Aften/nat pasning af dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

Stumpen

Zafir skriver:

Jeg ville måske have åbningstid fra kl., 20 i sådan en situation.

En kommunal dagpleje koster ca 2700 i egen betaling, så jeg ville tage måske 3000 kr i egen betaling for den ordning du tilbyder

Her er kommunen koster kommunal 2300 og privat her i byen 1500..

Men må tænke tanken til ende og evt en annonce i avisen om nogen overhovedet har brug for det, så det kan svare sig for dem at have en nat- plads...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Zafir

Stumpen skriver:

Her er kommunen koster kommunal 2300 og privat her i byen 1500..

Men må tænke tanken til ende og evt en annonce i avisen om nogen overhovedet har brug for det, så det kan svare sig for dem at have en nat- plads...

Absolut

Vi kan jo mere end rigelig sidde og sige om det er en god eller dårlig idé, men du bliver nødt til at undersøge dit nærområde

Jeg syntes det er alt for billigt, med 1500 kr... Forstår ikke hvorfor det skal være billigere...

Anmeld

6. oktober 2012

-Sigrid-

Jeg ville elske at have sådan en dagpeleje hvis jeg havde været singel! Jeg skal være JM, og som I ved så sker rigtig meget af en JMs arbejde om natten

Og jeg ville da klart foretrække at min datter sov længst muligt over i sin VS, så hun var mere vågen når jeg havde hende i stedet for at jeg henter hende omkring kl 14.45 i gennemsnittet og så sover hun igen kl 19.30 - det er bare IKKE mange vågne timer når madlavning og en lur skal tages i betragtning, så jeg ville elske at hun sov mere i VS

Ved du hvor ejg er på vej hen?

Anmeld

6. oktober 2012

Stumpen

-Sigrid- skriver:

Jeg ville elske at have sådan en dagpeleje hvis jeg havde været singel! Jeg skal være JM, og som I ved så sker rigtig meget af en JMs arbejde om natten

Og jeg ville da klart foretrække at min datter sov længst muligt over i sin VS, så hun var mere vågen når jeg havde hende i stedet for at jeg henter hende omkring kl 14.45 i gennemsnittet og så sover hun igen kl 19.30 - det er bare IKKE mange vågne timer når madlavning og en lur skal tages i betragtning, så jeg ville elske at hun sov mere i VS

Ved du hvor ejg er på vej hen?

Er måske lidt langsom her i weekenden, men ved ikke helt hvor du vil hen 

hvis du så havde en dp der havde åben nat/dag hvad ville du så gøre når du har dag eller aften vagt?

Anmeld

6. oktober 2012

Stumpen

Zafir skriver:

Absolut

Vi kan jo mere end rigelig sidde og sige om det er en god eller dårlig idé, men du bliver nødt til at undersøge dit nærområde

Jeg syntes det er alt for billigt, med 1500 kr... Forstår ikke hvorfor det skal være billigere...

har ikke noget imod det er billigere, men må sige at det store spring overraskede mig noget... 

Anmeld

6. oktober 2012

-Sigrid-

Stumpen skriver:

Er måske lidt langsom her i weekenden, men ved ikke helt hvor du vil hen 

hvis du så havde en dp der havde åben nat/dag hvad ville du så gøre når du har dag eller aften vagt?

Havde jeg ikke haft min mand ville jeg nok have behov for en fleksibel dp

Anmeld

6. oktober 2012

Stumpen

-Sigrid- skriver:

Havde jeg ikke haft min mand ville jeg nok have behov for en fleksibel dp

Er også kommet på noget, men ved ikke om jeg så får dp-børn hele døgnet ugens 5 dage..

men som jeg skrev til zafir så er egenbetalingen til privat her i byen 1500 og til kommunal 2300..

jeg kunne jo sætte prisen efter de kommunale og have alm åbningstider MEN tilbyde at have dp børn overnattende..

så vidt jeg har forstået på nettet, så vælger jeg selv som privat hvor mange timer jeg har åben, men at hver barn max må være der 48 timer pr uge.. 

