Tråden om julehjælp gør mig ked af det. Godt nok på egne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

mor-til-vanessa

jeg bor i horsens og jeg vil rigtig gerne komme og hjælpe dig en dag. du skal bare sige til så finder vi ud af det.

snakker du med nogen om din depression, læge, psykolog? det er altså super godt at snakke med andre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Du er ikke alene!

Jeg vil fortælle dig, at lige pt har jeg alt for meget i mit liv, og mit hjem ligner noget, der er løgn, og det er nemt at sige, man skal skrive lister, tage et rum ad gangen mm, men det er ikke så ligetil, når det først er vokset over hovedet på en.

Jeg er også alene med to små børn, og det er ikke nemt at få ordnet alt.

Jeg har to fantastiske veninder, der kommer på lørdag og hjælper mig med at komme i bund i huset.
Det var svært for mig at modtage deres hjælp og acceptere deres tilbud, men de gav mig ingen valg, og nu sidder jeg og glæder mig til, de kommer

Jeg ved, de ikke dømmer mig for, hvordan mit hus ser ud, og jeg er sikker på, at dem, der har skrevet her i tråden, heller ikke vil dømme dig for noget.

Mit råd til dig er at tage imod hjælpen, selvom det er en kamel at sluge, og du skal smide facaden - det kommer kun til at gøre dig godt, er jeg sikker på

Hvor slemt er det hos dig? Tør næsten ikke fortælle hvor grelt det står til men alting flyder her. Har en ok stor lejlighed til mig og mit barn omkring de 80 kvm men du er mere end heldig hvis du kan se bare lidt af gulvet og det er legetøj affald,aviser, tøj og skidt og møg i en pærevælling, så jeg skal sluge rigtig mange kameler inden jeg tør åbne min dør. Tror nok at det bliver sådan, jeg skal bare tage skridtet, række hånden ud og tage imod.

Anmeld

4. oktober 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Hvor slemt er det hos dig? Tør næsten ikke fortælle hvor grelt det står til men alting flyder her. Har en ok stor lejlighed til mig og mit barn omkring de 80 kvm men du er mere end heldig hvis du kan se bare lidt af gulvet og det er legetøj affald,aviser, tøj og skidt og møg i en pærevælling, så jeg skal sluge rigtig mange kameler inden jeg tør åbne min dør. Tror nok at det bliver sådan, jeg skal bare tage skridtet, række hånden ud og tage imod.

Søde dig. Spørg dig selv om, din lille skønne barn fortjener det hjem det bor i lige nu ? Slug kamelen og sig ja tak til hjælpen. 

Anmeld

4. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Uha hvor ville jeg gerne hjælpe, men bor desværre på sjælland...

Kan du ikke tage et rum af gangen... måske det virker mere overskueligt... og lad endelig værd med at straffe dig selv... selvom jeg ved det er svært, når man har det skidt... Jeg kender alt til det.. er selv på medicin mod angst..

Jeg gør det, når jeg har det rigtig skidt.. at jeg laver lister på, hvad jeg skal have ordnet og krydser af.. Det hjælper mig rigtig meget..

Du skal have et kæmpe herfra

Knus Mette

P.S tænker du skal gå til din læge og starte medicin op, så du får lidt overskud ind i din hverdag igen..

Jamen bare tanken om at du også ville hjælpe, varmer rigtigt meget. Jeg skal også have lavet et ugeskema og skal bare overholde det.

Anmeld

4. oktober 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Nu bor jeg i Sønderjylland, men ellers var jeg også hoppet på vognen og kom og hjalp......

Men når det er sagt, så syntes jeg du skal tage i mod hjælpen. Jeg er en af dem som er vokset op i sådan et hjem. Det har aldrig været rigtig sådan ligefrem ulækker slemt, men min mor var en af dem som ikke havde overskud til de daglige gøremål. Opvasken stod i flere dage indtil min søster og jeg selv tog den, vi levede af pasta, ris og færdigretter. På de gode dage kunne hun lave aftensmad til os. Ellers fik vi penge til at købe mad i skolen. Rengøring var ikke det der blev gjort mest i. "Heldigvis" var jeg 14 da min mor gik ned med flaget, og måtte være "mor" for min søster, og lave en del huslige ting... 

