jeg er for.
og jeg kommer kun til at blive forstærket i min holdning..
jeg syntes det er så forfærdeligt for de mennesker der ligger og ved de skal dø, men de må leve i smerte eller på en masse medicin der gør at de kan klare smerterne, og så bare ligge i en seng enten hjemme eller på et hospice/hospital og vente på at dø.
nogle er i så forfærdelige smerter og ønsker ikke at leve længere, deres liv lakker mod enden alligevel og de ved at den sidste tid kommer de til at ligge der, uden at være i stand til at spise, eller gå rundt, gå på wc osv. er det værdigt for dem og for deres familier.
når vi har dyr der lider, så får vi dem aflivet for dyrets bedste, fordi der ikke er mere at gøre, fordi at vi vil dyret det bedste.. man anser det for værende dyremishandling at holde lidende dyr i live når der alligevel ikke er mere man kan gøre for dem for at rede dem.
hvorfor skal vi som mennesker udsættes for den form for tortur, hvorfor skal de mennesker der bare ønsker at få fred. der bare ikke kan klare mere og det eneste de venter på er at se lyset og ånde ud.. også for de pårørendes skyld.
jeg syntes at de uhelbredeligt syge mennesker med ønsket om at få fred, skal have lov til at få fred. det er synd at holde dem i live når deres liv alligevel allerede er forbi...
Anmeld