Aften/nat pasning af dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.555 visninger
66 svar
0 synes godt om
5. oktober 2012

Stumpen

Hej piger

Jeg overvejer at starte op som privat dagplejer og tænker lidt om der ville behov for aften/nat pasning...Hvilket I jo ikke ved, men hvis I skulle bruge det, hvad ville I så have behov for??

Jeg tænker 

KUN AFTENÅBNET: Til dem der arbejder i aftenvagter så hedder åbningstiden vel omkring 14-23 - ville du hente dit barn efter arbejde og bruge formiddagen sammen med det??

Aften/nat: f.eks åben 17-9 men så tilgodeser det ikke dem som starter vagter tidligt på eftermiddagen og arbejder du nat kan du ikke komme hjem og sove...

Aften/nat: 17.30-14 Så kan barnet "lande" inden sengetid og du kan arbejde nat og komme hjem og sove nogle timer..

Hvad tænker du eller kender du nogen der allerede praktiserer dette?? Mine tanker flyver vidt omkring for tiden - så nogen er mere urealistiske end andre og andre er der ikke hold i og nogen er geniale og andre tossede.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

L&V

Stumpen skriver:

Hej piger

Jeg overvejer at starte op som privat dagplejer og tænker lidt om der ville behov for aften/nat pasning...Hvilket I jo ikke ved, men hvis I skulle bruge det, hvad ville I så have behov for??

Jeg tænker 

KUN AFTENÅBNET: Til dem der arbejder i aftenvagter så hedder åbningstiden vel omkring 14-23 - ville du hente dit barn efter arbejde og bruge formiddagen sammen med det??

Aften/nat: f.eks åben 17-9 men så tilgodeser det ikke dem som starter vagter tidligt på eftermiddagen og arbejder du nat kan du ikke komme hjem og sove...

Aften/nat: 17.30-14 Så kan barnet "lande" inden sengetid og du kan arbejde nat og komme hjem og sove nogle timer..

Hvad tænker du eller kender du nogen der allerede praktiserer dette?? Mine tanker flyver vidt omkring for tiden - så nogen er mere urealistiske end andre og andre er der ikke hold i og nogen er geniale og andre tossede.... 

Det er en rigtig fin tanke men jeg ville ikke være tryg ved og sku ha mit barn i dagpleje om aftenen/natten. Nu ved jeg heller ikke hvor du bor men "kunde" grundlaget er jo nok os noget spinkelt hvis du kun satser aften/nat og er ret overbevist om der er nogle regler det vil klashe med. Du kan jo ikke ha døgn åbent..

Anmeld

5. oktober 2012

Stumpen

Månsson skriver:

Det er en rigtig fin tanke men jeg ville ikke være tryg ved og sku ha mit barn i dagpleje om aftenen/natten. Nu ved jeg heller ikke hvor du bor men "kunde" grundlaget er jo nok os noget spinkelt hvis du kun satser aften/nat og er ret overbevist om der er nogle regler det vil klashe med. Du kan jo ikke ha døgn åbent..

Tak for svar.. Ja der må være noget med antal åbne tider, selvom jeg så på en side at det var op til den enklte private.. Jeg er udd pæd..

hvad er det der gør at du er mere utryg ved det aften/nat end dag?

Anmeld

5. oktober 2012

Jibbe

Jeg ville elske en dp der havde aftenåbent. Men villle nok ønske det hed 14-24. En normal aftenvagt på et sygehus hedder 15-23 og så skal man også have tid til at hente. Sådan ser mine tjenervagtee også ud nopgengange!

Anmeld

5. oktober 2012

L&V

Stumpen skriver:

Tak for svar.. Ja der må være noget med antal åbne tider, selvom jeg så på en side at det var op til den enklte private.. Jeg er udd pæd..

hvad er det der gør at du er mere utryg ved det aften/nat end dag?

Tænker bare der er mange små børn der har svært ved at sove selv, er van til sammen sovning osv der er bare et specielt behov forbundet ved søvn. Tænker bare der er meget normal aften rytme der ikke kan tilpasses dp. Og tror bare min utryghed bunder i ja det ved jeg faktisk ikke hvordan jeg skal forklare

Anmeld

5. oktober 2012

Stumpen

Jibbe skriver:

Jeg ville elske en dp der havde aftenåbent. Men villle nok ønske det hed 14-24. En normal aftenvagt på et sygehus hedder 15-23 og så skal man også have tid til at hente. Sådan ser mine tjenervagtee også ud nopgengange!

Hvad ville du så gøre når du havde dagvagter? Ved godt at det var mig der startede tråden, men må lige have alle aspekter med..

Anmeld

5. oktober 2012

Stumpen

Månsson skriver:

Tænker bare der er mange små børn der har svært ved at sove selv, er van til sammen sovning osv der er bare et specielt behov forbundet ved søvn. Tænker bare der er meget normal aften rytme der ikke kan tilpasses dp. Og tror bare min utryghed bunder i ja det ved jeg faktisk ikke hvordan jeg skal forklare

Altså har man børn med sådanne sove-sammen behov, ja så dur det ikke medmindre de kan bruge de andre børn der sover der...  Pjat

men forstår alligevel godt hvad du mener selvom du ikke kan forklare det 

Anmeld

5. oktober 2012

TNBC

Stumpen skriver:

Hej piger

Jeg tænker 

Jeg har gået med de samme tanker og ville ikke have et problem med at have mit hjem åben 24/7, for jeg tænker at der mange der har svært ved at få tingene til at køre rundt på grund af aften/natarbejde. Jeg har arbejdet hos en familie hvor moren var sygeplejerskd og faren var falckredder.
Jeg ville være åben for alle tider og alle aldre. Jeg har haft overnatninger før(barnets første) og flere dage.

Jeg følger lige med og se hvad folk synes om iden.

Anmeld

5. oktober 2012

Nettemor

Min første tanke er at jeg ville ikke ønske at skulle hente mit barn kl 23 eller 24.. Det ville jo afbryde den gode søvn hvis de skulle ud i vinterkulden..

Men kan være jeg har forstået det forkert?

Anmeld

5. oktober 2012

TNBC

Nettemor skriver:

Min første tanke er at jeg ville ikke ønske at skulle hente mit barn kl 23 eller 24.. Det ville jo afbryde den gode søvn hvis de skulle ud i vinterkulden..

Men kan være jeg har forstået det forkert?

Hvis det var, kan barnet jo blive sove, det kune det i hvert fald hos mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.