Aften/nat pasning af dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

Stumpen

BellaT skriver:

Ja, det kunne det nok. Hvis du er en meget energisk og meget rummelig person. For det kunne jo nemt ende med døgnåbent altid. Måske 2 børn om dagen og 2 børn om natten, nogle dage måske 1 barn om dagen og 3 børn om natten osv.

Jeg synes virkelig at det skal overvejes grundigt også i forhold til din familie. Ville de synes det er ok ALDRIG at have mor for sig selv i hverdagene? Mine børn ville ikke, ved jeg. Og måske forældrene ønsker sig noget bestemt i forhold til putning og ved opvågning om natten osv. Kan man imødekomme forældres og børns behov, når man aldrig har et pusterum?

Igen, ideen er god og der er garanteret et behov for den ordning. Men jeg tænker mest fra dagplejerens og dagplejerens families vinkel. Jeg er selv dagplejer. Og jeg og min familie ville ikke kunne klare at jeg arbejdede døgnet rundt. Ikke engang bare 2-3 døgn hver uge. Det er jo ikke sikkert at dagplejebørnene altid bare sover fredeligt om natten... Det er der faktisk stor risiko for at de ikke gør. Især hvis ordningen er flydende. Altså nogle gange sove hjemme, andre gange sove hos dagplejeren. Og hvordan med aftensmåltidet og putning af egne børn sammen med dagplejebørn?

Ja, jeg er måske lidt sortseer her. Jeg skriver ud fra mit eget energiniveau og ønske om privatliv og fritid. Men ikke alle har det ligesom mig og det er jo det det handler om. Hvad man har lyst til og kan overskue. Og ihvertfald også hvad ens familie kan leve med.

Jeg sætter pris på din ærlighed - det sætter tingene i perspektiv og får mig til at overveje tingene endnu engang med nogle andre dilemmaer end jeg selv havde tænkt på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

morethanperfect

Jeg vil bare lige sige jeg syns det lyder som en rigtig fin idé ! 

Jeg ville være taknemmelig hvis jeg f.eks var enlig og arbejdede om natten ! 

Anmeld

7. oktober 2012

Ciss

Hvis jeg blev alene med mine børn nu ville jeg enten måtte finde nogen, som kunne passe børnene for mig ca 3 eftermiddage/aftner om ugen eller finde mig et andet arbejde.

Men jeg tror, at jeg ville lede efter en person, som jeg stolede på, som jeg ville kunne leje til at passe børnene hjemme hos os selv, før jeg begyndte at lede efter en aftenåben DP.

Jeg tænker, at der er en del problematiske ting i det, hvis det er aftenpasning hos DP. Hvis jeg er færdig kl 22 - skal jeg så afhente mine sovende børn for at bringe dem hjem? Det bedste er jo, at de ikke bliver afbrudt i sin søvn. Men i såfald må de jo sove hos DP hele natten og først hentes om morgenen, selvom jeg er hjemme. Det ville jeg ikke bryde mig om som fast ordning. Jeg sætter altid pris på vores morgener sammen, og det første børnene ser efter, når de vågner er, om jeg er kommet hjem.

Men vi er jo mange, som ikke har "almindelige" arbejdstider, så det kan godt være, at andre tænker anderledes elle har andre behov.

(Jeg har ikke læst hele debatten, så beklager om jeg bare gentar noget, andre allerede har sagt....)

Anmeld

7. oktober 2012

Stumpen

morethanperfect skriver:

Jeg vil bare lige sige jeg syns det lyder som en rigtig fin idé ! 

Jeg ville være taknemmelig hvis jeg f.eks var enlig og arbejdede om natten ! 

Anmeld

7. oktober 2012

Stumpen

Ciss skriver:

Hvis jeg blev alene med mine børn nu ville jeg enten måtte finde nogen, som kunne passe børnene for mig ca 3 eftermiddage/aftner om ugen eller finde mig et andet arbejde.

Men jeg tror, at jeg ville lede efter en person, som jeg stolede på, som jeg ville kunne leje til at passe børnene hjemme hos os selv, før jeg begyndte at lede efter en aftenåben DP.

Jeg tænker, at der er en del problematiske ting i det, hvis det er aftenpasning hos DP. Hvis jeg er færdig kl 22 - skal jeg så afhente mine sovende børn for at bringe dem hjem? Det bedste er jo, at de ikke bliver afbrudt i sin søvn. Men i såfald må de jo sove hos DP hele natten og først hentes om morgenen, selvom jeg er hjemme. Det ville jeg ikke bryde mig om som fast ordning. Jeg sætter altid pris på vores morgener sammen, og det første børnene ser efter, når de vågner er, om jeg er kommet hjem.

Men vi er jo mange, som ikke har "almindelige" arbejdstider, så det kan godt være, at andre tænker anderledes elle har andre behov.

(Jeg har ikke læst hele debatten, så beklager om jeg bare gentar noget, andre allerede har sagt....)

Tak for dit svar - jo der er gentagelser, men det er slet ikke så værst når det er så stor og -ny- tiltag jeg gerne vil sætte igang..

jeg forstår godt det du mener med en du er tryg ved og i barnets egen seng - men hurtigt kan det blive dyrt at skulle have en barnepige på..

jeg gav Sigrid et svar på side 6 hvor du kan se hvad mine tanker har udviklet sig til, men kan godt se problemmatikken i det som Bella T skriver at jeg kan risikere at have børn døgnet rundt en hel uge... 

Tænke tænke tænkne...

Anmeld

7. oktober 2012

Ciss

Tak for dit svar - jo der er gentagelser, men det er slet ikke så værst når det er så stor og -ny- tiltag jeg gerne vil sætte igang..

jeg forstår godt det du mener med en du er tryg ved og i barnets egen seng - men hurtigt kan det blive dyrt at skulle have en barnepige på..

jeg gav Sigrid et svar på side 6 hvor du kan se hvad mine tanker har udviklet sig til, men kan godt se problemmatikken i det som Bella T skriver at jeg kan risikere at have børn døgnet rundt en hel uge... 

Tænke tænke tænkne...

Ja, det er ikke altid så enkelt, når man går udenom de etablerede mønstrer og vil gøre noget nyt.

Lykke til med projektet.

PS: Mente ikke, at jeg ikke ville stole på dig som DP. Ser nu at det godt kan læses sådan... Bare generelt at jeg jo altid ønsker, at den person, som skal passe børnene, er en, jeg stoler på.

Anmeld

7. oktober 2012

Stumpen

Ciss skriver:

Ja, det er ikke altid så enkelt, når man går udenom de etablerede mønstrer og vil gøre noget nyt.

Lykke til med projektet.

PS: Mente ikke, at jeg ikke ville stole på dig som DP. Ser nu at det godt kan læses sådan... Bare generelt at jeg jo altid ønsker, at den person, som skal passe børnene, er en, jeg stoler på.

Tog det heller ikke personligt, men et er at have tillid til en dp i hverdagen, men om natten, hvor man ved børn kan blive forvirrede over at vågne et "nyt" sted og på den måde være mere skrøbelig og savne mor Det kræver lidt mere end som så..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.