Går du ind for aktiv dødshjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

chael

Muhmi skriver:

Husk lige den sobre tone...

Kan godt forstå det er et ømtåleligt emne, men vi skal alle kunne være her og snakke pænt til hinanden..

Synes også jeg er sober, jeg fatter da ikke at en person ser sig nødsaget til at pointere 2!!! Gange, hvad jeg godt ved!!

Og jeg vil da have liv at sige fra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

chael

dorthemus skriver:

Hvorfor så aggressiv

Jeg anser mig ikke som agressiv, men som skrevet før, hvorfor har nogle personer brug for at fremhæve noget 2!! Gange, som jeg har givet klart udtryk for jeg var klar over?!

Det irretere mig grænseløst.

Som om jeg er et barn der skal have samme pointe serveret på forskellige måder, bare så man er helt sikker på den er festet ind.

DET magter jeg ikke!

Anmeld

1. oktober 2012

SussieThyssen

Muhmi skriver:

Vil gerne høre jeres meninger, men hold debatten sober!

Det kommer an på situationen.

Hvis personen selv udtrykkeligt giver udtryk for det til læge, sygeplejerske eller andet, så ja.

Jeg går ind for aktiv dødhjælp, men på en 100% idiotsikker måde, idet at jeg mener man skal tage stilling til det på samme måde, som fx ved organdonation, altså at man går rundt med et kort i sin pung.

På den måde kan det ikke misbruges.

For der er sq INGEN der skal give mig aktiv dødhjælp, hvis jeg først ligger der og ikke kan ytre en lyd for eller imod...no way, lige så lidt som ingen skal tage mine organer, med mindre jeg er stendød, altså at mit hjerte er helt stoppet. Hjernedødskriteriet holder ikke en milimeter.

Det var så en sidebemærkning...men som sagt, hvis folk laver et "testamente" og skriver under på at de tillader aktiv dødhjælp, så gerne for mig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. oktober 2012

jydeinden

MorDk skriver:

Ja men kommer an på situationen...

Anmeld

1. oktober 2012

Dustmuz

Isabella_mor skriver:

jeg er for.

og jeg kommer kun til at blive forstærket i min holdning..

jeg syntes det er så forfærdeligt for de mennesker der ligger og ved de skal dø, men de må leve i smerte eller på en masse medicin der gør at de kan klare smerterne, og så bare ligge i en seng enten hjemme eller på et hospice/hospital og vente på at dø. 

nogle er i så forfærdelige smerter og ønsker ikke at leve længere, deres liv lakker mod enden alligevel og de ved at den sidste tid kommer de til at ligge der, uden at være i stand til at spise, eller gå rundt, gå på wc osv. er det værdigt for dem og for deres familier.

når vi har dyr der lider, så får vi dem aflivet for dyrets bedste, fordi der ikke er mere at gøre, fordi at vi vil dyret det bedste.. man anser det for værende dyremishandling at holde lidende dyr i live når der alligevel ikke er mere man kan gøre for dem for at rede dem. 

hvorfor skal vi som mennesker udsættes for den form for tortur, hvorfor skal de mennesker der bare ønsker at få fred. der bare ikke kan klare mere og det eneste de venter på er at se lyset og ånde ud.. også for de pårørendes skyld.

jeg syntes at de uhelbredeligt syge mennesker med ønsket om at få fred, skal have lov til at få fred. det er synd at holde dem i live når deres liv alligevel allerede er forbi...

Som du og andre også skriver..
Vi afliver vores DYR for dyrets bedste..

nu er jeg lidt "grov"

Homosapien er også en dyreart
vi høre ind under strengen "pattedyr"

ergo.. vi må da kunne stilles lige så godt som vores egne Dyr

JA, jeg går ind for AKTIV dødshjælp, hvis personen der er tale om, enten selv ønsker dette eller er så dødeligt syg, at man bare "udsætter" døden med medicin..

Dog skal der være faglig begrundelse for at det skal gøres..

ved at mine egne forældre hellere vil dø, end at leve som en grøntsag..
og jeg ville da ikke tænke 2 tanker omkring at få slukke for divs apparater der holder dem i live..

ville da ønske det samme selv, hvis det var mig der lå som en dallen gulerod

Anmeld

1. oktober 2012

SussieThyssen

PT skriver:

Nej, det gør jeg ikke.
Jeg tror på, at alt liv er helligt, og at vi ikke skal tage et liv unødvendigt.

Jeg giver dig 100% ret, men...hvis personen selv ønsker at slippe..hvad så?

Hvis personen ikke kan holde ud at leve sit liv.
Har man ikke pligt til at lade den person slippe livet, lige så vel, som at man har pligt til at redde livet??

Anmeld

1. oktober 2012

lukasmor

Det kommer selvfølgelig an på situationen men umiddelbart vil jeg sige ja! Der er ingen grund til at folk skal ligge og lide hvis der absolut ikke er mere at gøre og personen næsten tigger og ber om at få fred. Men hvem skal træffe den beslutning?

Anmeld

1. oktober 2012

klmf

SussieThyssen skriver:

Det kommer an på situationen.

Hvis personen selv udtrykkeligt giver udtryk for det til læge, sygeplejerske eller andet, så ja.

Jeg går ind for aktiv dødhjælp, men på en 100% idiotsikker måde, idet at jeg mener man skal tage stilling til det på samme måde, som fx ved organdonation, altså at man går rundt med et kort i sin pung.

På den måde kan det ikke misbruges.

For der er sq INGEN der skal give mig aktiv dødhjælp, hvis jeg først ligger der og ikke kan ytre en lyd for eller imod...no way, lige så lidt som ingen skal tage mine organer, med mindre jeg er stendød, altså at mit hjerte er helt stoppet. Hjernedødskriteriet holder ikke en milimeter.

Det var så en sidebemærkning...men som sagt, hvis folk laver et "testamente" og skriver under på at de tillader aktiv dødhjælp, så gerne for mig.

Kærligst
Sussie

Jeg bliver simpelthen nødt til at vide, hvad du mener med at hjernedødskriteriet ikke holder??

Anmeld

1. oktober 2012

B&J

jaaaa.... hvis man bare ligger og kan ingen ting og man blodt ønsker at få fred ja så skal man sku have fred eller man er ved at ædes op af kræft ja så skal man også have muligheden for at sige nu vil jeg havde fred... i nogle tilfelde skal man have lov.... det ville jeg da selv ønske stedet for at skal ligge der og have ondt eller bare ligge som en eller anden grønsag

Anmeld

1. oktober 2012

SussieThyssen

lotchen skriver:

Jeg bliver simpelthen nødt til at vide, hvad du mener med at hjernedødskriteriet ikke holder??

Fordi, der er masser af eksempler på, at en person er erklæret hjernedød, og så ikke har været det alligevel, men hvor de har ligget og hørt hvordan man snakkede om at tage deres organer.

Det kan godt være videnskaben og lægerne tror deres maskiner kan måle om en person er hjernedød, men det kan de altså ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.