Går du ind for aktiv dødshjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

Lusi

Kakao skriver:

Det er nemlig rigtigt svært. Synes egentligt ikke det er et ansvar, at pådutte familiemedlemmer til de syge. (og hvad nu hvis de pårørende ønsker personen død)

Ja det er jo så derfor at man ihvertfald skal være helt klar i hoved og SELV udtrykke, at man vil dø, for ja, hvis ens mand er træt af konen og bare ønsker hende død, er det jo nemt nok for ham, bare at sige "Jajaa, hun gider sgu ik leve mere"

Men HVIS det nogensinde bliver lovligt, bliver det jo heller ik familien, der gør det.. Tvivler jeg da stærkt på..
Det bliver jo en sygeplejerske eller ligende og det bliver da heller ik fedt for dem at tage et liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

Muhmi

Det er sgu egentlig ikke noget jeg gidder diskutere med dig, jeg har jo skrevet jeg er klar over det!!

Get off!!!

Husk lige den sobre tone...

Kan godt forstå det er et ømtåleligt emne, men vi skal alle kunne være her og snakke pænt til hinanden..

Anmeld

30. september 2012

dorthemus

chael skriver:

Det er sgu egentlig ikke noget jeg gidder diskutere med dig, jeg har jo skrevet jeg er klar over det!!

Get off!!!

Hvorfor så aggressiv

Anmeld

30. september 2012

132319

Lusi skriver:

Ja det er jo så derfor at man ihvertfald skal være helt klar i hoved og SELV udtrykke, at man vil dø, for ja, hvis ens mand er træt af konen og bare ønsker hende død, er det jo nemt nok for ham, bare at sige "Jajaa, hun gider sgu ik leve mere"

Men HVIS det nogensinde bliver lovligt, bliver det jo heller ik familien, der gør det.. Tvivler jeg da stærkt på..
Det bliver jo en sygeplejerske eller ligende og det bliver da heller ik fedt for dem at tage et liv

Sådan er det i Schweiz (eller er det Belgien, nu bliver jeg i tvivl )

Der skal man være fuldstændig klar i hovedet, kommer til flere psykiatriske undersøgelser osv. inden man får tilladelse.

Selve processen sker i en lejlighed hvor alt bliver filmet og den døende skal selv drikke den blanding der gør at han/hun sover stille ind. Bagefter skal det anmeldes som selvmord og alt bliver gjort under skærpet kontrol. 

DR1 sendte for et par år tilbage en dokumentar hvor man fulgte en døende mand. Smuk og rørende.

Anmeld

30. september 2012

Ciss

lotchen skriver:

Jeg har før været for, men er skiftet hold så at sige. Jeg synes de etiske problemstillinger fordrer en ydmyghed overfor hele situationen og dens aktører (den syge, familien og dem vi i givet fald ville bede om at tage beslutningen og føre den ud i livet). En ydmyghed som debatten slet ikke anerkender. Det er som en værdig død bliver ligestillet med aktiv dødshjælp og dét synes jeg er en meget farlig glidebane. Det er muligt at få en værdig og god død uden aktiv dødshjælp. Det kræver mere viden og uddannelse blendt de, der skal passe den syge.

Jeg tror på livet i døden og at man med høj faglig kompetence kan nå langt for at opnå den gode død.

Anmeld

30. september 2012

132319

dorthemus skriver:

Hvorfor så aggressiv

Jeg er også helt lost 

Har anmeldt indlægget, sikke en måde at skrive til andre på 

Anmeld

30. september 2012

Muhmi

132319 skriver:

Sådan er det i Schweiz (eller er det Belgien, nu bliver jeg i tvivl )

Der skal man være fuldstændig klar i hovedet, kommer til flere psykiatriske undersøgelser osv. inden man får tilladelse.

Selve processen sker i en lejlighed hvor alt bliver filmet og den døende skal selv drikke den blanding der gør at han/hun sover stille ind. Bagefter skal det anmeldes som selvmord og alt bliver gjort under skærpet kontrol. 

DR1 sendte for et par år tilbage en dokumentar hvor man fulgte en døende mand. Smuk og rørende.

Ej den ville jeg gerne se... Så nemlig reklame for den dengang men fik aldrig set det desværre, kan du huske hvad den hedder?

Anmeld

30. september 2012

Moderator

Profilbillede for Moderator

Kære alle.

Da dette er et meget følsomt og svært emne at diskutere, er det meget vigtigt at i alle sammen husker at holde tonen over for hinanden. 

der skal være plads til alles holdninger og meninger, og der er ingen grund til at blive personlige. 

selvom emnet er et ubehageligt emne for mange, skal debatten være behagelig at deltage i.

gå efter bolden og ikke personen.

Kærlig hilsen Staff 

Anmeld

30. september 2012

132319

Muhmi skriver:

Ej den ville jeg gerne se... Så nemlig reklame for den dengang men fik aldrig set det desværre, kan du huske hvad den hedder?

Åhr nej, men jeg vil gerne finde ud af det -Gennemser lige Google for dig

Anmeld

30. september 2012

Kakao

Lusi skriver:

Ja nemlig.. en "nem" måde at slippe af med en ulidelig ægtefælle

Ok, jeg antog bare at det måtte være familiens afgørelse, da jeg tænker, at det oftest er sådan, at personen ikke er klar i hovedet til at tage beslutningen, når det bliver aktuelt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.