Aften/nat pasning af dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

BellaT

Altså, vil du have nogle børn om natten og andre børn om dagen?

Vil du så sove sammen med de børn du passer om natten??

Eller være på som dagplejer, mens de sover og så lukke om morgenen for at sove?

Synes ideen er god. Det har jeg aldrig tænkt over at man kunne. Men ja, nogle vil have brug for det. Det er bare med at sørge for at ALLE potentielle kunder, ved du er der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Stumpen

BellaT skriver:

Altså, vil du have nogle børn om natten og andre børn om dagen?

Vil du så sove sammen med de børn du passer om natten??

Eller være på som dagplejer, mens de sover og så lukke om morgenen for at sove?

Synes ideen er god. Det har jeg aldrig tænkt over at man kunne. Men ja, nogle vil have brug for det. Det er bare med at sørge for at ALLE potentielle kunder, ved du er der.

Nej tanken var bestemt at sove - ligesom børnene.. Men jo mere jeg tænker over det des mindre hænger det sammen..

lad os sige det er forældre der arbejder nat, så  kunne jeg åbne omkring kl 17 - lade børnene lande, spise og putte.. Så kunne jeg holde åben til kl 14, hvor  forældrene er stået op.

Jeg kunne også åbne omkring kl 14 til de forældre der har aftenvagter, så kunne de enten hente efter fyrften eller inden 8 næste dag..

men jeg tror ikke der er mange forældre som udelukkende har brug for enten nat/formiddag eller eftermiddag/aften/nat..

Anmeld

5. oktober 2012

BellaT

Stumpen skriver:

Nej tanken var bestemt at sove - ligesom børnene.. Men jo mere jeg tænker over det des mindre hænger det sammen..

lad os sige det er forældre der arbejder nat, så  kunne jeg åbne omkring kl 17 - lade børnene lande, spise og putte.. Så kunne jeg holde åben til kl 14, hvor  forældrene er stået op.

Jeg kunne også åbne omkring kl 14 til de forældre der har aftenvagter, så kunne de enten hente efter fyrften eller inden 8 næste dag..

men jeg tror ikke der er mange forældre som udelukkende har brug for enten nat/formiddag eller eftermiddag/aften/nat..

Uha! Det er jo mange mange timer! Og så lige et par børn der vågner mange gange i løbet af natten + plus man skal være på om dagen.

Dvs børnenes tid med forældre er eftermiddag til aften, hvor de afleveres og først hentes næste eftermiddag?

Hmmm, ja ideen er god, men jeg kunne nok ikke. Børn i hjemmet døgnet rundt, tanken om hvor lidt tid de små får med forældrene osv.

Jeg forstår slet ikke hvordan forældre med natarbejde får det til at gå op. For de skal jo ikke bare arbejde. Man har jo desværre brug for den skide søvn også. Den søvn vi andre får samtidigt med vores børn.

Men giv ikke op - tænk videre. Måske eftermiddags/aften pasning kunne være en ide. Ved bare ikke hvor mange der har behov for det. Men åbning ved middagstid og lukning ved 20-21 tiden. Sene sovetider for de små, men de kan jo så sove længe om morgenen.

Anmeld

5. oktober 2012

L&V

Zafir skriver:

Jo - hvis det er til folk der har natarbejde. Men så vil du jo have mange flere åbningstimer end en normal dagpleje har. Du forpligter dig til 42 timers åbningstid om ugen...

det er en svær en, syntes jeg...

Når du er alene, som man ville være i den situation. mmm...

En alm dagplejer har jo os 48 timer om ugen. bare til info

Anmeld

6. oktober 2012

Zafir

Stumpen skriver:

Så vidt jeg kan se rundt omkring har mange private åbent 46-48 timer om ugen..

Men ja den er lidt svær - for det ville være synd for lile Mads, hvis far kom og hentede for at bringe videre til næste pasningssted...

Helt sikkert - det er mega uholdbart.

Men ofte er det jo også enlige, der arbejder aften/nat, der har brug for den slags pasning. Og har de ekstra penge, til at betale for den ekstra service...? mmm...

Jeg forstår helt sikkert din idé - det er bare med, hvordan den skal skrues sammen. For selvom du jo helt sikkert vil elske dine dagpleje børn, så skal man ikke arbejde uden at få penge for det jo...

- Igen, så er jeg ikke tilhænger af at private dagplejere sælger sig selv billigere end den kommunale, for de kan tilbyde et bedre produkt.
Vi havde en periode en privatdagpleje her i Vig, hvor det så både var manden og konen der var dagplejere og de var faktisk dyrere end den kommunale (som også er mega skodagtig i odsherred) og havde lang venteliste.