Jeg flyttede hjemmefra som 18 årig, og ja, helt seriøst, og selv både min mor og søster siger det, så faldt det hele sammen da jeg flyttede, og min søster burde være fjernet. Selvom kommunen kom på besøg, og min søster var tilknyttet kommunen på alle måder blev der intet gjort.

Da jeg flytter sådan helt for mig selv som 22 årig (flyttede i et bofællesskab som 18 årig for unge med problemer) kom der en periode hvor jeg selv havnede i det hul, og da var min mor heldigvis oppe, og hun hjalp mig op. Så hende og jeg har hjulpet hinanden, for ja, jeg er den type at den jeg stoler aller mest på er altså min mor. 

Der jeg vil hen er at selvom det er R*V hårdt at anerkende, så er du på vej, du får hjælp til din depression, og det sorte hul du er i. Men du mangler den kærlige hånd som lige rækker den sidste hjælp, og tro mig overskuddet er så meget større med et overskueligt hjem (jeg hår altså ikke ind for RENT hjem, her må gerne ligge lidt nullermænd i hjørnerne) men det skal være sådan at når dit barn er puttet, så skal det max tage dig 30 min lige at rydde op. Og skal det være aller bedst, 5 - 15 min...... Så tag imod det hjælp Du bliver tilbudt, og pris dig lykkelig for at der stadig er engle til....... Det er ikke en skam men anerkendelse af at det er blevet for uoverskueligt....

undskyld den lange smørre.....

Din lange smøre er guld værd og jeg siger tak.
Det er jo også svært for mig at lære mit barn at rydde op efter sig selv, når alting roder og det varer jo ikke længe inden legekammeraterne begynder at banke på og da h*n er enebarn og altid vil være det er det bare så vigtigt for mig at vores dør altid kan være åben.

Anmeld

4. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Jeg har ikke affald, møg mm nogen steder - det er forholdvist rent, men det roder helt vildt

Hvis det står så skidt til, bliver du nødt til at tage imod hjælpen, du får tilbudt. Dit barn og dig får det så meget bedre, når det hele er blevet ordnet, og så er det også nemmere at holde det fremover

De andre brugere er så søde at tilbyde dig hjælp, og det gør de ikke for at dunke dig oveni hovedet, men for at hjælpe dig til at komme ovenpå

Anmeld

4. oktober 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Ta imod folks hjælp, dine børn fortjener et overskueligt og hyggeligt hjem og en mindre stresset mor. Jeg har selv stået der med dep- og det ønsker jeg ikke for nogen! Og alle i der tilbyder jeres hjælp i er sku for seje, baby når det er bedst! :-D jeg ville også gerne hjælpe, men for at være ærlig kan jeg ikke overskue det. Og mindre detalje så bor jeg også på sjælland :-P

Ja jeg er også på vej til at tage det sidste skridt. Jeg er bare så skamfuld over at det er kommet så langt ud.

Anmeld

4. oktober 2012

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Søde dig. Spørg dig selv om, din lille skønne barn fortjener det hjem det bor i lige nu ? Slug kamelen og sig ja tak til hjælpen. 

Nej det jo også det h*n ikke fortjener og jeg er på vej til at tage imod.

Anmeld

4. oktober 2012

Anonym trådstarter

mor-til-vanessa skriver:

jeg bor i horsens og jeg vil rigtig gerne komme og hjælpe dig en dag. du skal bare sige til så finder vi ud af det.

snakker du med nogen om din depression, læge, psykolog? det er altså super godt at snakke med andre

Jeg er også på vej til at tage imod hjælpen.
Synes det er så flot at der er så mange der vil hjælpe mig. Og jeg er så taknemmelig.

Anmeld

4. oktober 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg har ikke affald, møg mm nogen steder - det er forholdvist rent, men det roder helt vildt

Hvis det står så skidt til, bliver du nødt til at tage imod hjælpen, du får tilbudt. Dit barn og dig får det så meget bedre, når det hele er blevet ordnet, og så er det også nemmere at holde det fremover

De andre brugere er så søde at tilbyde dig hjælp, og det gør de ikke for at dunke dig oveni hovedet, men for at hjælpe dig til at komme ovenpå

Tak skal du have. Ja jeg tror også det er bedst for os og MIG at tage imod. Tror også det vil hjælpe gevaldigt på at mit sorte hul bliver mindre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.