Går du ind for aktiv dødshjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

Lusi

132319 skriver:

Sådan er det i Schweiz (eller er det Belgien, nu bliver jeg i tvivl )

Der skal man være fuldstændig klar i hovedet, kommer til flere psykiatriske undersøgelser osv. inden man får tilladelse.

Selve processen sker i en lejlighed hvor alt bliver filmet og den døende skal selv drikke den blanding der gør at han/hun sover stille ind. Bagefter skal det anmeldes som selvmord og alt bliver gjort under skærpet kontrol. 

DR1 sendte for et par år tilbage en dokumentar hvor man fulgte en døende mand. Smuk og rørende.

Det er sgu da en genial måde at gøre det på.. Så er der jo ingen der skal gøre det forbi for patienten.. Altså ingen "mordere"..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

Mor til Ella

Muhmi skriver:

Vil gerne høre jeres meninger, men hold debatten sober!

Er helt klart for.... Og har en klar aftale med manden omkring det.

Problemet er bare lidt hvis det bliver okay, hvem skal så "aflive" folk, jeg ville være ked af at være bøddel..... Og læger er her for at redde liv, så det ville blive er lidt mærkelig blanding.

Men jeg ville også klart hjælpe mine kære her fra på en værdig måde

Anmeld

30. september 2012

Mor til Ella

132319 skriver:

Sådan er det i Schweiz (eller er det Belgien, nu bliver jeg i tvivl )

Der skal man være fuldstændig klar i hovedet, kommer til flere psykiatriske undersøgelser osv. inden man får tilladelse.

Selve processen sker i en lejlighed hvor alt bliver filmet og den døende skal selv drikke den blanding der gør at han/hun sover stille ind. Bagefter skal det anmeldes som selvmord og alt bliver gjort under skærpet kontrol. 

DR1 sendte for et par år tilbage en dokumentar hvor man fulgte en døende mand. Smuk og rørende.

Jamen hva så med "grøntsagerne" kan de ikke have muligheden???

I stedet for at sidde og savle på et plejehjem

Anmeld

30. september 2012

ESV

Lusi skriver:

Det er sgu da en genial måde at gøre det på.. Så er der jo ingen der skal gøre det forbi for patienten.. Altså ingen "mordere"..

Jo der er da!!
Der er dem det blander skidtet som ved hvad det gør og hvad det skal bruges til og dem der filmer at det bliver drukket uden at gribe ind..
Der vil jo altid være nogen som har en finger med i spillet desværre.

Anmeld

30. september 2012

Anonym

Absolut FOR!

Min bedste veninde ligger nu på 2. år som en grøntsag, efter et mislykket selvmordsforsøg. Hun kan intet, udover (desværre!) at trække vejret selv. Hun har ofte smerter, og selvom hun selvfølgelig bliver smertelindret går der hver gang noget tid før det virker. Hun ligger ofte og græder, så det er tydeligt hun stadig har det dårligt. Hun kan intet, bruger ble, får sondemad, og bliver vendt hver anden time fordi hun ikke kan bevæge sig.

Ville ønske hun kunne hjælpes herfra, for det "liv" hun har ønsker jeg ikke for min værste fjende!  

Anmeld

30. september 2012

Muhmi

132319 skriver:

Prøv evt. på engelsk også, der hedder den:

The suicide tourist

Ikke en dokumentar man skal se når man er hormonella, eller.... Jo, for den bør ses......... Tak for hjælpen

Anmeld

30. september 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Absolut FOR!

Min bedste veninde ligger nu på 2. år som en grøntsag, efter et mislykket selvmordsforsøg. Hun kan intet, udover (desværre!) at trække vejret selv. Hun har ofte smerter, og selvom hun selvfølgelig bliver smertelindret går der hver gang noget tid før det virker. Hun ligger ofte og græder, så det er tydeligt hun stadig har det dårligt. Hun kan intet, bruger ble, får sondemad, og bliver vendt hver anden time fordi hun ikke kan bevæge sig.

Ville ønske hun kunne hjælpes herfra, for det "liv" hun har ønsker jeg ikke for min værste fjende!  

Ej det må også være forfærdeligt at se din veninde på den måde!! 

Anmeld

30. september 2012

Fenja09

Kommer helt sikkert an på situationen.

/Fenja

Anmeld

30. september 2012

Lusi

ESV skriver:

Jo der er da!!
Der er dem det blander skidtet som ved hvad det gør og hvad det skal bruges til og dem der filmer at det bliver drukket uden at gribe ind..
Der vil jo altid være nogen som har en finger med i spillet desværre.

Ja, men jeg synes det er noget andet (læs:jeg)
Der er jo også en masse der laver smøger og alkohol.. Det dør man sgu også af

Anmeld

30. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Olivia's Moar skriver:

Må lige spørge, skal liv så reddes, for at forringe en persons livskvalitet ? Hvis et liv er helligt, er det vel både ved aktiv dødshjælp og aktiv genoplivning ?

Jeg tror på, at man ikke skal TAGE et liv, men nogle gange ville det være bedre, hvis folk/læger lod naturen gå sin gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.