Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Vil gerne høre jeres meninger, men hold debatten sober!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Muhmi skriver: vævæværVil gerne høre jeres meninger, men hold debatten sober!
vævæværVil gerne høre jeres meninger, men hold debatten sober!
Ja men kommer an på situationen...
Ja, 100%
Jeg har sagt til mine børns far at hvis jeg nogensinde ender som en grøntsag eller på anden måde får en dødsdom i form af uhelbredelig cancer eller andet, så skal han promte køre mig til Schweiz så jeg kan få gjort en ende på det.
chael skriver: Jeg har svaret andre "svarmuligheder", for jeg synes det er en grå zone, og jeg synes faktisk at det er svært at tage stilling. Vi har jo fine muligheder for at hjælpe follk på vej, men vi kalder det bare ikke aktiv dødshjælp!*C
Jeg har svaret andre "svarmuligheder", for jeg synes det er en grå zone, og jeg synes faktisk at det er svært at tage stilling. Vi har jo fine muligheder for at hjælpe follk på vej, men vi kalder det bare ikke aktiv dødshjælp!*C
Ja! At være mega syg, ende som en grøntsag osv er uværdigt Hvis man så ikke har noget livsglæde tilbage hvorfor skal man så leve??
Lige mine ord Vi har faktisk muligheder for at hjælpe folk, som gerne vil dø på vej, på en go' måde.
Men jeg synes emnet aktiv dødshjælp er meget følsomt. Jeg ville være ked af, at være den, som skulle tage den faglige beslutning. Og jeg synes det er svært at lave retningslinjer for det.
Det er der jo så faktisk ikke.
Jeg har skrevet BA om emnet og man må kun give lige præcis den dosis morfin der gør at kroppens funktioner opretholdes uden at folk dør. At nogle mennesker så er så svækkede at de dør af den dosis de reelt kunne tåle, er en anden sag men man må IKKE give mere end det tilladte -Så er det straks aktiv dødshjælp og det er ulovligt.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128