårlige mødre hvis deres børn kommer til skade.. Klart man kan føle sig som en dårlig mor hvis ens lille baby er faldet ned fra sofaen f.eks fordi man ikke lige var opmærksom. Det betyder ikke at de ikke må komme til skade, det vil jo ske mange gange fremover. Det er ikke for noget, men det tror jeg altså man skal være forælder for at kunne forstå

Anmeld

7. oktober 2012

Dinna88

Dustmuz skriver:

Men tilbage til topic..

Et spørgsmål:

Hvorfor ikke bare lade være fra start af? Altså, no shit - hvad er det sjove i det? Det du nævner med at kaste æg bagefter kan jo udvikle sig til noget sjovt, det kender vi alle da fra madkrig. Men hvad er det sjove i at gøre det de gør? Drengen ser jo tydeligvis ikke det sjove i det. Så hvorfor er det sjovt?  

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Miss Kat skriver:

Vi er virkelig ikke enige, og jeg forstår ikke helt, hvad du baserer din "viden" på? Har du studeret børnepsykologi eller noget i den dur? Alle mennesker er forskellige og at skære børn over én kam, som du gør, og fortæller generaliserende om, præcis hvor grænsen går, for hvornår noget virker traumatiserende på samtlige børn i verden, virker direkte useriøst og ignorant i mine øjne.

I så fald bør du lave et skema til alle forældre, så man kan se lige præcis hvor meget, man må drille sine børn og undgå at overskride denne grænse, så de aldrig udvikler et traume. Smart!

nu er jeg kun 26, og ikke psykolog..
Det er man jo først i nærheden af de 40 eller sådan noget.

min viden kommer fra Selv at havet været der, og så også at have gjort det

har skam selv stået på begge sider af "joken"
som du selv skriver, så er grænsen forskellig for alle..

men hvis et barn bliver traumatiseret for livet pga 1 hændelse med 1 gave..
Så vil jeg nødigt se hvordan det barn ellers klare sig rent psykisk.. For som jeg vil se sådan et barn, så vil det være et barn der i forvejen bliver mobbet på den ene eller anden måde, i en rimelig grov dur (set i forhold til barnet)

Som jeg skriver til Laulund, så skal man også kunne "rette" skaden op igen, når man laver jokes med folk..
man ser jo desværre ikke alt hvad der sker..
så derfor er det svært og vide hvordan hans aften bliver generelt..

f.eks jeg, vil have ekstremt svært ved at få et psykisk traume, da jeg er ekstremt psykisk stærk.
jeg aflæser forholdsvis hurtigt andre folk når jeg er sammen med dem, og tilpasser mig efter det..
og skal jeg lave Jokes med børn, så sørger jeg dælme også for at være dækket ind på den ene eller anden måde, så man får noget sjovt ud af det for alle parter, dette gælder også barnet

Anmeld

7. oktober 2012

Bebsen

Syns sku det er synd!
Nogle børn kan tage det, men den her dreng blev oprigtigt ked.
Tror at hvis jeg narrede min dreng sådan ville han først blive overrasket og sådan huuuh men så snart jeg grinte ville han også grine...

Kh Ida.

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Dinna88 skriver:

Et spørgsmål:

Hvorfor ikke bare lade være fra start af? Altså, no shit - hvad er det sjove i det? Det du nævner med at kaste æg bagefter kan jo udvikle sig til noget sjovt, det kender vi alle da fra madkrig. Men hvad er det sjove i at gøre det de gør? Drengen ser jo tydeligvis ikke det sjove i det. Så hvorfor er det sjovt?  

ikke alle practical jokes er sjove for offeret i det moment det sker..

det er faktisk de færreste som er det..

men man skal jo kunne vende det til noget sjovt bagefter, for ligesom at få stemningen tilbage i barnet, for ikke at du har et barn der er ked af det resten af dagen og som bare syntes man er et dumt svin..

det er jo ikke pointen med practical jokes..
og dem som laver sådanne practical jokes (hvor det KUN går ud over offeret) skal genoverveje hvorfor det er de laver den.. hvis de ikke selv kan tåle joken

Anmeld

7. oktober 2012

Dinna88

Dustmuz skriver:

ikke alle practical jokes er sjove for offeret i det moment det sker..

det er faktisk de færreste som er det..

men man skal jo kunne vende det til noget sjovt bagefter, for ligesom at få stemningen tilbage i barnet, for ikke at du har et barn der er ked af det resten af dagen og som bare syntes man er et dumt svin..

det er jo ikke pointen med practical jokes..
og dem som laver sådanne practical jokes (hvor det KUN går ud over offeret) skal genoverveje hvorfor det er de laver den.. hvis de ikke selv kan tåle joken

Jeg er enig med dig i det du skriver, hvis vi snakkede om et ældre menneske der kan forstå og kapere en joke. Det kan et barn i den størrelse ikke.

Anmeld

7. oktober 2012

Dustmuz

Laulund87 skriver:

LOL sådan noget spiller jeg slet ikke

Hmm jeg ved sgu ikke. Jeg tænker slet ikke som dig og tror ikke det hjælper at "rette op på skaden" bagefter.

Så også lige at du skrev at mange føler sig som dårlige mødre hvis deres børn kommer til skade.. Klart man kan føle sig som en dårlig mor hvis ens lille baby er faldet ned fra sofaen f.eks fordi man ikke lige var opmærksom. Det betyder ikke at de ikke må komme til skade, det vil jo ske mange gange fremover. Det er ikke for noget, men det tror jeg altså man skal være forælder for at kunne forstå

Nu starter jeg lige bagfra..

jeg har en søn hehe

Så jeg har været der (den snak bliver taget privat, hvis du vil vide mere)

nu må du lige forklarer hvad DU mener med det du skriver omkring, at du ikke tror det hjælper at "rette op på skaden"
Bare for at vi lige forstår hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.