Jeg ved ikke hvorfor de er lukket, men de er der ikke nu i hvertfald.

Anmeld

6. oktober 2012

Zafir

Månsson skriver:

En alm dagplejer har jo os 48 timer om ugen. bare til info

OK 48 timer Sorry.

Anmeld

6. oktober 2012

Zafir

Stumpen skriver:

Der er ingen grund til at åbne kl. 17, hvis det er folk der arbejder nat Så har de jo en 'alm' døgnrytme, - bare omvendt.

Så går de jo på arbejde, når børnene skal puttes og kommer hjem og sover når de skal op.

Tom har arbejdet nat i 5 år, - gør det ikke mere. Men der havde vi rigtig meget kvalitetstid sammen som familie.

Så der er ingen grund til at åbne før 'puttetid'. Så børnene skulle komme til dig, når de skulle i seng, også blive hentet når forældrene står op om dagen.

Anmeld

6. oktober 2012

Stumpen

BellaT skriver:

Uha! Det er jo mange mange timer! Og så lige et par børn der vågner mange gange i løbet af natten + plus man skal være på om dagen.

Dvs børnenes tid med forældre er eftermiddag til aften, hvor de afleveres og først hentes næste eftermiddag?

Hmmm, ja ideen er god, men jeg kunne nok ikke. Børn i hjemmet døgnet rundt, tanken om hvor lidt tid de små får med forældrene osv.

Jeg forstår slet ikke hvordan forældre med natarbejde får det til at gå op. For de skal jo ikke bare arbejde. Man har jo desværre brug for den skide søvn også. Den søvn vi andre får samtidigt med vores børn.

Men giv ikke op - tænk videre. Måske eftermiddags/aften pasning kunne være en ide. Ved bare ikke hvor mange der har behov for det. Men åbning ved middagstid og lukning ved 20-21 tiden. Sene sovetider for de små, men de kan jo så sove længe om morgenen.

Jeg er rørerende enig med dig, det vil ikke være meget tid sammen med forældrene, men et eller andet sted er det jo psykologisk ser, for vi er jo ikke meget mere sammen med vores børn end de timer om eftermiddagen, da de andre timer foregår i sovende tilstand.. 

Jeg ved bare ikke om kl 20 er nok nu åbningstiderne i butikkerne er ændret så markant.. Men folk i butik arbejder jo ikke hver dag eftermiddag/aften, de vil jo også have formiddagsvagter, men der vil jeg å ikke kunne hjælpe og deskal findepå andre løsninger til deres barn...

synes der er mange problematikker i det, men tror bestemt der sidder mange rundt omkring som havde brug for aften evt nat pasning i ny og næ, men jeg skal jo også være sikkert en indkomst, så kn jo ikke åbne op som "kom når I har brug for pasning" - altså et slags gæstehus hvor alle kan tilmelde sig når pasnningsbehovet er der.. 

Anmeld

6. oktober 2012

Stumpen

Zafir skriver:

Der er ingen grund til at åbne kl. 17, hvis det er folk der arbejder nat Så har de jo en 'alm' døgnrytme, - bare omvendt.

Så går de jo på arbejde, når børnene skal puttes og kommer hjem og sover når de skal op.

Tom har arbejdet nat i 5 år, - gør det ikke mere. Men der havde vi rigtig meget kvalitetstid sammen som familie.

Så der er ingen grund til at åbne før 'puttetid'. Så børnene skulle komme til dig, når de skulle i seng, også blive hentet når forældrene står op om dagen.

Her i byen koster en privat dp-plads 6000 (inden kommunen kommer med sin støtte) så tænkte at jeg ville forlange mere, når nu dørene står åben på "skæve" tidspunkter.. Men hvor meget mere ved jeg ikke? 1000? 1500? 2000?

Nej ved godt at for nat er det ikke nødvendigt med åben fra kl 17, men børnene skal jo i seng, de kan jo ikke vente med at blive puttet til mor/far skal møde kl 23...

Anmeld

6. oktober 2012

Zafir

Stumpen skriver:

Her i byen koster en privat dp-plads 6000 (inden kommunen kommer med sin støtte) så tænkte at jeg ville forlange mere, når nu dørene står åben på "skæve" tidspunkter.. Men hvor meget mere ved jeg ikke? 1000? 1500? 2000?

Nej ved godt at for nat er det ikke nødvendigt med åben fra kl 17, men børnene skal jo i seng, de kan jo ikke vente med at blive puttet til mor/far skal møde kl 23...

Jeg ville måske have åbningstid fra kl., 20 i sådan en situation.

En kommunal dagpleje koster ca 2700 i egen betaling, så jeg ville tage måske 3000 kr i egen betaling for den ordning du tilbyder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.