Går du ind for aktiv dødshjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2012

Kakao

PT skriver:

Jeg tror på, at man ikke skal TAGE et liv, men nogle gange ville det være bedre, hvis folk/læger lod naturen gå sin gang.

Det er lige det jeg også tænker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Olivia's Moar skriver:

Så tror jeg, at vi er mere eller mindre enige, Hehe ..
Man ser jo nogle gange at folk bliver genoplivet og jeg ved ikke hvad, for at vågne op som en grøntsag - og ja, i de tilfælde skulle man have ladet naturen gå sin gang

Helt sikkert at man måske i de tilfælde skulle lade være med genoplivningen.
Den eneste grund til, at folk ender som "grøntsager" er jo, at lægerne forsøger at redde liv, selv når det ikke vil være et liv at leve.

Anmeld

1. oktober 2012

Bebsesmoar

FOR!!!!!! 

Anmeld

1. oktober 2012

Kakao

Lusi skriver:

Aarh tror bare lige vi har misforstået hinanden lidt
Mente det er en læge/sygeplejerske, der skulle give sprøjten etc og jo ikke selve en fra familien fx..
Hmm men ja det DU mente har du jo ret i. Det ville fx en sygeplejerske jo ik skulle kunne tage stilling til. Men altså der har fx lige været noget om en mand i medierne. Han sad i en speciel stol, kunne ik gå, tale eller noget som helst. Han kommunikerede vidst via et rør han gjorde et eller andet med og han ville bare gerne dø. Ham synes jeg skulle ha lov til det. Han havde ik mere at leve for og kunne selv udtrykke det.. Men så er det jo så, at (jeg synes) hvis han ikke kunne have udtrykke det selv, så skulle han ik have lov.. (Kan ik huske hvor han kom fra, men han fik ik lov at dø)
Undskyld hvis det er lidt rodet..

Det lyder somom, at du har ret i misforståelsen, men at du i det mindste har forstået hvad jeg mener

Anmeld

1. oktober 2012

Kakao

Tænker bare tit, at vi mennesker bliver stillet overfor valg i sundhedsvæsenet, som vi ikke har godt af, at tage på os

Fx, vil du som mor, bortadoptere dit syge barn (et spørgsmål som en mor, aldrig burde blive spurgt om)

eller "vil du donere din mands/barns organer" øhhh jeg er ved at gå i stykker indeni

eller vil du tage beslutningen om en andens død..

Tænker lidt, at vi somme tider har bedre af, som mennesker, af at lade naturen gå sin gang, og lad være med at genoplive folk, til et liv som grønsag..

Men jeg kan dog godt se fordelen ved at donere organer, eller måske endda skåne et ikke-levedygtigt barn fra at blive født..

men men men.. Alle disse "valg" (mener ikke det er ægte valg, da det næsten er umuligt at træffe et valg man har det godt med, men ofte er en loose-loose), sætter os i mange svære følelser af skyld, tvivl osv..

Det er ikke længere skæbnen, som afgøre liv og død, det er vores egne handlinger.. og dermed vores ansvar Og det tror jeg ikke er sundt, at bære, som menneske

Håber det giver mening

Anmeld

1. oktober 2012

Lusi

Kakao skriver:

Det lyder somom, at du har ret i misforståelsen, men at du i det mindste har forstået hvad jeg mener

godt

Anmeld

1. oktober 2012

Clisolka

FruStolpe skriver:

Absolut FOR !!

Jeg synes vi behandler vores dyr langt bedre end vi behandler dødeligt syge mennesker.

Dyr dem afliver vi, hvis de ikke længere har et værdigt liv. Men man skal som menneske i DK tvinges til at ligge og være afhængig af andre til alt.

Jeg vil i den grad håbe, at nogen vil forbarme sig over mig hvis jeg nogensinde skulle være i den situation. ¨

Hmm ja det var mine tanker gjort (meget)kort

Anmeld

1. oktober 2012

Ciss

Kakao skriver:

Tænker bare tit, at vi mennesker bliver stillet overfor valg i sundhedsvæsenet, som vi ikke har godt af, at tage på os

Fx, vil du som mor, bortadoptere dit syge barn (et spørgsmål som en mor, aldrig burde blive spurgt om)

eller "vil du donere din mands/barns organer" øhhh jeg er ved at gå i stykker indeni

eller vil du tage beslutningen om en andens død..

Tænker lidt, at vi somme tider har bedre af, som mennesker, af at lade naturen gå sin gang, og lad være med at genoplive folk, til et liv som grønsag..

Men jeg kan dog godt se fordelen ved at donere organer, eller måske endda skåne et ikke-levedygtigt barn fra at blive født..

men men men.. Alle disse "valg" (mener ikke det er ægte valg, da det næsten er umuligt at træffe et valg man har det godt med, men ofte er en loose-loose), sætter os i mange svære følelser af skyld, tvivl osv..

Det er ikke længere skæbnen, som afgøre liv og død, det er vores egne handlinger.. og dermed vores ansvar Og det tror jeg ikke er sundt, at bære, som menneske

Håber det giver mening

Jeg tror, du har meget ret. Vi bliver stillet over for valg, som vi på mange måder ikke klarer at håndtere på en god måde.

Anmeld

1. oktober 2012

Faith

Som sygeplejerske på en kræftafdeling er jeg for passiv dødshjælp. Det er muligt at smertelindre et menneske til døden indtræffer.

Jeg kommer ALDRIG til bevidst at tage et andet menneskes liv! Det er et ansvar jeg under ingen omstændigheder vil pålægges som sundhedsperson. Det er urimeligt at overlade et sådant ansvar til et andet, uvedkommende menneske.

Er man for aktiv dødshjælp skal man være villig til at være den person der giver den sidste sprøjte. Og tro mig, det er IKKE sjovt at give en sprøjte morfin og se et menneske trække vejret for sidste gang. Heller ikke selvom det "ikke er med vilje". 

Anmeld

1. oktober 2012

ESV

Faith skriver:

Som sygeplejerske på en kræftafdeling er jeg for passiv dødshjælp. Det er muligt at smertelindre et menneske til døden indtræffer.

Jeg kommer ALDRIG til bevidst at tage et andet menneskes liv! Det er et ansvar jeg under ingen omstændigheder vil pålægges som sundhedsperson. Det er urimeligt at overlade et sådant ansvar til et andet, uvedkommende menneske.

Er man for aktiv dødshjælp skal man være villig til at være den person der giver den sidste sprøjte. Og tro mig, det er IKKE sjovt at give en sprøjte morfin og se et menneske trække vejret for sidste gang. Heller ikke selvom det "ikke er med vilje". 

Tak for dit indlæg, var begyndt at tro det kun var mig det har det sådan!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.