Aften/nat pasning af dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Stumpen

Faith skriver:

Synes godt nok det er flot at du overhovedet overvejer at holde åben aften og nat. Et er at passe andres børn om dagen. Men om natten! Det tror jeg simpelthen ikke jeg gad/magtede

bliver det til noget, så er mit håb da at de bliver så trygge ved mig at de sover og ellers må kæresten forlade sengen og overlade den til mine dp-børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Stumpen

jydeinden skriver:

altså nu har jeg godt nok ingen børn. men mine tanker er lidt at tilbuddet er fint for dem hvor begge forældre arbejder som aftenvagt eller med skiftende vagter, men at jeg som udgangspunkt selv ville gøre mit som forældre til at mit barn sov hjemme i sin seng om aftenen . jeg er nok bare vantil at være så forkælet at begge mine forældre var hjemme om aftenen imens vi var små, og først da min bror var flyttet hjemmefra, og jeg voksen tog min far aftenarbejde . jeg synes ikke at børn skal være i dagpleje når de i mit hoved burde sove, hvis det giver mening

Enig, men nogen steder kan dette være umuligt...

Anmeld

5. oktober 2012

jydeinden

Stumpen skriver:

Enig, men nogen steder kan dette være umuligt...

bestemt, men der tænker jeg bare at de fleste måske ville foretrække at deres børn sov hos deres bedsteforældre eller i egen seng men med bedsteforældrene eller reservebedster i huset . så jeg er måske lidt i tvivl om hvor stort behovet reelt er, men skal self ikke kunne sige det

Anmeld

5. oktober 2012

Faith

Stumpen skriver:

bliver det til noget, så er mit håb da at de bliver så trygge ved mig at de sover og ellers må kæresten forlade sengen og overlade den til mine dp-børn

Anmeld

5. oktober 2012

Stumpen

jydeinden skriver:

bestemt, men der tænker jeg bare at de fleste måske ville foretrække at deres børn sov hos deres bedsteforældre eller i egen seng men med bedsteforældrene eller reservebedster i huset . så jeg er måske lidt i tvivl om hvor stort behovet reelt er, men skal self ikke kunne sige det

Jeg ved det ikke, men det skal måske undersøges.. 

Mit eget eksempel er at min kæreste arbejder på skiftehold og jeg er arbejdsløs, men havde jeg skiftende vagter eller rene aftenvagter så ville vi få problemer nogen gange.. Og mange bedsteforældre arbejder selv idag..

men ved at der er døgninstitutioner rundt om i landet, så nogen må jo have brug for det..

Anmeld

5. oktober 2012

ledermus

Jeg er enlig og har skiftende arbejdstider, aætså både dag og aften.

Jeg får hjælp af mormor eller morfar når der skal passes og mit behov hvis det skulle være anderledes end det er nu ville være at jeg havde pasningsmuligheder i mine arbejdsweekender ihvertfald når det er dagvagter så jeg ikke altid skulle belaste mine forældre hver 2 weekend. Ved de nyder tid med deres barnebarn men de kan jo også have planer i weekenden eller bare trænge til at slappe af da de jo arbejder alle hverdagene

Anmeld

5. oktober 2012

betjenten

Stumpen skriver:

Hej piger

Jeg overvejer at starte op som privat dagplejer og tænker lidt om der ville behov for aften/nat pasning...Hvilket I jo ikke ved, men hvis I skulle bruge det, hvad ville I så have behov for??

Jeg tænker 

KUN AFTENÅBNET: Til dem der arbejder i aftenvagter så hedder åbningstiden vel omkring 14-23 - ville du hente dit barn efter arbejde og bruge formiddagen sammen med det??

Aften/nat: f.eks åben 17-9 men så tilgodeser det ikke dem som starter vagter tidligt på eftermiddagen og arbejder du nat kan du ikke komme hjem og sove...

Aften/nat: 17.30-14 Så kan barnet "lande" inden sengetid og du kan arbejde nat og komme hjem og sove nogle timer..

Hvad tænker du eller kender du nogen der allerede praktiserer dette?? Mine tanker flyver vidt omkring for tiden - så nogen er mere urealistiske end andre og andre er der ikke hold i og nogen er geniale og andre tossede.... 

Ville ELSKE sådan en dagpleje!!! Bor heldigvis sammen med kæresten, men jeg har skiftende arbejdstider, og det kan han også have engang i mellem...

Børnenes bedsteforældre bor desværre ikke liiiige i nærheden, og ja så jobber de jo som de fleste nu gør i dagens DK  

Ville da på ingen måde have det skidt med at de skulle overnatte, da de jo ville kende dig, og er sikker på at børnene ville synes det ville være hyggeligt

Hvor kommer du fra???

Anmeld

5. oktober 2012

Zafir

Jeg synes det er en rigtig god idé, men jeg tror en god idé, er at undersøde dit nærområde, om der er behov for en dagpleje med den slags tilbud.

Men en super god idé. Jeg går bestemt ind for at verden skal være så fleksibelt tilpasset som muligt

Anmeld

5. oktober 2012

Stumpen

betjenten skriver:

Ville ELSKE sådan en dagpleje!!! Bor heldigvis sammen med kæresten, men jeg har skiftende arbejdstider, og det kan han også have engang i mellem...

Børnenes bedsteforældre bor desværre ikke liiiige i nærheden, og ja så jobber de jo som de fleste nu gør i dagens DK  

Ville da på ingen måde have det skidt med at de skulle overnatte, da de jo ville kende dig, og er sikker på at børnene ville synes det ville være hyggeligt

Hvor kommer du fra???

Jeg bor i det mørke jylland.. Kan se du kommer fra KBH  - harI ikkeinst derover som er døgn inst?

Anmeld

5. oktober 2012

Stumpen

Zafir skriver:

Jeg synes det er en rigtig god idé, men jeg tror en god idé, er at undersøde dit nærområde, om der er behov for en dagpleje med den slags tilbud.

Men en super god idé. Jeg går bestemt ind for at verden skal være så fleksibelt tilpasset som muligt

Du har ret men havde håbet lidt på at blive klog på tider herinde..

men ellers kunne jeg gøre som andre gør - være alm dp med mulighed for tilkøb af aften/nat.. Synes bare jeg så et sted athun ville have 1200, men om det er inkl. Kommunens tilskud ved jeg ikke - ellers er det godt nok mange penge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.