Går du ind for aktiv dødshjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

Laulund87

132319 skriver:

Jo bestemt, jeg ville gøre præcis det samme uden at blinke hvis nogen bad mig om det.

Det er noget vås at vi i det danske sundhedsvæsen skal gøre alt vi kan for at redde liv ved livets begyndelse (hvis et barn er født for tidligt eller der er andre komplikationer) men ved livets slutning skal vi blot lade tingene gå sin gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

chael

132319 skriver:

Det er der jo så faktisk ikke.

Jeg har skrevet BA om emnet og man må kun give lige præcis den dosis morfin der gør at kroppens funktioner opretholdes uden at folk dør. At nogle mennesker så er så svækkede at de dør af den dosis de reelt kunne tåle, er en anden sag men man må IKKE give mere end det tilladte -Så er det straks aktiv dødshjælp og det er ulovligt.

Det er klar over.

Vil ikke komme ind på konkrete ting, men vi har fin hjælp!

Anmeld

30. september 2012

Kakao

vitapigen skriver:

Jeg går ind for passiv dødshjælp. At lindre til man dør

enig. Hvis en person er døende og ikke tager føde til sig, så synes jeg også det er "synd" at holde personen kunstigt i live med sondemad fx, hvis hun/han ikke har udsigt til at komme hjem igen.

Men igen, det kommer helt an på situationen. Der er mange følelser og gråzoner i det.

Anmeld

30. september 2012

132319

chael skriver:

Det er klar over.

Vil ikke komme ind på konkrete ting, men vi har fin hjælp!

Jeg for at lindre men ikke for at slå ihjel.

Anmeld

30. september 2012

Lusi

Den er sgu svær!
Går ind for det ja, så længe folk er klare i hoved nok til selv at give udtryk for deres ønske om ik at leve mere. Ville selv ønske det samme, hvis jeg endte som en grøntsag. MEN der står jo så også nogen på den anden side, som jo skal udføre det og det skal DE leve med at have gjort

Anmeld

30. september 2012

Kakao

Lusi skriver:

Den er sgu svær!
Går ind for det ja, så længe folk er klare i hoved nok til selv at give udtryk for deres ønske om ik at leve mere. Ville selv ønske det samme, hvis jeg endte som en grøntsag. MEN der står jo så også nogen på den anden side, som jo skal udføre det og det skal DE leve med at have gjort

Det er nemlig rigtigt svært. Synes egentligt ikke det er et ansvar, at pådutte familiemedlemmer til de syge. (og hvad nu hvis de pårørende ønsker personen død)

Anmeld

30. september 2012

chael

132319 skriver:

Jeg for at lindre men ikke for at slå ihjel.

Det er sgu egentlig ikke noget jeg gidder diskutere med dig, jeg har jo skrevet jeg er klar over det!!

Get off!!!

Anmeld

30. september 2012

132319

chael skriver:

Det er sgu egentlig ikke noget jeg gidder diskutere med dig, jeg har jo skrevet jeg er klar over det!!

Get off!!!

Anmeld

30. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
PT skriver:

Nej, det gør jeg ikke.
Jeg tror på, at alt liv er helligt, og at vi ikke skal tage et liv unødvendigt.

Må lige spørge, skal liv så reddes, for at forringe en persons livskvalitet ? Hvis et liv er helligt, er det vel både ved aktiv dødshjælp og aktiv genoplivning ?

Anmeld

30. september 2012

Isabella_mor

jeg er for.

og jeg kommer kun til at blive forstærket i min holdning..

jeg syntes det er så forfærdeligt for de mennesker der ligger og ved de skal dø, men de må leve i smerte eller på en masse medicin der gør at de kan klare smerterne, og så bare ligge i en seng enten hjemme eller på et hospice/hospital og vente på at dø. 

nogle er i så forfærdelige smerter og ønsker ikke at leve længere, deres liv lakker mod enden alligevel og de ved at den sidste tid kommer de til at ligge der, uden at være i stand til at spise, eller gå rundt, gå på wc osv. er det værdigt for dem og for deres familier.

når vi har dyr der lider, så får vi dem aflivet for dyrets bedste, fordi der ikke er mere at gøre, fordi at vi vil dyret det bedste.. man anser det for værende dyremishandling at holde lidende dyr i live når der alligevel ikke er mere man kan gøre for dem for at rede dem. 

hvorfor skal vi som mennesker udsættes for den form for tortur, hvorfor skal de mennesker der bare ønsker at få fred. der bare ikke kan klare mere og det eneste de venter på er at se lyset og ånde ud.. også for de pårørendes skyld.

jeg syntes at de uhelbredeligt syge mennesker med ønsket om at få fred, skal have lov til at få fred. det er synd at holde dem i live når deres liv alligevel allerede er forbi...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.