Jeg kunne jo så sige at fredag kl. F.eks 16 er der weekend lukket, så vil arbejdende netværk nok kunne hjælpe..

tager man udgangspunkt i mit eget liv, så har min kæreste skiftende arbejdstider havde jeg ogå det ville der være aftener hvor vi begge ville arbejde - lad os sige at det var 3 på en månede, så var det da smart at man lige kunne snakke med dagplejeren Og så ville barnet o bare kulle have fri når mor/far har fri på hverdage for ikke at overgå de 48 timer.. 

Problemet nu vil være hvis man har ældre søskende..

Anmeld

6. oktober 2012

Stumpen

BellaT skriver:

Altså, vil du have nogle børn om natten og andre børn om dagen?

Vil du så sove sammen med de børn du passer om natten??

Eller være på som dagplejer, mens de sover og så lukke om morgenen for at sove?

Synes ideen er god. Det har jeg aldrig tænkt over at man kunne. Men ja, nogle vil have brug for det. Det er bare med at sørge for at ALLE potentielle kunder, ved du er der.

Prøv lige at se mit svar til sigrid på side 6 - tror du den kunne holde?

Anmeld

6. oktober 2012

-Sigrid-

Stumpen skriver:

Er også kommet på noget, men ved ikke om jeg så får dp-børn hele døgnet ugens 5 dage..

men som jeg skrev til zafir så er egenbetalingen til privat her i byen 1500 og til kommunal 2300..

jeg kunne jo sætte prisen efter de kommunale og have alm åbningstider MEN tilbyde at have dp børn overnattende..

så vidt jeg har forstået på nettet, så vælger jeg selv som privat hvor mange timer jeg har åben, men at hver barn max må være der 48 timer pr uge.. 

Jeg kunne jo så sige at fredag kl. F.eks 16 er der weekend lukket, så vil arbejdende netværk nok kunne hjælpe..

tager man udgangspunkt i mit eget liv, så har min kæreste skiftende arbejdstider havde jeg ogå det ville der være aftener hvor vi begge ville arbejde - lad os sige at det var 3 på en månede, så var det da smart at man lige kunne snakke med dagplejeren Og så ville barnet o bare kulle have fri når mor/far har fri på hverdage for ikke at overgå de 48 timer.. 

Problemet nu vil være hvis man har ældre søskende..

Jeg tror at hvis man ikke kan have barnet passet, så ville man finde et andet arbejde Men hvis man havde mulighed for en dp om natten som natarbejder, så ville det jo være optimalt

Anmeld

6. oktober 2012

BellaT

Stumpen skriver:

Prøv lige at se mit svar til sigrid på side 6 - tror du den kunne holde?

Ja, det kunne det nok. Hvis du er en meget energisk og meget rummelig person. For det kunne jo nemt ende med døgnåbent altid. Måske 2 børn om dagen og 2 børn om natten, nogle dage måske 1 barn om dagen og 3 børn om natten osv.

Jeg synes virkelig at det skal overvejes grundigt også i forhold til din familie. Ville de synes det er ok ALDRIG at have mor for sig selv i hverdagene? Mine børn ville ikke, ved jeg. Og måske forældrene ønsker sig noget bestemt i forhold til putning og ved opvågning om natten osv. Kan man imødekomme forældres og børns behov, når man aldrig har et pusterum?

Igen, ideen er god og der er garanteret et behov for den ordning. Men jeg tænker mest fra dagplejerens og dagplejerens families vinkel. Jeg er selv dagplejer. Og jeg og min familie ville ikke kunne klare at jeg arbejdede døgnet rundt. Ikke engang bare 2-3 døgn hver uge. Det er jo ikke sikkert at dagplejebørnene altid bare sover fredeligt om natten... Det er der faktisk stor risiko for at de ikke gør. Især hvis ordningen er flydende. Altså nogle gange sove hjemme, andre gange sove hos dagplejeren. Og hvordan med aftensmåltidet og putning af egne børn sammen med dagplejebørn?

Ja, jeg er måske lidt sortseer her. Jeg skriver ud fra mit eget energiniveau og ønske om privatliv og fritid. Men ikke alle har det ligesom mig og det er jo det det handler om. Hvad man har lyst til og kan overskue. Og ihvertfald også hvad ens familie kan leve med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.