Aften/nat pasning af dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2012

Stumpen

Nettemor skriver:

Min første tanke er at jeg ville ikke ønske at skulle hente mit barn kl 23 eller 24.. Det ville jo afbryde den gode søvn hvis de skulle ud i vinterkulden..

Men kan være jeg har forstået det forkert?

Jeg har lagt forslag ud, så alle svar dur.. 

Jeg har kigget rundt på nettet og har forstået det sådan at man som privat må have åben så længe man vil, men at det enkelte barn vidst kun må være i dp i 48 timer pr uge og så er fra f.eks 14 til 8 næste dag mange timer.. men har også haft din tanke om at afbryde barnets søvn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Nettemor

Stumpen skriver:

Jeg har lagt forslag ud, så alle svar dur.. 

Jeg har kigget rundt på nettet og har forstået det sådan at man som privat må have åben så længe man vil, men at det enkelte barn vidst kun må være i dp i 48 timer pr uge og så er fra f.eks 14 til 8 næste dag mange timer.. men har også haft din tanke om at afbryde barnets søvn..

Det er den jeg synes er værst. Og så det med at hvis min søn har haft en periode med mange indtryk og forandringer så er det om natten han søger trygheden ved at sove mellem os. Selv om han normalt sover rigtig godt og fint alene så er der bare nætter hvor han nærmest sover ovenpå mig.. Ved ikke hvordan det ville fungere hos en dp.

Men kan man få det til at fungere så synes jeg det er et rigtig godt alternativ til familier med aften og nat arbejde. .

Anmeld

5. oktober 2012

Stumpen

Nettemor skriver:

Det er den jeg synes er værst. Og så det med at hvis min søn har haft en periode med mange indtryk og forandringer så er det om natten han søger trygheden ved at sove mellem os. Selv om han normalt sover rigtig godt og fint alene så er der bare nætter hvor han nærmest sover ovenpå mig.. Ved ikke hvordan det ville fungere hos en dp.

Men kan man få det til at fungere så synes jeg det er et rigtig godt alternativ til familier med aften og nat arbejde. .

Personligt vil jeg også mene at barnet har bedst af at sove hjemme, men det andet kan blive en nødvendighed, hvis begge forældre arbejder aften eller som enlig med aftenvagter...

Anmeld

5. oktober 2012

L&V

Stumpen skriver:

Altså har man børn med sådanne sove-sammen behov, ja så dur det ikke medmindre de kan bruge de andre børn der sover der...  Pjat

men forstår alligevel godt hvad du mener selvom du ikke kan forklare det 

Det var godt.. Der er bare noget trygt ved at man ved de ligger hjemme i deres seng. Vi har heller ik behovet men syntes det er en rigtig fin tanke.

Anmeld

5. oktober 2012

come2

Stumpen skriver:

Personligt vil jeg også mene at barnet har bedst af at sove hjemme, men det andet kan blive en nødvendighed, hvis begge forældre arbejder aften eller som enlig med aftenvagter...

lige præcis.

Det er ikke alle der har mulighed for dagvagter.

Anmeld

5. oktober 2012

Nettemor

Stumpen skriver:

Lige præcis også det jeg mente med det sidste. Og jeg tror det ville være rigtig godt hvis man fx var falckredder med døgnvagter. De arbejder jo 2 dage i ugen så det passer jo fint..

Men tror faktisk det kan være svært at få til at hænge sammen som dp mor? For du har jo ikke fast fritid.. Men det er self et valg man tager. Og jeg vil sige at har man sådan en ordning skal der være den helt rigtige kemi mellem forældre og dp. Men det skal der jo helst uanset hvad

Jeg synes det lyder som et rigtig spændende projekt og jeg glæder mig da til at følge med i hvad du finder ud af!

Anmeld

5. oktober 2012

Stumpen

Nettemor skriver:

Lige præcis også det jeg mente med det sidste. Og jeg tror det ville være rigtig godt hvis man fx var falckredder med døgnvagter. De arbejder jo 2 dage i ugen så det passer jo fint..

Men tror faktisk det kan være svært at få til at hænge sammen som dp mor? For du har jo ikke fast fritid.. Men det er self et valg man tager. Og jeg vil sige at har man sådan en ordning skal der være den helt rigtige kemi mellem forældre og dp. Men det skal der jo helst uanset hvad

Jeg synes det lyder som et rigtig spændende projekt og jeg glæder mig da til at følge med i hvad du finder ud af!

Jeg må erkende at jeg også er lidt lost i forhold til tiderne osv.. Men har fundet nogle stykker på nettet som har almindelig åben og så kan man købe sig til aftentid - dem vil jeg prøve at kontakte..

ja det bliver spændende hvad det ender med

Anmeld

5. oktober 2012

Stumpen

come2 skriver:

lige præcis.

Det er ikke alle der har mulighed for dagvagter.

Nej og fjernelse af lukkeloven har nok ikke gjort det nemmere..

Anmeld

5. oktober 2012

jydeinden

Stumpen skriver:

Hej piger

Jeg overvejer at starte op som privat dagplejer og tænker lidt om der ville behov for aften/nat pasning...Hvilket I jo ikke ved, men hvis I skulle bruge det, hvad ville I så have behov for??

Jeg tænker 

KUN AFTENÅBNET: Til dem der arbejder i aftenvagter så hedder åbningstiden vel omkring 14-23 - ville du hente dit barn efter arbejde og bruge formiddagen sammen med det??

Aften/nat: f.eks åben 17-9 men så tilgodeser det ikke dem som starter vagter tidligt på eftermiddagen og arbejder du nat kan du ikke komme hjem og sove...

Aften/nat: 17.30-14 Så kan barnet "lande" inden sengetid og du kan arbejde nat og komme hjem og sove nogle timer..

Hvad tænker du eller kender du nogen der allerede praktiserer dette?? Mine tanker flyver vidt omkring for tiden - så nogen er mere urealistiske end andre og andre er der ikke hold i og nogen er geniale og andre tossede.... 

altså nu har jeg godt nok ingen børn. men mine tanker er lidt at tilbuddet er fint for dem hvor begge forældre arbejder som aftenvagt eller med skiftende vagter, men at jeg som udgangspunkt selv ville gøre mit som forældre til at mit barn sov hjemme i sin seng om aftenen . jeg er nok bare vantil at være så forkælet at begge mine forældre var hjemme om aftenen imens vi var små, og først da min bror var flyttet hjemmefra, og jeg voksen tog min far aftenarbejde . jeg synes ikke at børn skal være i dagpleje når de i mit hoved burde sove, hvis det giver mening

Anmeld

5. oktober 2012

Faith

Synes godt nok det er flot at du overhovedet overvejer at holde åben aften og nat. Et er at passe andres børn om dagen. Men om natten! Det tror jeg simpelthen ikke jeg gad/magtede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.